Karate!!!

Du læser en tråd i debat > motion

Karate!!!
Hejsa

ja jeg var så til prøvetime igår i karate, jeg havde faktisk sagt jeg både ville prøve det store børnehold og voksenholdet, men det viste sig at være langt hårdere end jeg havde regnet med, guuud der var mange armbøjninger og mavebøjninger og jeg glemte helt at lytte til min krop så da vi havde spurtet rundt, lavet utallige mave og armbøjninger og sparket løs på en sandsæk skulle jeg pludselig kaste op!

jeg troede jeg var blevet syg, men jeg tog den mere med ro resten af timen, og sprang så lige voksenholdet over, stadig med kvalme puuuuha!

hvis i vil igang med en effektiv træning der tager ved hele kroppen, kan jeg varmt anbefale karate... men i jeres eget tempo, jeg skal hvert fald prøve et par gange mere, idag har jeg ondt i alle musklerne næsten... så det er effektivt!
16 år18. december 2007 kl. 08:34
re: Karate!!!
Hehe.. skønt du har fundet en motionsform som du kan gå op i med liv og sjæl.

Har selv overvejet selvforsvar, men jeg skal desværre ud at køre i bilen for at komme til en anden by for at det kan lade sig gøre. Måske når børnene er blevet lidt ældre - hey, så kan det være jeg tager én af dem med!

Men.. lige et spørgsmål. Er du ikke lidt gammel til børneholdet? Hvordan kom du på det?
16 år18. december 2007 kl. 08:40
re: Karate!!!
jooo det synes jeg egentlig også jeg er, den ældste der på er 15... men det var fordi voksenholdet først var mellem halv ni og halv ti, og jeg har lidt svært ved at holde mig vågen efter 21 om aftenen:)

men det er fantastisk, jeg vil også gå til det for bedre at kunne forsvare mig hvis nu der skulle ske et eller andet, så tror jeg måske jeg ville føle mig mere sikker
16 år18. december 2007 kl. 10:01
uhhh det karate rykker altså!
puha så er jeg startet op igen, var til karate igår, de holdt jo ferie lukket, det gik ganske udmærket, er ved at have styr på cirkelsparket, træneren sagde jeg med den kraft jeg lagde i det ku få en mand ned at ligge heheheh sååååå det hjælper helt klart, så kan det jo ligefrem blive farligt at overfalde mig:)

og jeg snuppede voksenholdet igår!
16 år3. januar 2008 kl. 14:41
re: uhhh det karate rykker altså!
Du har inspireret mig.

Den 1. januar var jeg på pizzaria (for at købe en pizza til manden!!!!) og da så jeg et opslag fra Hinnerup Karateklub. De havde både børne og voksenhold - og et fælles hold.

Jeg skrev til dem for at spørge om min søn på 5 og jeg kunne komme med. Det kunne vidt godt. Det ligger om onsdagen kl 18-19, så det bliver lidt sent for min søn men det må vi jo så tage med.

Normalt tager de ellers ikke 5-årige ind på grund af manglende koncentrationsevne, men eftersom min søn var på fællesholdet så mente instruktøren nok at det kunne gå.

Så nu skal jeg lige hjem og overbevise min søn om at det er en god idé. Det bliver sjovt!!
16 år3. januar 2008 kl. 15:41
Sikke en god ide at komme i form og lære at forsvare sig selv.
16 år3. januar 2008 kl. 21:42
ej hvor en god ide at tage din søn med til det og rigtig god ide for dig:9) min søn går også til det, han er på det lille børnehold, jeg er så på voksenholdet, så jeg ligger ham i seng inden jeg tager afsted for det er senere og så er min kæreste ved ham.

jeg er glad for jeg har inspireret dog:)
16 år8. januar 2008 kl. 15:38
Ja fed ide med karate - nu hopper jeg på holdet sammen med Iakob og tager min søn med. Det bliver godt at få ham afsted og samtidig selv få motion.

Mvh. Karina
16 år8. januar 2008 kl. 17:40
hvor er i seje jeg er glad for at have inspireret jer:)

det giver også børn selvtillid, jeg kan mærke det på min søn og jeg har det faktisk rigtig godt når jeg kommer hjem mørbanket, jeg har ondt i hele kroppen idag (trænede karate mandag)
16 år9. januar 2008 kl. 12:09
Wow for en omgang sådan noget karate. Hold da ferie det er hårdt. Og så er der altså liiiiige nogle øvelser hvor kroppen skal lave bevægelser som MIN krop i hvert tilfælde ikke er vant til. Noget med at ligge på maven og så lige på en tælling snurre rundt på hoften svinge benene op under kroppen - ja det er lidt svært at forklare, men for pokker da hvor var det også svært. De der øvede karate børn og voksne snurrede bare rundt som om de aldrig lavede andet og jeg kæmpede med at få mine ben sat i svingninger. Og så skal jeg lige hilse at sige at man altså ikke er så godt polstret på hoften som man lige går og tror. Er du gal det gør ondt. Jeg tror mindst jeg får blå mærker på hofterne.

Men når alt piveriet er overstået så var det da uden tvivl en fantastisk motionsform. Og hvor var det underholdende at Iakob og jeg stod der og skulle slå lidt på hinanden hihi. Vi havde måske regnet med at vi skulle danne lidt mere par med vores børn, men man skulle helst være lige store, så vores drenge måtte danne par. Til sidst kunne de ikke mere, så det endte med at de sad og så på at vi trænede. Hmmm var det egentlig ikke meningen at det var DEM som skulle gå til karate og vi var bare med som sådan en bonus :-) Nå sådan var det ikke lige den første gang. Vi må se hvordan det går næste gang.

Kh Karina - total mørbanket karate nybegynder, som frygter spinningcyklen i morgen.
16 år9. januar 2008 kl. 20:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });