#1 af bruger slettet
Den optimale motion
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
Den optimale motion
Er der nogen, der ved, hvordan man dyrker den optimale motion? Altså så man får den flotteste krop? her tænker jeg ikke på 73 timer/ugentlig, men mere på en slags kombi. Jeg er fx. rigtig rigtig glad for at danse, men tænker at jeg må have noget "slow" motion til at kombinere med???
16 år5. februar 2008 kl. 14:10
iakob
re: Den optimale motion
Hm.. det har jeg ingen anelse om. Men jeg tænkte at du måske bedre ville kunne få et svar hvis du fortalte hvordan du synes en flot krop ser ud.
Bodybuildere må jo givetvis synes deres kroppe er flotte. Personligt synes jeg da at en kvinde skal have lidt former og ikke for markerede muskler og en lille smule topmave (det synes jeg er pænere end sådan en "sixpack").
Bodybuildere må jo givetvis synes deres kroppe er flotte. Personligt synes jeg da at en kvinde skal have lidt former og ikke for markerede muskler og en lille smule topmave (det synes jeg er pænere end sådan en "sixpack").
16 år5. februar 2008 kl. 20:12
bruger slettet
for mig er en flot krop en meget markeret krop. Jeg har problemer med at træne, for har førhen danset ca.6 timer om dangen minimum og har aldrig været så tyk ( og nej, det var ikke muskelvægt eller noget , det var fedt! ) Derfor skal jeg nu finde den svære balance mellem kost og motion, men man kan da umuligt blive tyk af at dyrke motion? er bange for jeg er typen, der for så meget appetitforøgelse at jeg i sidste ende tager på...ØØV!
16 år5. februar 2008 kl. 20:49
Razzmatazz (slettet)
Den optimale motion er først og fremmest den du selv synes er sjov, for du skal regne med at blive ved med at dyrke motion hver uge resten af dig liv. Så du skal nok tænke lidt afveksling ind, så det ikke bliver for surt og kedeligt - måske også noget holdtræning hvor der normalt altid er nogle gode grin.
Du skal lave noget kredsløbstræning hvor du virkelig får pulsen højt op, - det kan være løb, spinning, crosstrainer, stepmaskine eller hvad der nu gør det for dig men det er også en god ide at dyrke lidt styrketræning for at få hele kroppen arbejdet igennem og gøre musklerne stærke og faste. Du kommer IKKE til at ligne en bodybuilder fordi du løfter lidt rundt på noget vægte, der skal meget mere til.
Så hvis du er glad for at danse ville jeg da helt sikkert holde fast i det, og så meld dig til noget "body-værk", pilates eller styrketræning så du kommer igennem hele kroppen.
Du skal lave noget kredsløbstræning hvor du virkelig får pulsen højt op, - det kan være løb, spinning, crosstrainer, stepmaskine eller hvad der nu gør det for dig men det er også en god ide at dyrke lidt styrketræning for at få hele kroppen arbejdet igennem og gøre musklerne stærke og faste. Du kommer IKKE til at ligne en bodybuilder fordi du løfter lidt rundt på noget vægte, der skal meget mere til.
Så hvis du er glad for at danse ville jeg da helt sikkert holde fast i det, og så meld dig til noget "body-værk", pilates eller styrketræning så du kommer igennem hele kroppen.
16 år6. februar 2008 kl. 08:03
iakob
Jeg går til step - som er en form for aerobics. På mange måder ligner aerobics en mellemting mellem dans og gymnastik. Man skal i hvert tilfælde kunne tælle til 8 for at blive god ;-)
Men jeg tror ikke jeg kan svare på dit spørgsmål. Jeg vil dog tro at et styrketræningsprogram i et fitnesscenter er hvad du leder efter hvis du vil have markante muskler som kan ses.
Men jeg tror ikke jeg kan svare på dit spørgsmål. Jeg vil dog tro at et styrketræningsprogram i et fitnesscenter er hvad du leder efter hvis du vil have markante muskler som kan ses.
16 år6. februar 2008 kl. 20:17