Kan det passe?

Du læser en tråd i debat > motion

Kan det passe?
Jeg er begyndt at dyrke en del sport. jeg går en halv time om dagen - til og fra bussen og jeg går til spinning en gang om ugen og træner på sådan en skimaskine 30-40 min. om ugen desuden styrketræner jeg og laver konditræning 2-3 timer om lørdagen, men jeg taber mig ikke. Jeg går og biller mig selv ind, at det er fordi jeg er begyndt at opbygge muskler (har kun styrketrænet i 3 uger) men kan det passe?
16 år21. januar 2008 kl. 22:00
re: Kan det passe?
hvad med din kost ? Har du gjort noget ved den ? Man taber sig jo kun hvis man er i energiunderskud og hvis du spiser mere pga. træningen kan det jo være årsagen også - men ja muskler vejer mere end fedt.
16 år21. januar 2008 kl. 22:09
i følge det jeg taster ind, har jeg det rigtige underskud, og skulle gerne tabe mig, det er derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke taber mig..

tak for svaret :)
16 år21. januar 2008 kl. 22:14
Så må det jo skyldes at du opbygger muskler. Det er altid en god ide at måle sig diverse steder, for selvom vægten ikke flytter sig kan det jo være, at du har tabt centimeter rundt omkring på kroppen.
:-)Buffy
16 år22. januar 2008 kl. 07:21
Jeg tabte mig faktisk heller ikke da jeg i en periode gik aktivt i fitnesscenter. Jeg trænede 3-4 gange om ugen. 1-2 dage, 1-1,5 time ad gangen i kondi- og styrketræningsmaskiner. 1-2 dage en 50 min. bodypump-lektion. Øjj det var dejligt!
Jeg tabte mig meget lidt, min fedt% faldt næsten ikke, min vægt stod næsten stille.
Alligevel følte jeg mig lidt fastere i kødet og fik en meget bedre kropsbevidsthed og selvtillid i træningstøjet (købte også en masse lækkert...).

Måke spiste jeg alligevel lidt mere end jeg burde, ved det ikke.
Men det var skønt at træne. Hvorfor er jeg så gået helt i stå med det, har ikke trænet i et halvt år??? Tja, ferie, sygdom, mere ferie, mere infektion, valgkamp, dovenskab, jul... og tiden går bare med dårlige undskyldninger og overspring.

Bare klø på med din træning, og pas på med at spise det rigtige: nok protein, mindre kulhydrat.
Måske taber du dig noget, måske meget - måske har du det bare rigtig godt med at træne, og det er vel også en gevinst.
16 år10. februar 2008 kl. 16:54
så er vi så nogle der har det modsatte problem:(
16 år10. februar 2008 kl. 20:54
Det modsatte problem? Altså at du taber dig af at træne eller hvad?
Det lyder som et overkommeligt problem i mine let overvægtige ører...
16 år10. februar 2008 kl. 22:14
nej bare ikke kan tage på.
og det ikke et letoverkommeligt problem.
jeg har nøjagtigt ligeså svært ved at spise som i har ved at lade være!!!
16 år11. februar 2008 kl. 12:38
Jeg har selv samme problem. Jeg har tidligere trænet op mod 60- 70 timers dans ugentlig og der skulle man tro at med ti timers træning pr. dag burde man være tynd, men det var jeg ikke! Siden jeg er stoppet har jeg tabt mig fra en 44 til en 36/38. Jo jeg har selvfølgelig ændret min kostvaner efter, det var jeg ligesom nødt til, men det var ikke fordi jeg spiste usundt før, jeg spiste bare meget (men igen: Jeg var jo sulten efter alt den træning)- spiste fx. aldrig slik eller søde sager. har hørt noget forskning har påpeget at nogle mennesker får uhæmmet appetit af at træne, så jeg er nok bare en af dem og må derfor træne og være super super bevidst om hvad jeg spiser. Er lige begyndt at træne igen og er super bange for jeg skal tage på igen. Derfor taster jeg også altid mindre tid ind end jeg faktisk dyrker, for min daglige forbrænding er absolut ikke så høj som madital siger den er...
16 år11. februar 2008 kl. 12:50
Altså samme problem som den, der har skrevet det første indlæg i denne blog
16 år11. februar 2008 kl. 12:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });