Tak til Lone for en fantastisk side

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Tak til Lone for en fantastisk side
Jeg er vild med din side - har brugt den on-and-off i et årstid, og den er bare hele tiden blevet bedre. Det er dine seneste ændringer, der lige har mindet mig om, at jeg da også skal have sagt tak til dig. Det er flot, at du helt gratis stiller en side til rådighed, som - efter hvad jeg kan vurdere - er langt bedre end de fleste betalingssider. Madital har bare alt, hvad jeg har brug for - og dine rettelser af detaljerne gør den bare endnu sjovere at bruge. STORT tak.
17 år2. november 2007 kl. 13:03
re: Tak til Lone for en fantastisk side
Hej Bit,

Mange tak :-) Jeg har dog lige hevet de seneste ændringer tilbage igen, da jeg oplevede nogle problemer.

Jeg skal desværre på arbejde resten af dagen, men kigger på det i weekenden igen - det skal nok komme på ;-)

Mvh Lone
17 år2. november 2007 kl. 13:09
Jeg nåede lige at prøve dem, og de fungerede ellers fint her hos mig. Men det er under alle omstændigheder kun detaljer, som jeg klarer mig helt fint uden. God weekend.
17 år2. november 2007 kl. 13:17
Jeg vil gerne lige låne et hjørne af din besked, til at tilslutte mig...
Det er VIRKELIG en god side med rigtig mange gode funktioner. Og så er der som sidegevinst altid en rigtig god tone blandt brugerne, som gør det rart at være her :-)

Også et stort TAK fra mig!!!
17 år2. november 2007 kl. 19:17
Også et stort tak fra mig.

Jeg oplevede problemer med den sidste nyhed - jeg bruger firefox og måske har det noget med det at gøre? Men som Bit siger så er det detaljer. Denne side har hjulpet mig til at gøre noget som aldrig før er lykkedes for mig: at gennemføre en kur.
17 år2. november 2007 kl. 21:17
Rigtig mange tak for kommentarerne - hvor er det skønt at høre, når det lykkes :-)

Det jeg håber allermest er, at siden er med til at skabe en bevidsthed omkring den mad, vi indtager - og hvor meget vi skal røre os med vores indtag. Altså ikke blot at det skaber et vægttab lige nu og her, men at programmet sætter reflektioner i gang på længere sigt :-)

Jeg har aldrig været tilhænger af kure, som udelukker visse varer/vaner i dagligdagen. Når kuren er ovre, vender vi vel som oftest tilbage til vores "gode gamle vaner" - og måske i dobbelt mængde fordi vi i en periode har haft opstillet forbud, som strider imod, hvad vi har lyst til ... og så har vi virkelig lyst til det, når vi så "må igen".

Det var nok egentlig det grundlag, som programmet her blev bygget på fra starten, fordi på denne måde "må man alt". Der er ingen forbud. Men som jeg hørte en af mine lærere på seminariet sige for et par dage siden "Alt mad er godt - men alt mad er ikke lige godt". Den sætning hæftede jeg mig ved og tænkte, at det er jo lige netop det, som dette program handler om. For vi vil gerne spise det hele (stort set), men ved at spise noget, som er knapt så godt (f.eks. slik = mange kalorier), sætter vi os visse begrænsninger (det samlede daglige indtag må ikke blive for højt og vi må skippe noget almindeligt mad). Kun igennem bevidsthed kan vi ændre vore vaner - ellers falder vi lige tilbage igen!

Igennem programmet har jeg selv oplevet nogle ting, som har været virkelig dyre i regnskabet - f.eks. nogle kokostoppe, avav! De er gode - men ikke SÅ gode! Så hellere noget andet - eller bare en enkelt :-) Saftevand har også overrasket mig ret meget, og indtaget er også blevet begrænset pga. denne viden, for så vil jeg egentlig hellere "bruge" kalorierne på god mad :-)
Men det gode ved det er, at når jeg får lyst til f.eks. kokostoppe eller saftevand, så ved jeg, at det koster - og det gør, at jeg enten lader være med at spise det, erstatter det af noget andet, som jeg lige så gerne vil have - eller blot tager lidt mindre af det ;-) Og på den måde bliver sulten efter dette stillet. Det er i al fald den måde, som jeg oplever det.

Det er lige netop eksempler på den bevidsthed, som jeg snakker om. Men der er jo utallige erfaringer at hente, alt efter de vaner, man har tillagt sig.

Jeg håber såmænd bare, at folk suger til sig "af bevidsthed" - og hermed ændrer vanerne på lang sigt :-) Det er ikke alle, som programmet lige rammer, men det rammer nogle, og det er super skønt - lige så meget for mig, som det er for jer ;-)

Det var lige et par tanker :-)
Mvh Lone
17 år3. november 2007 kl. 15:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });