#1 af bruger slettet
Motionstal i oversigt ??
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
Motionstal i oversigt ??
Hejsa .. Jeg er ny her, og er ikke helt med på hvad tallet 1,6 betyder under motion i mit personlige oversigtsbilled ( det der kommer frem når jeg trykker gem efter indtast af mad) - er der nogen der kan opklare dette - jeg har fået en glad smiley selvom jeg kun ahr dyrket 30 min motion på 3 dage..Mvh Morten
16 år21. januar 2008 kl. 13:25
iakob
re: Motionstal i oversigt ??
Du har i din profil sat et aktivitetsniveau. Hvis du ikke taster motion ind en dag, så henter madital bare et tal fra dette aktivitetsniveau. Hvis du har sat dit aktivitetsniveau for højt, så får du et kunstig høj tal og en glad smiley under motion på info-oversigten.
Måden man finder sin rette aktivitetsniveau på, er at taste en generel dag ind og så se hvad tallet bliver på oversigten. Derefter vælger man så et aktivitetsniveau på profilen som giver et tilsvarende tal i oversigten.
Hvis man taster motion ind for noget af sin dag, så beregnes aktivitetsniveauer for resten af dagen med 8 timers søvn og resten på lav niveau. Du kan læse præcist hvordan det beregnes, der hvor du taster motion ind.
Det er lidt indviklet at forklare, men ikke så svært at forstå hvis det bliver vist.
Måden man finder sin rette aktivitetsniveau på, er at taste en generel dag ind og så se hvad tallet bliver på oversigten. Derefter vælger man så et aktivitetsniveau på profilen som giver et tilsvarende tal i oversigten.
Hvis man taster motion ind for noget af sin dag, så beregnes aktivitetsniveauer for resten af dagen med 8 timers søvn og resten på lav niveau. Du kan læse præcist hvordan det beregnes, der hvor du taster motion ind.
Det er lidt indviklet at forklare, men ikke så svært at forstå hvis det bliver vist.
16 år21. januar 2008 kl. 15:22
MP86 (slettet)
Men man kan da kun vælge meget lavt, lavt højt osv.. Ikke noget tal (det er der hvor man retter sin profil ikke?)...
16 år21. januar 2008 kl. 15:46
KarinaHadsten (slettet)
Jo du kan vælge 4-5 forskellige energiniveauer i din profil. Og ud fra dem kan du på din oversigt se hvad det giver af forbrænding under din energi smiley. Altså hvor meget energi du har at spise af :-)
For at se om det energiniveau du har valgt passer med virkeligheden kan du under motion oprette en motionsliste for en typisk dag. Dvs. du indtaster aktiviteter fra en typisk dag for dig. Alle 24 timer. Og så vælger du at bruge den liste i stedet for dit generelle niveau fra profilen. Du vælger det under indtastning af motion. Ved at gå over på oversigten kan du nu igen se hvad det har af betydning på tallet for forbrændt energi under energismileyen. Hvis der ikke er den store forskel har du valgt det rigtige energiniveau. Hvis der er stor forskel kan du overveje at bruge motionslisten eller ændre det generelle energiniveau på din profil.
Karina
For at se om det energiniveau du har valgt passer med virkeligheden kan du under motion oprette en motionsliste for en typisk dag. Dvs. du indtaster aktiviteter fra en typisk dag for dig. Alle 24 timer. Og så vælger du at bruge den liste i stedet for dit generelle niveau fra profilen. Du vælger det under indtastning af motion. Ved at gå over på oversigten kan du nu igen se hvad det har af betydning på tallet for forbrændt energi under energismileyen. Hvis der ikke er den store forskel har du valgt det rigtige energiniveau. Hvis der er stor forskel kan du overveje at bruge motionslisten eller ændre det generelle energiniveau på din profil.
Karina
16 år22. januar 2008 kl. 08:19
KarinaHadsten (slettet)
Men i øvrigt ved jeg heller ikke hvad de 1,6 helt præcist er.
Karina
Karina
16 år22. januar 2008 kl. 14:18
lomm (slettet)
De 1,6 er det gennemsnitlige aktivitets niveau, hvor 1 er det du bruger blot for at holde kroppen igang (uden aktiviet), og fx 10 er en hård sport.
.
Hvis du fx lå i din seng hele døgnet, vil gennemsnittet være 1. Men eftersom man laver forskellige ting med forskellige aktivitetsgrader, ender man med fx 1,4.
1,6 er åbenbart det minimum der anbefales (?) - jeg har ihvertfald samme mål.
Eksempel på udregning (har ikke tjekket om motions-tallene passer):
8 timers søvn a niveau 1 ==> 8
1 times stående fx bad, smøre madpakke etc a niveau 1,4 ==> 1,4
8 timers kontor arbejde a niveau 1,2 ==> 9,6
1 times cykeltur til/fra arbejde a niveau 6 ==> 6
1 times madlavning + oprydning a niveau 1,6 ==> 1,6
5 timers tv kigning a niveau 1 ==> 5
24 timer giver ialt 31,6 ==> gennemsnit: 1,317
.
Hvis du fx lå i din seng hele døgnet, vil gennemsnittet være 1. Men eftersom man laver forskellige ting med forskellige aktivitetsgrader, ender man med fx 1,4.
1,6 er åbenbart det minimum der anbefales (?) - jeg har ihvertfald samme mål.
Eksempel på udregning (har ikke tjekket om motions-tallene passer):
8 timers søvn a niveau 1 ==> 8
1 times stående fx bad, smøre madpakke etc a niveau 1,4 ==> 1,4
8 timers kontor arbejde a niveau 1,2 ==> 9,6
1 times cykeltur til/fra arbejde a niveau 6 ==> 6
1 times madlavning + oprydning a niveau 1,6 ==> 1,6
5 timers tv kigning a niveau 1 ==> 5
24 timer giver ialt 31,6 ==> gennemsnit: 1,317
16 år23. januar 2008 kl. 13:23
KarinaHadsten (slettet)
Ahhh okay på den måde. Det gir god mening. SÅ passer det også fint med at der altså skal noget til for at trække det tal op når man er på lavt aktivitetsniveau.
Kh Karina
Kh Karina
16 år24. januar 2008 kl. 08:21