#2 af Mayflower (slettet)
Motionsskalle uge 18
Du læser en tråd i debat > motionMayflower (slettet)
re: Motionsskalle uge 18
Jeg vil lige melde mig ind i denne ugesmotionstråd..
Sådan her regner jeg med at min motion kommer til at se ud:
Mandag: 30 min løb/ gå + 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine
Tirsdag: 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine + 30 min pilates/træning på balancebold
Onsdag: 30 min løb/gå + 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine
Torsdag: 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine + 30 min pilates/træning på balancebold
Fredag: 30 min løb/gå
Lørdag: 30 min pilates
Søndag: 30 min løb/gå
Det kan godt være den ændre sig det ved jeg først efter idag hvor jeg igen vil prøve om jeg kan begynde og løbe... ellers bliver det bare til 30 min gåtur.. lidt motion er jo stadig bedre end slet ingen..
Sådan her regner jeg med at min motion kommer til at se ud:
Mandag: 30 min løb/ gå + 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine
Tirsdag: 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine + 30 min pilates/træning på balancebold
Onsdag: 30 min løb/gå + 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine
Torsdag: 10 min skimaskine og 10 min stepmaskine + 30 min pilates/træning på balancebold
Fredag: 30 min løb/gå
Lørdag: 30 min pilates
Søndag: 30 min løb/gå
Det kan godt være den ændre sig det ved jeg først efter idag hvor jeg igen vil prøve om jeg kan begynde og løbe... ellers bliver det bare til 30 min gåtur.. lidt motion er jo stadig bedre end slet ingen..
16 år28. april 2008 kl. 13:12
Kirsten P (slettet)
godt du er ved at være rask igen chevalmarin.
Til mayflower: Er det kun løb det kniber med p.g.a. din astma? Det ser ud til at Nu vil du igang.
mandag: Havde meldt mig til low aeorbic og stram op men den rigtige instruktør var forhindret så jeg vil nærmere kalde det et gymnastikhold og bold og balance. så 45 min gymnastik, 45 min bold og balance, og 1 time med løbeholdet (det er overstået)
Tirsdag: 45 min bold og balance, 1½ time stavgang
onsdag: 50 min spinning, styrketræning,
Torsdag. eventyrløb skal løbe 10 km
fredag og lørdag: fri
søndag: i form kvindeløb, igen 10 km.
Til mayflower: Er det kun løb det kniber med p.g.a. din astma? Det ser ud til at Nu vil du igang.
mandag: Havde meldt mig til low aeorbic og stram op men den rigtige instruktør var forhindret så jeg vil nærmere kalde det et gymnastikhold og bold og balance. så 45 min gymnastik, 45 min bold og balance, og 1 time med løbeholdet (det er overstået)
Tirsdag: 45 min bold og balance, 1½ time stavgang
onsdag: 50 min spinning, styrketræning,
Torsdag. eventyrløb skal løbe 10 km
fredag og lørdag: fri
søndag: i form kvindeløb, igen 10 km.
16 år28. april 2008 kl. 14:00
Calle (slettet)
Så er Calle tilbage igen - efter 3-4 dage der har stået i datterens konfirmations tegn - der er spist og drukket vel rigeligt - så jeg må hellere give den en rigtig skalle i denne uge.
Tirsdag: Cykle 40-50 km
Onsdag: Spining 2 - 1 time
Torsdag: Cykle 50 km
Fredag - spinning 2 - 1 time
Lørdag - cykle 80-100 km.
....og så går jeg og sysler med en plan der nok først skydes af når det bliver tidligere lyst:
Cykle til arbejde en af de dage jeg arbejder i Kbh. Bor i Odense, så det vil blive noget med tog til Korsør/Slagelse og så cyklen derfra - men jeg skal lige regne på rute og rutelængde ift. at jeg gerne skulle være i Kbh City senest ved 9.00 tiden. Og så skal vinden være i vest så jeg kan få medvind og dermed optimere farten - skulle gerne holde et snit på 33-35 i timen for at kunne nå det. Mere om dette senere, men hvis der er andre der har lidt "skøre" el. "skæve" indfald, så byd endelig ind med det.
Vi ses/skrives ved.
Tirsdag: Cykle 40-50 km
Onsdag: Spining 2 - 1 time
Torsdag: Cykle 50 km
Fredag - spinning 2 - 1 time
Lørdag - cykle 80-100 km.
....og så går jeg og sysler med en plan der nok først skydes af når det bliver tidligere lyst:
Cykle til arbejde en af de dage jeg arbejder i Kbh. Bor i Odense, så det vil blive noget med tog til Korsør/Slagelse og så cyklen derfra - men jeg skal lige regne på rute og rutelængde ift. at jeg gerne skulle være i Kbh City senest ved 9.00 tiden. Og så skal vinden være i vest så jeg kan få medvind og dermed optimere farten - skulle gerne holde et snit på 33-35 i timen for at kunne nå det. Mere om dette senere, men hvis der er andre der har lidt "skøre" el. "skæve" indfald, så byd endelig ind med det.
Vi ses/skrives ved.
16 år28. april 2008 kl. 23:27
Mayflower (slettet)
Kirsten P: Nej det er ikke kun løb det kniber med. Det er alt slags motion også selvom jeg måske kun skal gå i 10 minutter får jeg vejrtrækningsproblemer og får ondt i brystet, men jeg kan også mærke på mig selv at jeg ikke kan undværre motionen som jeg elsker meget. Jeg vil bare presse mig selv så meget som jeg nu kan hver dag.. Da den smule jeg så når er bedre end ingenting. Jeg skal ind og have røntgenfotograferet lunger og hjerte den 16 maj for at få af vide om der er noget synligt som gør at jeg lige pludselig ingen motion kan dyrke..
Så jeg håber da at den lille smule motion alligevel vil give et pænt resultat i form af noget vægttab..
Så jeg håber da at den lille smule motion alligevel vil give et pænt resultat i form af noget vægttab..
16 år29. april 2008 kl. 08:09
Kirsten P (slettet)
Til Mayflower: du er godt nok sej, at du sådan kæmper mod dårlige odds, og ikke bare giver op. Det er en rigtig god indstilling.
Til Calle. Det er godt nok også sejt at ville cykle fra Korsør/Slagelse til Kbh. Det glæder jeg mig til at høre mer om. Er du morgenmenneske siden du vælger sådan et projekt, hvor du oveniøbet skal være i mål kl 9.
Jeg selv har lidt ændring af mit program. I dag blev det til stavgang i 2½ time i stedet for 1½ , men til gengæld dropper jeg styrketrænng i morgen, ellers ender jeg med stress.
Til Calle. Det er godt nok også sejt at ville cykle fra Korsør/Slagelse til Kbh. Det glæder jeg mig til at høre mer om. Er du morgenmenneske siden du vælger sådan et projekt, hvor du oveniøbet skal være i mål kl 9.
Jeg selv har lidt ændring af mit program. I dag blev det til stavgang i 2½ time i stedet for 1½ , men til gengæld dropper jeg styrketrænng i morgen, ellers ender jeg med stress.
16 år29. april 2008 kl. 21:24
Mayflower (slettet)
Karina: Tak.. Ja det er heller ikke altid lige nemt at holde modet oppe, men jeg er meget motiveret til at tabe de sidste 5.8 kg og bliver derfor ved med at kæmpe. Men madital har også hjulpet mig meget. Det er en fantastisk side hvor man lige kan få det berømte spark bag i hvis man er ved at falde i og det motivere mig endnu mere.
16 år30. april 2008 kl. 08:22
Kirsten P (slettet)
Jeg er bare så stolt af mig selv. Nu er eventyrløbet overstået og jeg gik næsten ikke, kun op af bakkerne og dem var der ikke mange af.
16 år2. maj 2008 kl. 10:13
bruger slettet
Ihhh! Tillykke! Og jeg kan godt forstå, at du er stolt af dig selv!
Dejligt! Dejligt!
Susan
Dejligt! Dejligt!
Susan
16 år4. maj 2008 kl. 06:35
Calle (slettet)
Kirsten P: He he - morgenmenneske???? Både og - jeg er er så småt ved at komme op i den alder hvor man bliver medlem af nat-tissernes klub, så det er ikke noget problem at stå op - arj - pjat - de dage jeg er i Kbh. står jeg op kl. 5.00 så det er ikke noget problem at komme op om morgenen. Men du skal nok høre mere når jeg har fået det afviklet.
Ellers er status for denne uge (jeg har ikke holdt hvad jeg lovede):
Onsdag og fredag: Spinning 2 i 2 gange 1 time.
Lørdag: 70 km cykling med + 30 i snit.
Jeg har ingen dårlige undskyldninger, men er tilgengæld lidt træt af mig selv og mit ugeprogram: Vi holdt konfirmation i søndags - med meget spise og drikke til følge. Så holdt vi efterkonfirmation sammen med nogle af vores venner som fik deres søn konfirmeret samme dag som vores datter - det gjorde vi i torsdags, Ud over at der så ryger tid væk til motion, så bliver der desværre spist og drukket lidt for meget - og min vægt er kommet lidt for meget op - mere end jeg havde sat som mål - og jeg har ikke endnu fået den så meget ned - ved godt at meget flyder rundt i systemet, men alligevel. Nu skal jeg så til en anden konfirmation i dag, men har lovet mig selv - og dermed også jer, at jeg spiser sundt og fornuftigt og holder mig fra øl og rødvin. Så mit sidste ugeløfte må blive det at min vægt skal falde til i morgen. Før konfirmationsugen lå min vægt på 81,6 nu er den 84,8 - jeg skal køre Grejsdalsløbet på næste søndag - danmarks hårdeste bakkeløb omkring Vejle - og jeg snupper den lange rute på 200 km, så vægten må meget gerne komme godt ned inden.
Jeg lover også at min skalle for næste uge vil bare præg af at vægten lige skal have een over nakken, og at jeg lige skal have pudset formen af til week-enden.
Heldigvis har jeg fri mandag - bilen skal på værksted, så hvad er mere belejligt end at bruge tiden på en god lang cykel-tur i det gode vejr de har lovet.
Ellers er status for denne uge (jeg har ikke holdt hvad jeg lovede):
Onsdag og fredag: Spinning 2 i 2 gange 1 time.
Lørdag: 70 km cykling med + 30 i snit.
Jeg har ingen dårlige undskyldninger, men er tilgengæld lidt træt af mig selv og mit ugeprogram: Vi holdt konfirmation i søndags - med meget spise og drikke til følge. Så holdt vi efterkonfirmation sammen med nogle af vores venner som fik deres søn konfirmeret samme dag som vores datter - det gjorde vi i torsdags, Ud over at der så ryger tid væk til motion, så bliver der desværre spist og drukket lidt for meget - og min vægt er kommet lidt for meget op - mere end jeg havde sat som mål - og jeg har ikke endnu fået den så meget ned - ved godt at meget flyder rundt i systemet, men alligevel. Nu skal jeg så til en anden konfirmation i dag, men har lovet mig selv - og dermed også jer, at jeg spiser sundt og fornuftigt og holder mig fra øl og rødvin. Så mit sidste ugeløfte må blive det at min vægt skal falde til i morgen. Før konfirmationsugen lå min vægt på 81,6 nu er den 84,8 - jeg skal køre Grejsdalsløbet på næste søndag - danmarks hårdeste bakkeløb omkring Vejle - og jeg snupper den lange rute på 200 km, så vægten må meget gerne komme godt ned inden.
Jeg lover også at min skalle for næste uge vil bare præg af at vægten lige skal have een over nakken, og at jeg lige skal have pudset formen af til week-enden.
Heldigvis har jeg fri mandag - bilen skal på værksted, så hvad er mere belejligt end at bruge tiden på en god lang cykel-tur i det gode vejr de har lovet.
16 år4. maj 2008 kl. 10:22
Mandag:
Tirsdag: (evt. styrketræning - hvis helt rask)
Onsdag: Løbeprogram for begyndere
Torsdag: Styrketræning
Fredag: Løbeprogram for begyndere
Lørdag: Styrketræning og løbeprogram for begyndere
Søndag: Løbeprogram for begyndere