Motion for overvægtige - ENDELIG! :)

Du læser en tråd i debat > motion

Motion for overvægtige - ENDELIG! :)
Så kom dagen – hvor jeg skulle starte på holdet for +15kg eller mere!
Jeg må indrømme at jeg har været lidt nervøs siden jeg meldte mig til holdet. Har rost mig selv til skyerne for at have meldt mig til, ofte er det jo det sværeste! :)

Men jeg mødte ind, var mest nervøs for; "hvor går jeg ind?" typisk at bruge krudt på det! :-/ Men vi var vel mødt og heldig vis er jeg ikke den størtste. Det er jo noget pjat, men man vil jo helst ikke være den største vel? (Én skal jo være det – desværre!)

Jeg synes nu at vi startede meget let ud: 30 min opvarmning i form af noget step. Det er LIGE mig! Det havde jeg nu også forventet, har ledt efter noget lignende som jeg ville kunne holde til.

Derefter 1 time (næsten) med rundvisning ved maskinerne. Her står jeg a' for det R... keder mig. Det er slet ikke mig at sidde på en maskine og presse et stykke jern. Jeg vil hellere ind til musikken og rytmerne! ;)

Jeg skal afsted igen i morgen, da tror jeg til gengæld at mine muskler bliver ømme dagen efter. ;) Min ende har været lidt øm i dag, men slet ikke ret meget.

Jeg kan sagtens følge med holdet, der var et par andre piger som havde lidt sværre ved det, og andre som bare kørte der ud a'. vi er et blandet hold af både unde og gamle. Og mit skud er at de vejer fra 80 - 150 kg. Det er fedt og jeg er SUPER optimistisk! :)

god aften derude... ;)
16 år9. april 2008 kl. 20:46
re: Motion for overvægtige - ENDELIG! :)
Tillykke med at du nu er kommet igang i træningscentret!
Det lyder som om du bliver glad for det.
Jeg startede selv på et slankehold i september og blev rigtig glad for det - både for træningen på det lukkede hold ,men også for den individuelle træning på maskinerne.Jeg var lidt længe om at komme igang med maskinerne - men da jeg først kom igang med dem og fandt ud af at pressse mig selv til at yde lidt mere hver gang, fandt jeg ud af, hvad dén træning kom til at betyde for både kondition og velbefindende...så jeg kan kun anbefale dig at prøve at bruge dem et stykke tid.

Jeg måte iøvrigt bruge noget tid på at lede efter træningstøj i min størrelse (på dét tidspunkt str.52)...og fandt til sidst noget i Intersport....

Rigtig god træning!
Futura
16 år9. april 2008 kl. 21:42
PS
På en del af maskinerne kan man (i "mit" træningscenter) taste alder og vægt ind - og derefter bl.a. aflæse, hvor mange kalorier man har forbrændt under træningen..det har ofte motiveret mig til liiige at fortsætte lidt længere (så jeg træner til jeg fx har rundet 200 kal. på dén eller dén maskine).
16 år9. april 2008 kl. 21:49
Hej Helle

Sikke din motivation er kommet i top. Det lyder som et rigtig god og givtig hold du er kommet på.

Glæder mig til at følge dine resultater og høre om ømme muskeler.

Godt gået
16 år9. april 2008 kl. 22:25
Hej Helle!

Hvor er det bare stærkt at du er kommet igang. Du skal nok blive superglad for det - også for maskinerne efterhånden, håber jeg.

Godt at du endelig fandt et sted, det er da utroligt at det skal være så svært at finde frem til.

STORT held og lykke med det fremover :-)
16 år10. april 2008 kl. 08:31
Stort tillykke. Det er sejt gået. Jeg kender godt det der med liiiige at komme igang. En ting er at blive meldt til, men kender også det med at bruge meget energi på at finde ud af hvor man går ind osv. Heldigivis er det tit bare noget man lige skal over, så plejer det jo at gå fint.

Næste gang ved du jo alt det og kan koncentrere al din energi om træningen.

Pøj pøj.
16 år10. april 2008 kl. 09:12
Skønt at høre at det gik godt.

Jeg kender godt det der med at kede sig ved maskinerne. Har aldrig kunnet føle mig hverken motiveret eller inspireret af sådan en maskine - indtil nu. Jeg synes stadig de er trælse... løbe, løbe eller cykle, cykle uden at komme nogen steder. Men jeg har fået mere fokus på konkrete mål og dermed kan maskinerne tilbyde noget. Nemlig effektiv træning. Så er musik så nøgleordet for at undgå at kede sig for meget. Og noget lækkert træningstøj, det hjælper altså også på hvor lækkert det er at dyrke motion.

Jeg har 2 råd... som du kan bruge eller lade være.

1) Se på det her som en midlertidig periode indtil du er i bedre fysisk form og er blevet lettere - så kan du nemlig i højere grad selv bestemme hvad du vil. Sæt evt et mål som siger at du vil meldes til et fitness/stephold til efteråret (september) - eller hvad du nu kunne tænke dig. Find også ud af hvornår i din skema du har tid og hvor langt du så evt skal køre.

Det sidste er helt sikkert en parameter for mig (hellere en ikke helt tilpasset hold i gå-afstand end et det-er-lige-mig hold som jeg skal køre i bil for at komme til).

2) Følg din egen fremdrift. Tag en notesbog med eller lignende og noter ned. Hvis du skal løbe 10 minutter på et løbebånd, så noter ned hvor mange kalorier du får brugt - eller den afstand du løber. Hvis du skal lave mavebøjninger i 5 minutter, så tæl dem og noter antallet ned. Hvis du skal lave benpres, så er det lidt sværere at finde et målepunkt - du skulle jo helst hverken overanstrenge dine knæ eller gøre øvelserne så hurtigt at de bliver sjuskede. Men så sæt grønne krydser for gennemført i god stil, orange for delvist gennemført eller med dårlig stil og rød for ikke gennemført. Find andre målepunkter, som du forventer vil forbedres efterhånden som du kommer i bedre form. Skriv det ind på computer og/eller plot det ind i en graf (kan du bruge regneark så kan du jo oprette datatabeller og grafer for dig selv). Så kan du følge med i din fremdrift - og sætte mål. Så ved du at eksempelvis 8 mavebøjninger er normalen for dig og du vil gerne kunne tage 10 næste gang.

Jeg har lavet et skema for min cykling på arbejde. Jeg cykler cirka 7 km hver vej og har et pulsur på undervejs (uden pulsmåleren, for jeg skal bare bruge stopuret i den). Og så noterer jeg ned hvor lang tid jeg har brugt hver vej på at cykle distancen (samt en bemærkning om vejr- og trafikforhold der havde betydning for tiden). Så jeg ved at jeg skal ned på omkring 25 minutter for at have gjort det godt hjem - og det betyder at jeg aser og maser derudaf.

Jeg synes det er super - ville ønske jeg havde været på sådan et hold.

I øvrigt så kan man godt være mere øm på 2. dagen - bare så det ikke overrasker dig. Udstrækning hjælper - også på anden dagen.
16 år10. april 2008 kl. 11:09
Hej Helle
En MASSE ros til dig. Ved selv hvor svært det kan være at overvinde en tur ned til træning. Jeg brugte hele sidste år og en masse penge på ikke at komme til træning. Jeg synes ikke lige at jeg kunne komme og se ud som jeg gjorde, så jeg fandt på alle mulige undskyldninger for at lade være. Men i år tog jeg mig sammen og blev enig med mig selv om ikke at lade mig påvirke af de tynde sild og lade VÆRE med at se mig i spejlet samtidig med at jeg træner. Så NU er jeg rigtig glad for at træne og kommer derned næsten hver dag :D
16 år10. april 2008 kl. 23:33
Jeg startede også som en stor kone i forhold til de andre. Der var kun et hold at komme på for mig fordi det skulle passe med familiens tider. Ud over de slanke sild og dem som havde dyrket step i årevis, så var der heldigvis også et par andre hoveder som mig - selvom jeg måske nok hørte til i den store ende. Det hjalp også at aldersforskellen på holdet var rimelig stor, så jeg dyrkede step sammen med folk på min egen alder såvel som både yngre og ældre.

Det er slemt nok at skulle være umusikalsk, ukoordineret, uerfaren stepper på et stephold. Hvis så også er den eneste med en BMI over 21 (et godt stykke over endda) og den eneste som har pludder under armene og rynker ved øjnene og underben så tykke som lårene og en fedtprocent som en pommes frites fra McDonald, ja så er det rigtig slemt.

Men nu! Nu er jeg een af de slanke sild. Jeg vidste det ikke engang selv, men nogen af de andre har givet mig : "Du kan sagtens" blikket og min træner har bemærket vægttabet. Det er nemmere at lave mavebøjninger fordi det er til at komme til for deller. Selv alderen ser det ud til at have hjulpet med - personligt tror jeg at nogle af de ting som jeg før tilskrev alderen faktisk var ting som skyldtes fedmen.

Så Helle, om et år så er du een af dem de andre er nervøse og generte overfor.
16 år11. april 2008 kl. 10:49
Ihhhh... det er dejligt med opbakning og ros! :)
Har også lige fået den dejligste sms fra min brors kæreste; kan slet ikke beskrive hendes ord her, men blev så glad. Jeg har gjort noget, som ikke mange åbenbart nødvendigvis har turdet gøre - melde mig til dette motionshold! :)

Jeg er øøømmmm.... i dag. Det er først kommet her i aften og har derfor strykket lidt ud. Jeg har svært ved at strække min røvballer ud; kan ikke rigtig fange den, men det kommer nok! :)

Det var rigtig godt til træning i går; combi træning. Der var step i 3 min, 3 min med div gulvøvelser (mave, ben, baller og arme) skiftevis i noget som ligner 30 min. Vi sluttede a med flere gulvøvelser, og de gjorde NAS!!!!

Iakob: Ang. mål:
1) Jeg skal gennemføre disse 3 mdr. jeg håber inderligt at have tabt 6kg.
2) Håber at have fået nogle øvelser, som jeg selv kan bruge herhjemme i de 2 måneder der er pause.
3) Det ville være fedt hvis jeg har mod på et hold for "almindelige" og ikke overvægtige, da jeg så slipper for køreturen - men det kommer an på så meget! :)

Måske målene skal på min moivationsboard??? :)

Dit råd ang. notere fremgangen, så får vi et sådan skema til maskinerne (som jeg ikke er så motiveret for - endnu), så det kommer helt af sig selv. :)

Endnu engang tak for jeres ord!
Nu vil jeg lave en lille illustration til min blog (et forældet link er blevet fjernet) , som kan vise lidt hvordan i går var! ;)
16 år11. april 2008 kl. 19:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });