#2 af Dejlig glad (slettet)
Jamen?
Du læser en tråd i debat > madital.dkDejlig glad (slettet)
re: Jamen?
Tja der bliver jeg dig svar skyldig.
Jeg køber også altid brystfilet uden ben og skind. Jeg har så tastet den ind som min egen vare. Rent kcal. mæssigt passer det. Du indtaster jo fedtprocenten men jeg forstå godt hvad du mere om det høre under mættede eller umættede fedt. Måske er det derfor man skal sætte det ind under en vare gruppe. Altså fjerkræ og der så automatisk bliver taget højde for hvilket type fedt det er....hmmm..
Jeg så lige dit tip omkring at flytte en madvare over til egne varer. Det har jeg ikke afprøvet endnu. Supert at du er så eksperimenterende det kan vi andre jo drage nytte af :-)
Jeg køber også altid brystfilet uden ben og skind. Jeg har så tastet den ind som min egen vare. Rent kcal. mæssigt passer det. Du indtaster jo fedtprocenten men jeg forstå godt hvad du mere om det høre under mættede eller umættede fedt. Måske er det derfor man skal sætte det ind under en vare gruppe. Altså fjerkræ og der så automatisk bliver taget højde for hvilket type fedt det er....hmmm..
Jeg så lige dit tip omkring at flytte en madvare over til egne varer. Det har jeg ikke afprøvet endnu. Supert at du er så eksperimenterende det kan vi andre jo drage nytte af :-)
17 år1. oktober 2007 kl. 09:40
Tak for tipsene.
Til det første: Jeg vil prøve det du siger, som sagt er jeg helt ny, så jeg kender ikke alle fiduserne endnu, det er jo enormt hvad denne side kan. (Måske er jeg lidt for hurtig med spørgsmålen, men det klør i fingerne, for at komme med i debatten :-)
Til det andet: Det jeg helt præsist mente var om ikke der skete ændringer i kalorie indholdet eller fedtsammensætningen når kød steges, det er måske lidt videnskabeligt og ikke noget der betyder så meget at det er værd at gå op i.
Mht kylling så bruger jeg altid det man køber i f.eks. brystfilet og inderfilet og der er jo ikke skind på.
Indtaster men så det som ens egen vare, så får man vel ikke alle næringsstoffer med + at de forskellige fedtsyrer også er svære at finde frem til.
Håber du forstår hvad jeg mener.