Råt kontra stegt?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Råt kontra stegt?
Jeg kan ligeså godt snuppe et spørgsmål mere nu jeg er igang.
Hvordan kan det være at næsten alle kødvarer er listet som rå?
Sker der slet ingen forandring under tilberedning?
Jeg har set at nogle har diskuteret det omkring bacon.
Mht kylling undre det mig også at det hele undtagn. pålæg er opført med skind. Det spiser man vel ikke når man er på kur.
17 år30. september 2007 kl. 10:30
re: Råt kontra stegt?
Jeg synes det er lettere at veje f.eks. kød inden det tilberedes. Derfor synes jeg det er rart at tingene er skrevet op som råvarer.

Vægt mæssigt ændre ting sig jo når man tilbereder dem. Selvfølgelig kan man veje tingene når de er tilberedet men hvis man f.eks. laver en gryderet med kød og grøntsager så er det noget lettere hvis man kan veje madvarene rå fremfor at skulle til at skille hele retten ad for at kunne veje den inden spisning.

Hvis en vare som f.eks kylling indeholder skind og man ikke spiser det så har man jo bare tjent lidt bonus kalorier ved det.
17 år30. september 2007 kl. 10:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });