Musik skal der til :)

Du læser en tråd i debat > motion

Musik skal der til :)
Jeg har besluttet mig for at købe en musik-dims, som jeg kan have med ud at løde / motionere.

Jeg har længe ønsket mig en Ipod, men er ikke sikker på, at det er det optimale valg til løbeturen?

Ligger nogen inde med erfaringer / gode råd i retning af, hvilken "model" der er god at have med, når man gerne vil have "musik til arbejdet"? :)

På forhånd tak :)
16 år11. juni 2008 kl. 08:31
re: Musik skal der til :)
DOH.... løde=løbe ;)
16 år11. juni 2008 kl. 08:32
Du kan bruge en hvilken som helst mp3 afspiller - ipod´en regnes af mange for det "hotteste", men hvis du spørger mig så er den for stærkt opreklameret - jo - vel er den smart designet og vel kan man se film og alt muligt - men hvis det bare handler om at få musik i ørene, så er den for dyr og for besværlig at lægge musik på.
Du kan sagtens købe en gængs mp3-afspiller med 1 gB plads hvilket svarer til ca. 200 mp3 sange til ca. 300 kr. Det er nemt at lægge musik på - bare en tur i computeren og så overføre musikfiler på samme måde som hvis man overfører filer til et usb-stik. Det vil være en fordel hvis den også kan afspille wma-formaten foruden mp3.
16 år11. juni 2008 kl. 11:55
Jeg har en ipod shuffle, som er den helt lille model.

Nu er de nede og være en lille firkant på kun et par cm på hver side. (jeg har dog en "gammel" version, så den er på størrelse med en pakke tyggegummi).

Jeg har tænkt lidt over at skifte til den helt lille, som kan klipses fast på tøjet og ingenting vejer.
16 år11. juni 2008 kl. 12:03
Tak for jeres svar :)
Lyder smart med en mini-udgave man bare kan klipse på tøjet.

Jeg har tænkt lidt over:
Løber man med lednigerne til hovedtelefonerne blafrende efter sig?
Hvis den ikke kan klipses fast på tøjet (og ens løbetøj ikke har lommer) findes der så en løsning?
Kan de holde til en løbetur i regnvejr?

Calle> Du har formentlig ret i, at man betaler mere for designet mht. en Ipod - men det er vel også okay? Så må man jo gøre op med sig selv (og pengepungen), om man "bare" vil have musik i ørerne, eller om mp3 afspilleren også skal kunne bruges til andet.
wma format? Bare et andet musik format end mp3?
16 år11. juni 2008 kl. 13:17
Jeg har en Creative Zen (en lille USB nøgle). Den er ikke så sexet, men den var billig og den er god nok til mit brug.

Jeg købte så også et løbearmbånd til mobiltelefon (ca 100 kroner), som jeg har den i. Ledningerne går så fra overarmen op til hovedet.
16 år11. juni 2008 kl. 22:03
Jeg har også en Creative Zen v2 med 2 Gb - den er mindre end en æske tændstikker og kan enten bæres i en hals-snor eller man kan stoppe den i en lille lomme - de fleste løbetights har en lille nøglelomme hvor den snidt kan være.
Jeg cykler jo mest - der har jeg den i en hals-snor og sat den indenfor trøjen og kører ledningerne op ved halsen. Men selvom ledningerne hænger fra livet og op til ørene, så er det altså ikke tunge dinglende kabler vi taler om. Og nu vi taler om hovedtelefoner: Sennheiser har lavet nogle fikse modeller til aktivt liv - jeg har een med en lille bøjle rundt om øret - se den her: cyclingworld.dk
eller den med en nakkebøjle her: cyclingworld.dk
16 år12. juni 2008 kl. 14:11
Løbetights?!? Du må da være blevet tosset, mand :)
Jeg kan vist ikke presse min r.. ned i nogen som helst model af løbetigts ;)
Jeg løber i en helt almindelig T-shirt og et par gamle jogging-bukser (uden lomer)

Jeg tænkte nok, at der fandtes alverdens armbånd, halssnore etc. til mp3-afspillere.
Jeg må vist ud og se på udstyret "live"

Tak for alle de gode råd / tips :)
16 år13. juni 2008 kl. 10:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });