Motionsskalle uge 16

Du læser en tråd i debat > motion

Motionsskalle uge 16
Hep ska du hep - så er vi klar med en skalle i uge 16:

Mandag: Cykle 40-50 km.
Tirsdag: cykle til/fra arbejde = 50 km
Onsdag: 1 times spinning 2
Torsdag 1 times spinning 1 (og så skal der ellers spise varme hveder - DET lover jeg)... :o)
Fredag: 100 km cykling (det er jo st. bededag så der er tid til det.
Lørdag: 50 km cykling
Søndag: Løbe/gå i 30 min
16 år13. april 2008 kl. 19:34
re: Motionsskalle uge 16
Uha det lyder som rigtig megen motion, jeg skal bare afsted til motionscentret 2-3 gange så er jeg glad, har ikke rigtigt trænet siden jeg havde halsbetændelse
16 år13. april 2008 kl. 20:30
Jeg har haft lidt ømme lægmuskler de sidste par dage, så jeg skal vist starte ugen lidt blødt op. Men vejret ser ud til at være med mig, så jeg tror, jeg tager en god lang gåtur mandag.

Tirsdag giver det helt sig selv - bilen skal på værksted, så jeg kører op og afleverer den og går hjem. Og så går jeg op og henter den om eftermiddagen. Med et par indlagte omveje skulle det blive en ca. 10 km. ;-)

Og så vil jeg prøve at komme på cyklen alle de sidste 5 dage. Nogle af dagene bliver det måske bare en halv time, men jeg skal i gang hver dag!
16 år13. april 2008 kl. 22:07
Ømme muskler? Husk at ikke alle træningsdage skal være hårde - der SKAL faktisk også være dage hvor man træner med lav intensitet (restitutionstræning) - så selvom du har ømme lægmuskler så vil en tur på cyklen, hvor du cykler med noget mindre belastning end normalt (men gerne stadig i en pæn kadence) gøre dig godt: dels fjerner den lette træning en masse affaldsstoffer (som er det der gør ondt), og dels bevirker den lette træning at du styrker dine led samt stimulerer dannelsen af kapillærer - de små blodkar, der sørger for at transportere ilt og energi ud i alle dele af musklen. Det betyder at næste gang du motionerer så kan du lave mere uden at få dannet så meget mælkesyre.
I øvrigt: husk efter at have motioneret, at spise et lille måltid indenfor en time - et måltid med et højt proteinindhold. Det er vigtigt for musklernes regeneration. Træning nedbryder muskelvæv, og dette genopbygges under restitueringen, men kun hvis vi spiser nok proteiner. Ift. energi regnskabet gør det ikke så meget at spise en mundfuld proteiner, idet vi faktisk bruger en del ekstra energi på at nedbryde proteinerne til aminosyrer og til at restituere - så husk at spise når du træner. Cheasy 0,1 % youghurt er toppen - den er endda kunstigt sødet så det er en god proteinkilde.
16 år14. april 2008 kl. 12:15
Nu tror jeg også jeg vil være med. jeg har holdt mig lidt tilbage fordi det hedder motionskalle

mandag: 45 min low aerobic ,
45 min stram op,
1 time løbehold( vi løber ikke en hel time men
laver øvelser indimellem)
tirsdag. 45 min bold og balance
1½ time stavgang
onsdag. 50 min spinning
45 min (ca.)styrketræning
25 min løb (løb i 5 min ,gå i 1min)
torsdag. fri
Fredag : 30 min løb
lørdag . fri
søndag. 55 min løb
16 år14. april 2008 kl. 13:26
Det ser da også ganske aktivt ud, Kirsten :-)

Calle: Ved godt, at der skal lidt restitution til - jeg tog derfor også kun en kort tur i går og regnede med gåture i dag og i morgen. Jeg prøver så vidt muligt at nøjes med de helt hårde dage et par dage om ugen, men stadig lave noget aktivt de øvrige dage...
16 år14. april 2008 kl. 18:49
Har flyttet mit løb sammen med styrketræning denne uge, så det ser sådan ud:

Tirsdag: Løbeprogram begynder og styrketræning for hele kroppen
Torsdag: Løbeprogram begynder og styrketræning for hele kroppen
Lørdag: Løbeprogram begynder og styrketræning for hele kroppen

Har overvejet at lade det blive sådan, og så evt. sjippe eller stå på rulleskøjter dagene imellem. Hvad synes i?
16 år15. april 2008 kl. 09:43
Kirsten P:
Hvis du læsereen af de første skaller - tror det var i uge 11, så opfordrede jeg alle til at være med - uanset formåen - det eneste det handler om - udover at få noget sund motion - er at udfordre sig selv lidt på det niveau, man nu er på. Derfor er der der ikke noget der er for lidt ud fra devisen: lidt er bedre end ingenting.

.... og status på min skalle so far:
Mandag - cyklede 45 km
Tirsdag - er cyklet på arbejde (25 km) og cykler selvfølgelig også hjem.
16 år15. april 2008 kl. 11:13
Skal også lige motivere mig selv til at træne over weekenden.
Så indtil videre har den set sådan ud og kommer til at se ud som følgende:

Mandag:
2 timers danseundervisning med styrkeøvelser

Tirsdag:
2 timers danseundervisning med styrkeøvelser +
1 time dans- indøvelser af rutiner

Onsdag:
1 times rask gang +
1 time danseundervisning med styrkeøvelser

Torsdag:
Fri, dog lang gåtur

Fredag:
Danceaerobic + styrkeøvelser

Lørdag:
Dans eller løb

Søndag:
Fri

Skriver herinde og følger op på de dagew jeg mangler
16 år17. april 2008 kl. 14:57
Så er ugen omme - nåede ikke helt min skalle som lovet - tosdag ingen spinning da mit hold blev aflyst - og fredag ingen cykeltur - den førstefødte skal konfirmeres næste søndag, så der er mange gøremål der skal overståes.
Til gengæld nåede jeg 81 km på cyklen søndag.
16 år21. april 2008 kl. 09:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });