#2 af Dejlig glad (slettet)
Noget for Lone at se på?
Du læser en tråd i debat > madital.dkDejlig glad (slettet)
re: Noget for Lone at se på?
Jeg var lige inde og prøve. Hvis man skal gøre det lidt lettere for sig selv kan man gå ind under info, alle varer, finde den vare man vil have...marker den helt over til tal og altså ikke sidste bogstav ( for så marker man hele siden) derefter højreklikke og trykke kopi...gå over til mad, ny vare og indsætte det hele under ´varens beskrivelse. Derfra kan man så indsætte tallene hvor de høre til. Husk at slette det der nu står under varens beskrivelse som jo kun var en kladde.
På denne måde slipper man for at gå frem og tilbage hele tiden.
Er det mon til at forstå?? Det er ikke så let at forklare på skrift ;-)
På denne måde slipper man for at gå frem og tilbage hele tiden.
Er det mon til at forstå?? Det er ikke så let at forklare på skrift ;-)
17 år1. oktober 2007 kl. 09:49
Spacy
Tak for de pæne ord.
Super at du prøvede det af :-) Det var lige præsist sådan jeg gjorde, jeg kunne bare ikke finde ud af at formulere det. Men det kunne du så heldigvis.
Jeg synes bare at selvom man kopiere til nederst i varebeskrivelsen, så kommer man alligevel til at rulle op og ned når man kommer ned under E-vitamin. Medmindre man har klæbehjerne ;-) Er det ikke rigtigt? + at man i vareinfo skal rulle ned ( til 'op' kan 'slet tilbage' bruges) til varen, hvergang man skal skifter kategori. Det var derfor at jeg kom frem til, når alt kommer til alt, at man ligesågodt kunne afskrive det hele på papir og så derefter taste det ind i de rigtige kasser.
Super at du prøvede det af :-) Det var lige præsist sådan jeg gjorde, jeg kunne bare ikke finde ud af at formulere det. Men det kunne du så heldigvis.
Jeg synes bare at selvom man kopiere til nederst i varebeskrivelsen, så kommer man alligevel til at rulle op og ned når man kommer ned under E-vitamin. Medmindre man har klæbehjerne ;-) Er det ikke rigtigt? + at man i vareinfo skal rulle ned ( til 'op' kan 'slet tilbage' bruges) til varen, hvergang man skal skifter kategori. Det var derfor at jeg kom frem til, når alt kommer til alt, at man ligesågodt kunne afskrive det hele på papir og så derefter taste det ind i de rigtige kasser.
17 år1. oktober 2007 kl. 10:37
Dejlig glad (slettet)
Jo der er en del "rulle" arbejde i det *gg* så jeg ville nok også gøre som du forslår...skrive det ned på papir og taste det bagefter. Ellers bliver man da helt rundforvirret.
17 år1. oktober 2007 kl. 12:59
Nina (slettet)
Hejsa!
Jeg kan godt se hvad i gør, men jeg forstår ikke hvorfor i gør det, er der nogen, der kan forklare det?
Mvh Nina
Jeg kan godt se hvad i gør, men jeg forstår ikke hvorfor i gør det, er der nogen, der kan forklare det?
Mvh Nina
17 år1. oktober 2007 kl. 15:54
beta (slettet)
Hej
Jeg forstår heller ikke hvorfor i gør sådan.
Prøv at gå ind i Mad og derfter indtast mad, søg den/det mad du har spist, tryk på tilføj og til slut gem.
Derefter går du ind i Info og så ind i mad, fremkommer der så ikke det du/i søger i kolonner med div, % hvad maden indeholder.
Ved ikke om i forstår det, ellers skal jeg nok prøve at forklare hvis jeg kan.
beta
Jeg forstår heller ikke hvorfor i gør sådan.
Prøv at gå ind i Mad og derfter indtast mad, søg den/det mad du har spist, tryk på tilføj og til slut gem.
Derefter går du ind i Info og så ind i mad, fremkommer der så ikke det du/i søger i kolonner med div, % hvad maden indeholder.
Ved ikke om i forstår det, ellers skal jeg nok prøve at forklare hvis jeg kan.
beta
17 år1. oktober 2007 kl. 16:38
Dejlig glad (slettet)
Hejsa
Det er på grund af en lidt "større" diskussion om emnet "egne vare" at denne tråd ser lidt mærkelig ud. Den startede under det indlæg som hedder tilføje vare til infoliste/egne vare ( eller noget i den stil..) oprettet af spacy. Jeg svare selv spacy med om det nu er nødvendigt da vi sagtens kan tilføje varer fra egne lister plus basis listen.
Det viser sig så at det spacy egentlig efterlyser er at når hun køber kylling uden skind og ben så findes dette ikke på listen. Derfor vil hun tilføje det som egen vare...men kan jo ikke få alle vitaminer og mineralerne med i sine oplysninger. Derfor ville det jo være smart at kunne flytte dem over fra en af kyllingeprodukterne og derefter selv indtaste fedt, protein og kulhydrat på varen.
Jeg ved ikke om det er forklaret på den rette måde :-)
Det er på grund af en lidt "større" diskussion om emnet "egne vare" at denne tråd ser lidt mærkelig ud. Den startede under det indlæg som hedder tilføje vare til infoliste/egne vare ( eller noget i den stil..) oprettet af spacy. Jeg svare selv spacy med om det nu er nødvendigt da vi sagtens kan tilføje varer fra egne lister plus basis listen.
Det viser sig så at det spacy egentlig efterlyser er at når hun køber kylling uden skind og ben så findes dette ikke på listen. Derfor vil hun tilføje det som egen vare...men kan jo ikke få alle vitaminer og mineralerne med i sine oplysninger. Derfor ville det jo være smart at kunne flytte dem over fra en af kyllingeprodukterne og derefter selv indtaste fedt, protein og kulhydrat på varen.
Jeg ved ikke om det er forklaret på den rette måde :-)
17 år2. oktober 2007 kl. 08:27
Spacy
Hej. Det er da bare helt fantastisk som Dejlig glad forstår mine snørklede beskrivelser og derudfra kan forklare det så det er til at forstå :-), Men det kan hun altså, for det var lige det jeg mente. Så tak for det :-)
Kan I alle have en god dag. Hej fra Spacy.
Kan I alle have en god dag. Hej fra Spacy.
17 år2. oktober 2007 kl. 09:59
Dejlig glad (slettet)
Jeg synes nu ikke dine forklaringer er så snørklet *gg* tror bare at hvis man ikke har fulgt med i hvad vi "snakkede" om så kan det godt virke lidt mærkeligt :-0
God dag til dig også.
God dag til dig også.
17 år2. oktober 2007 kl. 11:10
Jeg har fundet ud af, hvordan man kan flytte en vare fra infolisterne til ens egne varer. Man kan venstreklikke og kopier. Køre til mine varer og indsætte. Såre simpelt. Bortset fra at man skal køre op og ned i en uendelighed. Det er alligevel nemmere at skrive det af i hånden og så indtaste det hele.
Men det ville da være rart hvis man blot kunne klikke på den vare man skal bruge og så vupti er den på ens vareliste med alle data i de rigtige felter. Det var måske noget for Lone at kigge på, når tiden er der. Og hvad med en søgefunktion på den liste også! Ikke for at være krævende, men alligevel ;-)
Men ellers tak for svar til Dejlig Glad.