Havetrampolin
Du læser en tråd i debat > motioniakob
re: Havetrampolin
Nej, men jeg har planer om at erstatte vores gyngestativ med en havetrampolin så snart ungerne er et par år ældre (de er hvv 3 og 5 år).
Trampolin er i øvrigt en motion her på madital der har aktivitetsniveau 3,5. Løb på 8km/h (den langsommeste) har aktivitetsniveau på 8 - og hopning findes slet ikke.
Trampolin er i øvrigt en motion her på madital der har aktivitetsniveau 3,5. Løb på 8km/h (den langsommeste) har aktivitetsniveau på 8 - og hopning findes slet ikke.
16 år18. maj 2008 kl. 08:16
bruger slettet
hmm, jeg synes personligt det er lidt hårdere at hoppe længe på trampolinen (effektivt altså) end det er at løbe....
desværre har jeg i dag måtte sande, at jeg allerede nu skal holde en lille pause, efter en kort hoppetur med ungerne fik jeg ondt i ryggen...
enten har jeg forstrukket en muskel, ellers har jeg løsnet en nyresten.... ihvertfald sidder jeg lige nu og kan knapt bevæge mig :(
mht trampolin som legeredskab til børn, så for vores unger ( 11 og 14 år) er det helt fantastisk.... vi har valgt ikke at købe et net, da vores unger er så store at jeg har en forestilling om at hvis en af dem ryger, så flyver de alligevel lige igennem nettet.... men til mindre børn ville jeg da KLART sige at det er et must....
forslag: hvorfor køber du ikke allerede en lille trampolin (ca 1 meter i diameter)? så får du hurtigt en fornemmelse af hvordan de håndterer det.... det siges jo at trampolinspring for småbørn er voldsomt effektivt hvad angår balancetræning, koordination og udvikling generelt....
desværre har jeg i dag måtte sande, at jeg allerede nu skal holde en lille pause, efter en kort hoppetur med ungerne fik jeg ondt i ryggen...
enten har jeg forstrukket en muskel, ellers har jeg løsnet en nyresten.... ihvertfald sidder jeg lige nu og kan knapt bevæge mig :(
mht trampolin som legeredskab til børn, så for vores unger ( 11 og 14 år) er det helt fantastisk.... vi har valgt ikke at købe et net, da vores unger er så store at jeg har en forestilling om at hvis en af dem ryger, så flyver de alligevel lige igennem nettet.... men til mindre børn ville jeg da KLART sige at det er et must....
forslag: hvorfor køber du ikke allerede en lille trampolin (ca 1 meter i diameter)? så får du hurtigt en fornemmelse af hvordan de håndterer det.... det siges jo at trampolinspring for småbørn er voldsomt effektivt hvad angår balancetræning, koordination og udvikling generelt....
16 år18. maj 2008 kl. 12:51
iakob
.. fordi jeg synes ikke helt de er store nok endnu til at have være på sådan een uden opsyn. Men god idé, ellers.
16 år18. maj 2008 kl. 20:21
bruger slettet
Vores venner har to store drenge og en lille pige på knap 3. Hun er vokset op med at være på trampolinen sammen med drengene, og hun er ekstremt dygtig til det. Hun har også en rigtig god balance som følge af det.
Så det kunne være du skulle genoverveje det, Iakob.
Så det kunne være du skulle genoverveje det, Iakob.
16 år18. maj 2008 kl. 22:29
KarinaHadsten (slettet)
Min datter på 4 år har stor fornøjelse af vores havetrambolin på 3,5 meter. Der er sikkerhedsnet på så jeg er ikke så nervøs for hende derinde. Hun havde allerede stor glæde af den sidste år og fandt hurtigt ballancen og fandt også hurtigt ud af at det er meningen at man skal falde og at man altså ikke skal blive skide sur hver gang man falder. Hun hopper lystigt rundt nu med sine 8-10-12 år gamle brødre og det går ikke stille for sig. Hun har en fantastisk ballance.
SÅ ØHHHH Iakob - kan du så se at komme ud og købe den trambolin til dine drenge. Og så kan du jo glæde dig over at du med din nye vægt kan være på trambolinen selv med BEGGE dine drenge uden at overskride grænsen på de 100 kg. hihi.
SÅ ØHHHH Iakob - kan du så se at komme ud og købe den trambolin til dine drenge. Og så kan du jo glæde dig over at du med din nye vægt kan være på trambolinen selv med BEGGE dine drenge uden at overskride grænsen på de 100 kg. hihi.
16 år20. maj 2008 kl. 10:15
KarinaHadsten (slettet)
Hov forresten ladymis - det er hyle sjovt og hårdt - jeg troede dog ikke det svarede til SÅ meget, men det er jo kun fedt. Da vi lige fik trambolinen sidste år gik jeg ud og hoppede alene om aftenen. OG jeg kom bare til at grine. Det var lidt komisk at stå der ude i haven og hoppe og grine. Tænk om naboerne så mig ???
16 år20. maj 2008 kl. 10:17
bruger slettet
hehe ja, det er skisme hylesjovt... jeg har også været ude om aftenen, men ikke så meget endnu, har lige lagt lidt brak med den dumme rygdims, og i dag har jeg været nede og styrketræne....
har dog planer om at jeg på torsdag skal både træne og hoppe ;) (det er min ugentlige fridag...)
da jeg er forholdsvis ny herinde er jeg stadig i processen med at lære hvordan det virker, hvordan jeg får det optimale ud af det og sådan... synes desværre der er meget "zappen" rundt når man skal udfylde de forskellige ting, og det irrer mig lidt at jeg selv skal skifte datoen... men so be it... jeg lærer det jo nok ;)
bemærkede lige noget med 100 kg ;)
den trampolin vi lige har købt i Harald nyborg, kan klare 150 kg ;) dvs både mig og ungerne på en gang, hvilket er ret fedt og desværre også årsagen til at jeg pådrog mig en strukket muskel i ryggen*GG*
har dog planer om at jeg på torsdag skal både træne og hoppe ;) (det er min ugentlige fridag...)
da jeg er forholdsvis ny herinde er jeg stadig i processen med at lære hvordan det virker, hvordan jeg får det optimale ud af det og sådan... synes desværre der er meget "zappen" rundt når man skal udfylde de forskellige ting, og det irrer mig lidt at jeg selv skal skifte datoen... men so be it... jeg lærer det jo nok ;)
bemærkede lige noget med 100 kg ;)
den trampolin vi lige har købt i Harald nyborg, kan klare 150 kg ;) dvs både mig og ungerne på en gang, hvilket er ret fedt og desværre også årsagen til at jeg pådrog mig en strukket muskel i ryggen*GG*
16 år20. maj 2008 kl. 23:53
Jeg er for nylig "genstartet" i træningscenter, efter 1 års pause.
målet er at jeg pr 1 august i år, skal være nede i en størrelse 38/40 og dermed veje omkring 70 kg.... dvs et vægttab på ca 6-8 kg (afhængig af hvornår man måler det)
jeg træner i center ca 3-4 gange om ugen, og målet er at det skal jeg blive ved med...
et typisk træningspas er som følger:
15-30 minutters kardio/opvarmning
25-45 minutters styrketræning af større muskelgrupper ved en belastning der udmatter mine muskler efter 3x10 gentagelser.
herudover cykler jeg så snart jeg ser mit snit til det, men i gennemsnit bliver det ikke til så meget på ugentlig basis....
nu har jeg så investeret i en havetrampolin til ungerne, og den skulle naturligvis også testes af os voksne... kun for at finde ud af at udover det er hyle sjovt, så er det også ret hårdt ;)
efter en hel aftens søgning på nettet, har jeg ikke fundet ud af andet end at ca 10 minutters trampolin hop svarer til 40 minutters gåtur.. andre steder står der at 5 minutter svarer til 15 minutters løb...
hvilket jo kun motiverer mig til at komme i gang, og se om jeg ikke kan hoppe 10 minutter hver dag, som tilskud til mine andre øvelser og tiltag...
er der nogen der har erfaringer med at bruge trampolinen som et aktivt træningsredskab??
mange hilsner
Sabina