#2 af Mayflower (slettet)
Motionsskalle uge 19
Du læser en tråd i debat > motionMayflower (slettet)
re: Motionsskalle uge 19
Jeg vil melde ind igen i denne uge med lidt.
Mandag: løb/gå i 15 min + træning med balancebold i 20 min
Tirsdag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Onsdag: løb/gå i 15 min + trænning med balancebold i 20 min
Torsdag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Fredag: ingenting da jeg skal have gæster så der bliver kun tid til en masse forberedelser.
Lørdag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Søndag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Det håber jeg at jeg kan overrholde selvom det ikke er meget.
Mandag: løb/gå i 15 min + træning med balancebold i 20 min
Tirsdag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Onsdag: løb/gå i 15 min + trænning med balancebold i 20 min
Torsdag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Fredag: ingenting da jeg skal have gæster så der bliver kun tid til en masse forberedelser.
Lørdag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Søndag: løb/gå i 15 min + pilates trænning i 20 min
Det håber jeg at jeg kan overrholde selvom det ikke er meget.
16 år5. maj 2008 kl. 08:24
Kirsten P (slettet)
Skalle er måske så meget sagtmen:
mandag: fri
tirsdag: 45 min bold og balance, 1½ time stavgang
onsdag.: 50 min spinning. ca. 45 min styrketræning, ½ times løb
torsdag: 45 puls og styrke
fredag: fir
lørdag: ½ time løb
mandag: fri
tirsdag: 45 min bold og balance, 1½ time stavgang
onsdag.: 50 min spinning. ca. 45 min styrketræning, ½ times løb
torsdag: 45 puls og styrke
fredag: fir
lørdag: ½ time løb
16 år5. maj 2008 kl. 18:59
Calle (slettet)
Intet er for meget, intet er for lidt - alle giver hvad de hver især formår og evner. Bare man får rørt sig, er det bedre end sofaneseren.
Mit bidrag til i dag:
117 km cykling - de 112 alene på cyklen - resten i selskab med kone og unger.
Mit bidrag til i dag:
117 km cykling - de 112 alene på cyklen - resten i selskab med kone og unger.
16 år5. maj 2008 kl. 20:59
bruger slettet
Calle: Må jeg spørge dig om, hvor meget du ved ang. træning, opbygning af krop etc. og lægning af programmer???
16 år7. maj 2008 kl. 23:47
bruger slettet
Jeg sad desværre tog hele mandag, så der er ikke noget. Men
tirsdag: 1 times step samt 1/2 times bold m. fokus på mave/ryg
onsdag: 50 min.dans, 1/2 times rask gåtur/løb samt tyve minutters styrketræning af mave, hofter, skuldre og arme.
Har indtil videre planlagt:
torsdag: 1 times push og 1 times step
fredag, lørdag, søndag? Ved det ikke men skriver senere. Der skal helt sikkert presses noget ind. Min røv kunne godt trænge til en pæn opstramning!
tirsdag: 1 times step samt 1/2 times bold m. fokus på mave/ryg
onsdag: 50 min.dans, 1/2 times rask gåtur/løb samt tyve minutters styrketræning af mave, hofter, skuldre og arme.
Har indtil videre planlagt:
torsdag: 1 times push og 1 times step
fredag, lørdag, søndag? Ved det ikke men skriver senere. Der skal helt sikkert presses noget ind. Min røv kunne godt trænge til en pæn opstramning!
16 år7. maj 2008 kl. 23:52
bruger slettet
Øv kunne ikke nå push torsdag men nåede dog step samt en gåtur på en lille time
Fredag var jeg meget øm. Lavede bare mit maveprogram( ca. 15 min) og gik en tur et par timer
Lørdag: 1 1/2 t step,styrke og stræk
Søndag: Skal i gang med maveprogram og en lille løbetur.
Får gæster til min fødselsdag senere. Menuen er fisk, frugt og grønt så får forhåbentlig ikke overdrevent mange kalorier!
Fredag var jeg meget øm. Lavede bare mit maveprogram( ca. 15 min) og gik en tur et par timer
Lørdag: 1 1/2 t step,styrke og stræk
Søndag: Skal i gang med maveprogram og en lille løbetur.
Får gæster til min fødselsdag senere. Menuen er fisk, frugt og grønt så får forhåbentlig ikke overdrevent mange kalorier!
16 år11. maj 2008 kl. 11:24
syvsover (slettet)
Hej
Jeg har været væk i to måneder - nu er jeg tilbage og jeg blev rigtig glad da jeg så at 'motionsskallen' stadig kører
hilsen Helle
Jeg har været væk i to måneder - nu er jeg tilbage og jeg blev rigtig glad da jeg så at 'motionsskallen' stadig kører
hilsen Helle
16 år11. maj 2008 kl. 18:37
Calle (slettet)
AmalieZaar: Jeg ved da lidt, men hvor meget er svært at sige - jeg ved en del om kost og sammenhængen med motion - jeg ved også at vi hver især fungerer på vores lidt egen måde, så det der fungerer for mig er ikke sikkert fungerer for dig - her tænker på at vi er forskellige mentalt set, og har forskellige måde vi angriber et vægttab på. Min måde har virket for mig: Jeg har tabt mig fra 112 kg til mine nuværende 81-82 kg. Men fyr da endelig løs, hvis tror jeg kan give et bidrag.
Ellers er her status på min uge 19 skalle:
Alt er fulgt på nær fredag, hvor jeg af praktiske grunde måtte tage bilen på arbejde.
Søndag bød på Grejsdalsløbet i Vejle, som jeg kørte for første gang. Det var sindsygt hårdt - 200 km og 22 meget lange og stejle bakker i og omkring Vejle. Efter ca. 100 km gik jeg kold og måtte køre i mål på viljen, men tiden blev så også derefter: ca. 8 timer og 20 minutter. Et enkelt styrt ned ad en bakke med 45 km/t pga af et hul i vejen ca. 12 km før mål, blev det også til, men jeg landede heldigvis i en grøft og slap med hudafskrabninger. Så skallen i denne uge er indfriet. Næste uges skalle bliver knap så hård, da min krop trænger til hvile.
Håber at det også er gået godt for alle jer andre, og at I har nydt/genfundet glæden ved at dyrke motion.
Velkommen tilbage til syvsover - håber du holder ved - og vi skal nok få gang i en skalle til næste uge også.
Ellers er her status på min uge 19 skalle:
Alt er fulgt på nær fredag, hvor jeg af praktiske grunde måtte tage bilen på arbejde.
Søndag bød på Grejsdalsløbet i Vejle, som jeg kørte for første gang. Det var sindsygt hårdt - 200 km og 22 meget lange og stejle bakker i og omkring Vejle. Efter ca. 100 km gik jeg kold og måtte køre i mål på viljen, men tiden blev så også derefter: ca. 8 timer og 20 minutter. Et enkelt styrt ned ad en bakke med 45 km/t pga af et hul i vejen ca. 12 km før mål, blev det også til, men jeg landede heldigvis i en grøft og slap med hudafskrabninger. Så skallen i denne uge er indfriet. Næste uges skalle bliver knap så hård, da min krop trænger til hvile.
Håber at det også er gået godt for alle jer andre, og at I har nydt/genfundet glæden ved at dyrke motion.
Velkommen tilbage til syvsover - håber du holder ved - og vi skal nok få gang i en skalle til næste uge også.
16 år12. maj 2008 kl. 10:08
bruger slettet
Fedt :-)
Hvordan vil du anbefale et skema skulle se ud kondition vs. styrke mæssigt?? Kan ikke rigtig finde forholdet og hvor tit skal man træne minimum for en gavnlig effekt? Hvordan er det med proteiner og træning- opbygger det muskler eller hvordan? Og hvor mange kalorier tror du ca. man skal indtage hvis man samtidig træner min. en time pr. dag? kan nemlig mærke jeg har problemer med at få under 1400 kcal om dagen når jeg samtidig træner.
Får man flad mave af maveøvelser eller bare muskler eller hvordan?
Ej undskyld nu fyrede jeg bare løs. Håber du kan klare det:)
Min uge er næsten også som planlagt, bortset fra den ekstra push time jeg ikke kunne nå og så skippede jeg løbeturen i morges. Desværre var alle fitnessholdenen i morges heroppe grundet pinsen og der sov jeg, så er på vej ud på en lille løbetur...
Hvordan vil du anbefale et skema skulle se ud kondition vs. styrke mæssigt?? Kan ikke rigtig finde forholdet og hvor tit skal man træne minimum for en gavnlig effekt? Hvordan er det med proteiner og træning- opbygger det muskler eller hvordan? Og hvor mange kalorier tror du ca. man skal indtage hvis man samtidig træner min. en time pr. dag? kan nemlig mærke jeg har problemer med at få under 1400 kcal om dagen når jeg samtidig træner.
Får man flad mave af maveøvelser eller bare muskler eller hvordan?
Ej undskyld nu fyrede jeg bare løs. Håber du kan klare det:)
Min uge er næsten også som planlagt, bortset fra den ekstra push time jeg ikke kunne nå og så skippede jeg løbeturen i morges. Desværre var alle fitnessholdenen i morges heroppe grundet pinsen og der sov jeg, så er på vej ud på en lille løbetur...
16 år12. maj 2008 kl. 11:37
Mandag: cykle 80-100 km
Tirsdag: cykle til/fra arb: 50 km
Onsdag: Spinning - 1 time
Fredag: Cykle til/fra arb: 50 km
Lørdag: 1-1½ times cykling - stille og roligt
Søndag: Grejsdalsløbet - cykle 200 km