#2 af bruger slettet
Gaa vaek i dumme haandtag!!!!
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
re: Gaa vaek i dumme haandtag!!!!
Har også døjet med håndtag førhen og desværre kan man ikke punktslanke men hvis man spiser sundt og motionere kan man selvfølgelig stramme dem op og nu er mine stort set væk.
Jeg laver mange sidebøjninger. Har et fast maveprogram jeg som minimum kører fem dage om ugen. Det er især oprejst og så fra side til side mens man spænder. Man kan også yderligere tage væte i hver hånd og køre lige ned til siden og gentage , fskl tempo etc. De nederste er det man bla. træner når man har benene i vejret mens man laver maveøvelser. Desuden er det em rigtig god ide at bruge samme spændemetode som i pilates, altså hvor man "suger navlen ned mod rygsøjlen"- håber der var lidt, der kunne bruges
Jeg laver mange sidebøjninger. Har et fast maveprogram jeg som minimum kører fem dage om ugen. Det er især oprejst og så fra side til side mens man spænder. Man kan også yderligere tage væte i hver hånd og køre lige ned til siden og gentage , fskl tempo etc. De nederste er det man bla. træner når man har benene i vejret mens man laver maveøvelser. Desuden er det em rigtig god ide at bruge samme spændemetode som i pilates, altså hvor man "suger navlen ned mod rygsøjlen"- håber der var lidt, der kunne bruges
16 år16. maj 2008 kl. 17:12
bruger slettet
Sidebøjninger har den effekt at de øger de skråmavemuskler "inde under håndtagene", dermed får øvelsen ikke den effekt der er hensigten.
Træn ryg og mave og ellers bare ordinær opstramning :-)
Træn ryg og mave og ellers bare ordinær opstramning :-)
16 år19. maj 2008 kl. 14:56
bruger slettet
Det er heller ikke sidebøjninger jeg taler om liggende forstand ( som en del af alm. maveøvelser, for det ved jeg godt styrker de skrå mavemuskler )men derimod stående! Og jo det går ind og påvirker netop tajlen.
Det vigtigste er som jeg nævnte er dog at det er vigtigt at du ved man ikke kan punkt slanke!
Det vigtigste er som jeg nævnte er dog at det er vigtigt at du ved man ikke kan punkt slanke!
16 år19. maj 2008 kl. 15:52
Anonym
Stående sideøvelser kan godt være med til at få taljen til at se bredere ud og er ikke en super øvelse for piger (Den er mere til mænd der fx bokser og skal kunne tage et slag i siden). Derimod er stående øvelser hvor man roterer med overkroppen (fra side til side fx med et kosteskaft på nakken ) rigtigt godt da det træner taljen anderledes (lidt ligesom dansere - de er ofte slanke om taljen) - alt dette jf. min træner.
Derudover så kan jeg af egen erfaring se at det har gjort gode ting for min talje at jeg er begyndt at "hula-hoppe" 20 min næsten hver dag ved siden af min alm motion/konditræning. Det træner maven hele vejen rundt - også ryggen :-)
Derudover så kan jeg af egen erfaring se at det har gjort gode ting for min talje at jeg er begyndt at "hula-hoppe" 20 min næsten hver dag ved siden af min alm motion/konditræning. Det træner maven hele vejen rundt - også ryggen :-)
16 år20. maj 2008 kl. 09:55
bruger slettet
Jeg er tidligere danser, har uddannelse deri. jeg ved hvad jeg taler om 100 procent
16 år20. maj 2008 kl. 15:57
Mulchen
Jeg betvivler overhovedet ikke at du ved hvad du taler om :-) Jeg fortæller bare hvad jeg har fået at vide, netop at rotatonsøvelser giver en slankere talje end sidebøjninger (som jf. min træner godt kan gøre en bredere, hvis man har fedtdepoter udenpå).
Jeg har bare selv først kunnet se resultater, da jeg skiftede til de roterende øvelser og har derfor kun haft gode erfaringer med det :-)
Jeg har bare selv først kunnet se resultater, da jeg skiftede til de roterende øvelser og har derfor kun haft gode erfaringer med det :-)
16 år21. maj 2008 kl. 09:17
Mulchen
Det er mig der er den anomyme ovenfor - lige til orientering :-)
16 år21. maj 2008 kl. 09:18
bruger slettet
Okay. Altså jeg laver begge dele- mest rotation når jeg går, så jeg laver det samtidig, men hvis man er i tvivl, så bare sørg for at bruge tajlen så meget som muligt. Prøv også at øv dig i at få separeret tajle fra hofte det er en god ide at lære at bruge hver muskelgruppe hver for sig, da det giver øget kontrol og kropsbevidsthed..
16 år21. maj 2008 kl. 11:33
Et sidste spoegsmaal, hvor ofte maa man traene sine muslker? Har hoert der skal gaa 48 timer imellem, er det bare noget pjat eller skal man lytte efter det....?
Paa forhaand mange tak...