Hvor langt skal man løbe?

Du læser en tråd i debat > motion

Hvor langt skal man løbe?
Jeg er nybegynder, og jeg sys det er rigtig hårdt at løbe.
Hvordan starter jeg? Hvor langt skal jeg løbe, hvor mange pauser? Og hvor tit skal jeg løbe (+i hvor lang periode) før man kan se resultater?
16 år20. juni 2008 kl. 20:49
re: Hvor langt skal man løbe?
Prøv at gå ind på iform og klik på motion i menuen til venstre.

Der kan man finde en masse spændende ting.

Blandt andet dette træningsprogram for nybegyndere:
iform.dk

Det går rimelig hurtigt med at se resultater - den første tur tager 15 minutter og du løber 2 minutter i alt. I uge 3 er der også en løbetur på 15 minutter, men der løber du 6 minutter. Det er en tredobling på 3 uger.

Planen er indlagt med hviledage og gå-intervaller mellem løbe-intervaller. Det er hhv for at give dine muskler tid til at restituere og for at træne dig langsomt op så du ikke pådrager dig skader (f.eks. overbelastningsskader).

Er du alvorlig med det her, så kan jeg anbefale du køber dig et pulsur (bare et billigt, du kan altid opgradere). Men synes du det er for tidligt, så kan man tælle sekunder mens man løber i stedet.

Jeg vil anbefale dig at du ikke finder en rute til at starte med (altså så det passer med at du kommer hjem igen), men at du bare træner derudaf og så går turen hjem. Hvis turen ud f.eks. er 15 minutters blandet gang og løb, så har du sikkert noget som ligner 20-25 minutters gang hjem.

Og dette ruteplanlægningsværktøj, hvilket er rigtig fedt når man kommer ud på længere ture.
iform.dk

Men surf selv lidt rundt på iform - der står mange gode ting.

Og så kan jeg anbefale at du køber løbesokker - man kan få dem til ok priser (3 par for 100 kroner og sådan). Det er svært at tro på, men det gør det faktisk lidt rarere at være fødder når kroppen løber.

16 år20. juni 2008 kl. 21:17
Hej Radar :)