Nogen gange går jeg ture i meget hårdt og bakket terræn. Sådan nogen bakker, hvor man nærmere klatrer end går...
Er der nogen der ved, hvor meget mere man forbrænder ved det i forhold til almindelig gang? Jeg føler at det er rigtigt meget hårdere, men det kan jo godt være lidt svært at sætte tal på - er det som at gå 25% hurtigere eller 50%?
Jeg vil nok selv vurdere det til mindst 50% ekstra, men det er jo aldrig helt nemt, så hvis der er nogen, der har et bedre begrundet bud vil jeg da gerne høre det...
17 år2. marts 2008 kl. 20:25
KarinaHadsten (slettet)
#2 af KarinaHadsten (slettet)
re: Vandreture i hårdt terræn
Der findes en som hedder gå 5,6 km/t op ad bakke. Men det er måske ikke helt hårdt nok ? Den får "tallet" 6, så det er da noget der kan tælle lidt.
Ellers har jeg ikke lige de vilde ideer.
Karina
17 år3. marts 2008 kl. 09:52
claus (slettet)
#3 af claus (slettet)
re: Vandreture i hårdt terræn
Den var det da lykkedes mig at overse - men det bekræfter mig jo i, at det er næsten dobbelt så hårdt som at gå lige ud.
Er der nogen der ved, hvor meget mere man forbrænder ved det i forhold til almindelig gang? Jeg føler at det er rigtigt meget hårdere, men det kan jo godt være lidt svært at sætte tal på - er det som at gå 25% hurtigere eller 50%?
Jeg vil nok selv vurdere det til mindst 50% ekstra, men det er jo aldrig helt nemt, så hvis der er nogen, der har et bedre begrundet bud vil jeg da gerne høre det...