Bevægelse i hverdagen

Du læser en tråd i debat > motion

Bevægelse i hverdagen
Gratisavisen 24 timer bringer idag en artikel om at få bevægelse ind i hverdagen. Jeg har ikke lige haft tid til at læse hele artiklen, men der er helt sikkert nogle gode råd som kan bruges. Bla. er der en tabel, som viser MET-værdier for forskellige dagligdagsaktiviteter. MET er vist den enhed som også bruges om motion her på siden. Den viser at MET værdien ved stående arbejde er 2.0 mod kun 1.5 for siddende arbejde ved PC. Så Iakob og jeg har lige kørt vores hæve-sænke-borde op og står nu og forbrænder lidt energi hihi.

Jeg skal nok skrive hvis jeg falder over nogle super råd i artiklen. Men altså god ide at snuppe 24 timer hvis du falder over den et sted.

Kh Karina
16 år25. februar 2008 kl. 10:04
re: Bevægelse i hverdagen
hvor er i bare gode...
ja jeg har altså også sat min dag som aktiv,, da jeg står op hele dagen.. er det ikke godt nok,, og som jeg har skrevet et andet sted....så får jeg et nagativt ansigt når jeg løber en tur,, hvorimod hvis jeg ikke gør der en glad???det forstår jeg ikke.---
16 år25. februar 2008 kl. 14:17
Jeg står også op ved mit skrivebord meget af dagen - det tæller jo alt sammen.

Ud over det, så sidder jeg normalt i gennemsnit to timer hver aften med min guitar og øver. Der er jeg også begyndt at stå op og spille meget af tiden i stedet - det er lige så man kan blive helt forpustet af det - og så får jeg både øvet og motioneret samtidig, det er jo ren overskud ;)
16 år25. februar 2008 kl. 21:40
Taler vi heftig el-guitar eller stille spansk guitar?
16 år26. februar 2008 kl. 08:02
Det er forskelligt - men det kan ofte blive ganske heftigt... :-D
16 år26. februar 2008 kl. 17:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });