MOTION FOR OVERVÆGTIGE VEJLE

Du læser en tråd i debat > motion

MOTION FOR OVERVÆGTIGE VEJLE
Ja.. Nu er det så jeg IGEN sidder og blier tosset!
I vinters ledte jeg efter et motionshold for overvægtige i Vejle - Tørring og Brædstrup egnen. Men uden held! Heldigvis fandt jeg et hold i Hedensted som jeg går på nu, men jeg er sååååå træt af at køre den lange tur 3 gange i ugen! :( Derfor er jeg nu igang igen med at finde et lignende hold i Vejle eller Brædstrup, men det ser ikke ud til at være noget.

Helt ærligt... Kan det passe at der ikke er sådanne tilbud? Det er f.. for ringe...
Hvad vil I råde mig til? - skal jeg sætte gang i noget med aviser, og andre medier. Eller ringe til dig idrætforeninger, motionscentre mv?

Er der sådan et hold der hvor du bor?

Behovet må være enormt, og så længe at holdene ikke findes, kommer overvægtige ikke ud af deres skal og tager skridtet ind i de tyndes verden. Eller er det kun mig med den følelse?
Hører bare SÅ mange sige at de ikke vil i motionscentre for stå foran alle de "fitte" mennekser!

16 år15. juni 2008 kl. 15:26
re: MOTION FOR OVERVÆGTIGE VEJLE
Jeg tror altså det med at motionmennesker er fyldt med fitte mennesker er en skrøne!
Har lige boet ved mine forældre i frederikshavn fx., og har trænet i alle helsecentrene- og vil altså påstå at der var 2/3 af alle medlemmerne overvægtige.
Mit yndlingshold, danceaerobicholdene, var faktisk fyldt med alle forskellige mennesker- heraf mange overvægtige! Men det var ikke fordi det stod nogen steder, det opdagede man først da man kom derhen.

Har du prøvet at møde op i samtlige centre? Self er der "fitte" mennesker- men tro mig- man er så optaget af sin egen træning, at man er ligeglad med hvem de andre er!
16 år15. juni 2008 kl. 16:26
Forresten: Husk at str. absolut ikke har noget med kondition at gøre. Da jeg var aller størst var jeg også i den bedste form under alt fedtet!
16 år15. juni 2008 kl. 16:30
Jeg synes da at det at ringe rundt til centrene og høre om de har overvejet det, det bør da kunne sætte nogle tanker igang.
16 år15. juni 2008 kl. 23:49
Jamen mange af holdene er jo for større mennesker. Men igen: Det er også svært at vide hvem der vil hvad og hvem der kommer osv- derfor kan det være svært at starte sådanne hold op mv. Samtidig er der altså forskel på folks kondi og udholdenhed trods samme str.- det er da bedre at lave niveau inddelinger. Hvor mange aerobic timer har I været til, hvor I har været den eneste overvægtige og resten af holdet har været fitte? Jeg kan sige så meget at på mine hold kommer alle mennesker i alle aldre og alle str.
16 år16. juni 2008 kl. 09:07
Jeg kan kun give AmalieZaar ret, det er altså ikke kun fitte folk der kommer i et motionscenteret og det med 2/3 er overvægtige tror jeg også holder stik der hvor jeg kommer. Jeg har mulighed for at gå om formiddagen og der er der mange efterlønner/pensionister.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte det nærmeste motionscenter og høre, måske har de et hold for overvægtige eller måske er de villige til at oprette det.
16 år19. juni 2008 kl. 18:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });