Vandre-makker /motion for overvægtige

Du læser en tråd i debat > motion

Vandre-makker /motion for overvægtige
Det er for ofte at jeg springer dette forum: motion, over. :( Det er desværre endnu ikke det jeg bruger aller mest tid på... MEN MEN MEN...

Jeg er ikke til finess centre og lignende, men er begyndt at overveje noget aerobic eller step - tror det kunne være OK! Men vil meget gerne på et hold for overvægtige - det være sig åbenbart svært at finde et sådan hold.
- Nogen der kender til et hold, gerne i Vejle, Horsens og Giveområdet !?
- Eller noge som har erfarring for tilslutning af et sådan hold andre steder?

- Jeg bruger lidt tid på at vandre, og lige for tiden bliver det til 1,5 - 2 timer hver fredag efter arbejde. Men er der én som vil med???
- måske i løbet af ugen eller weekenden?
Også i Vejle-Horsens-Giveområdet!

:)
God aften!!!
16 år8. januar 2008 kl. 20:05
re: Vandre-makker /motion for overvægtige
Jeg startede på et begynderhold i step i efteråret og så vidt jeg kan se, så dropper alle de virkelige begyndere ud. Trinene er svære og kondien skal være i top. Ellers står man der på trinet og føler sig som en taber.

Lidt hårdt sagt, men hvis man vælger step eller aerobics så skal man være klar over at man får udfordret sin ballanceevne og sin koordinationsevne på et tidspunkt hvor pulsen er på 170 og man synes det er svært at svinge begge arme samtidigt. Hvis man har gået til dans engang så hjælper det fordi de bruger mange af de samme trin - hvis ikke, ja så udfordres man også der. Og så ender mange med at stå og kikke sig rundt, de får ikke trænet igennem fordi de går den forkerte vej.

Anden gang vi var der, så førte trinene til at vi pludselig stod med ryggen til instruktøren og dem som gemte sig nede bagved pludseligt stod først og så kan det være meget svært at gøre trinene rigtigt.

Hvis man ved dette og stadig går til aerobics eller step, så har man måske en anden forventning end jeg i sin tid havde da jeg tog min allerførste aerobicstime for cirka 10 år siden (jeg tog kun 2-3 timer så opgav jeg).

Denne gang tog jeg timen fordi jeg skulle have mig rørt, det lå på et tidspunkt som jeg kunne komme afsted på. Og jeg regnede med at være en klodshans. Jeg vidste at jeg ikke kunne putte mig nede bagved fordi hele klassen drejer sig og udfører serien fra den anden side før de drejer tilbage. Jeg vidste at jeg ville komme til at gå til ventre når alle andre gik til højre og jeg ville klappe i hænderne når andre lavede et hop. Jeg vidste at jeg ville komme til at så og kikke på de andre mens jeg undrede mig over hvorfor de kunne huske serien når jeg ikke kan. Jeg vidste at jeg ville komme til at stå og lave basissteps for dog at lave noget mens de andre lavede komplicerede serier.

Og nu... ja, sidste gang så stod jeg stadig og kikkede på de andre mens jeg forsøgte at få vejret og komme med igen. Men jeg er blevet klart bedre!!!

Det korte er: hvis du alene leder efter en motionsform hvor du bliver gennemheglet så sveden springer, kalorierne ryger og kondien stiger, så vil jeg anbefale spinning (cykling) i stedet. Aerobics og step ligner meget mere gymnatisk-serier i et højt tempo og kræver også koordination, koncentration og tålmodighed til at opnå en færdighed. Man kan ikke bare regne med at tonse afsted fra dag 1. Men bortset fra det, så er aerobics og step ret gode motionsformer - man skal bare have de rette forventninger.
16 år9. januar 2008 kl. 10:35
PS. Med virkelig begyndere så talte jeg mig selv fra.

Dels fordi jeg gik til dans som barn og derfor kendte mange af trinene (og udtrykkene) på forhånd. Jeg lærte også at tælle takter hvilket endda også kan være en hjælp i aerobics.

Dels fordi jeg har været til aerobics før (som drop-out) og derfor havde andre forventninger denne gang.

Dels fordi min kondi og styrke ikke var helt i bund fordi jeg havde kørt på stationær cykel 2 gange om ugen i et stykke tid op til step-start.

"Virkelige begyndere" kan sagtens dyrke step eller andre former for aerobics - men jeg tror det er vigtigt at forventningerne svarer til det som de rent faktisk vil komme til at opleve.
16 år9. januar 2008 kl. 10:39
Vejle Horsens - tja ville gerne, men som du skriver er det vist lige langt nok fra Ølgod. Jeg har 85 til Horsens, men ville faktisk godt køre en gang imellem, jeg vil lige have det i baghovedet efter den 11. feb. når jeg kommer hjem fra ferie - alle fredage til da er nemlig berugt :-S
16 år9. januar 2008 kl. 16:32
hvis alt går vel, så kommer jeg ned i tid på mit arbejde. Måske der så kan blive tid til en tur til Ølgod.. :)
16 år10. januar 2008 kl. 20:36
Ja og nej.... HI HI :)

Jeg har prøvet spinning - det er slet slet ikke mig!!!
For 10 år siden gik jeg meget til gymnastik og har altid haft "nemt" ved trin koordination og serier. - har også gjort lidt i ny og næ siden gymnastiktiden!

Men som du siger ved jeg at det er MEGA hårdt og jeg vil følge mig som en flodhest på glat is... - forpustet og tilsyret vel og mærke!

Derfor ville jeg jo så gerne at der var et lignende hold for overvægtige el. lign. :)

Men tak for dit indput igen igen.... Det er skøøøønt at få råd med i baghovedet! ;)
16 år10. januar 2008 kl. 20:38
Med det du der siger, så tror jeg bare du kan melde dig til et begynderhold. Du kan jo altid checke holdet ud først hvis det er i et fitnesscenter, om det er sådan nogle smarte fitness-tøser.

Jeg laver step i en gymnatisksal på skolen her i vores lille by. Og der kommer alle former. Halvgamle og unge. Jeg var den tykkeste da vi startede - det er jeg ikke længere :-) Tøjet er superduperfitness ved nogen og lidt mere cykelshortsagtig ved andre.

Men... stil dig i midten lidt ude i siden eller bom-midt i (jeg stillede mig midt i fordi ellers kan jeg ikke høre instruktøren) så har du stadig nogen at se på, når man vender sig.

Altså hvis du ikke finder et hold for overvægtige.
16 år11. januar 2008 kl. 11:47
Det kræver mod fra min side...
- noget jeg kan mærke at jeg får mere af i denne tid, men alligevel at melde sig til et hold for "almindelige"?! PUHA...
Vi får se... :)
16 år11. januar 2008 kl. 20:56
hvis vi kommer til at ses må jeg lige advære dig - du får ca 1 moi spørgsmål om hvordan du laver hjememside ;-) Men jeg er på 15 timer om ugen nu så du siger bare til ;-)
16 år12. januar 2008 kl. 13:04
15 timer? - det må være dejligt! :)
Jeg har SÅ mange ting jeg gerne vil, blandt andet lidt selvstændigt Grafisk Design, så er ved at undersøge om hvad hvor og hvordan man starter egen virksomhed :D Weee...
Så jeg er (måske og så fremt det går i orden) kommet ned på 25 timer. :)
Hvad laver du til dagligt i de 15 timer? :)

Jeg skal nok sige til... :)
16 år12. januar 2008 kl. 13:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });