Opstramning af en "mor-mave"?

Du læser en tråd i debat > motion

Opstramning af en "mor-mave"?
Hej.
Jeg har fået tre børn på 1½ år (én + tvillinger:)
Efter en nytårskur, er jeg snart på min ønskede vægt på 55 kg.
Jeg har noget løs hud på maven og jeg synes heller ikke at jeg kan få den strammet op med alm maveøvelser. - Selvom jeg er alm af bygning, ser min mave stadig lidt gravid ud:(
Jeg har hørt at en øvelse, hvor man ligger på knæ og albuer med underarmene frem foran sig, spænder i 20 sek af gangen, skulle være godt for bugmusklerne.... og dermed kunne hjælpe.
Er der nogen af jer der har tips ell. ?
På forhånd tak
Hilsen Sabine
16 år13. marts 2008 kl. 20:59
re: Opstramning af en "mor-mave"?
Jeg har selv løs hud.. efter 2 graviditeter og overvægt (jeg vil skyde på en kampvægt på 90 kilo = BMI=32,2 da jeg var højgravid sidst hvilket gav mig en totalvægt på 100 kilo). Nu er jeg nede på 61 kilo (og ikke gravid :-).

Jeg vil til læge og have et sundhedscheck her efter påske (håber lidt at have tabt mig 2 kilo da men hvis ikke, så er det ok). Der vil jeg spørge til min mave - om det vil svinde lidt af sig selv.

Jeg regner ikke med at det hele bliver væk - ønsker det vel egentlig ikke fordi det nytter jo ikke noget. Og det gør ikke noget at man godt kan se på en kvindes krop at hun har været gravid.

Jeg tror ikke man kan træne sådan en hængemave væk, fordi den jo mest består af hud og underhud (med det naturlige fedtlag). Lige så lidt som man kan fjerne de naturlige former ens krop nu engang har, ved træning - ridebukse-formen f.eks. Eller bred bagdel. Jeg tror heller ikke rigtigt på cremer og den slags i denne her forbindelse.

Så jeg tror du skal forblive slank og se tiden lidt an. Og så i øvrigt affinde dig med at du jo har gået rundt med tvillinger i maven, det der bliver tilbage af den løse hud på maven - det er et adelsmærke. Lige som strækmærker og grå hår og rynker er det ;-)

Jeg skal nok skrive og fortælle hvad lægen svarede mig, men det bliver først efter påske.

I øvrigt er det under alle omstændigheder en god idé at lave maveøvelser (og rygøvelser). Det giver en flottere kropsholdning og dermed et slankere indtryk. Og så er det jo sundt.
16 år14. marts 2008 kl. 09:59
Tak for det.
Jeg vil se frem til at høre fra dig.
Sikke et flot vægttabt du har - jeg tager hatten af for dig! Jeg har kun skulle tabe ca 5 kg, og det synes jeg har været strengt :)

Jeg har hørt, at kirurgerne anbefaler den der øvelse jeg omtaler, i stedet for opr. - hvis der ikke er meget hud.
Og så har du i øvrigt ret mht adelsmærkerne. Det tror jeg, at jeg vil kalde dem fra nu af.
Tak.
Sabine
16 år14. marts 2008 kl. 13:53
Tak for det! :-)

Jeg kan fortælle at den øvelse du beskriver, er med i iforms hjemme-mave-optræningsprogram (den var i bladet sidste år i en 3-4 numre) og jeg har prøvet den og jeg tror den er god. Mit problem er bare at hvis mine unger ser mig på alle fire, så har jeg to unger på ryggen på ialt cirka 30 kilo. Og det gør det altså helt ærligt lidt svært - og jeg nænner ikke skælde dem ud fordi .. de er bare så kære og storgrinende :-)
16 år14. marts 2008 kl. 20:56
Hejsa.
Jeg har fået fortalt at bindevævsmassage kan hjælpe lidt på det. Det er noget med elasticiteten i huden hvilket bindevævsmassage hjælper på. Jeg har selv fået bindevævsmassage for at få ridebukselår væk og det hjælper virkelig meget. Jeg skulle have 4 behandlinger af 50 minutter men man kan se resultatet og nu skal det så holdes ved lige. Jeg har lige fundet lidt tekst om det:
Bindevævsmassage er en særdeles effektiv massageform, der sigter på at rense bindevævet for ophobede affaldsprodukter og væske. Massagen er god til at stramme bindevævet op samt god til appelsinhud og udskillelse af affaldsstoffer.
16 år18. oktober 2008 kl. 10:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });