#1 af burning
blødkogt æg
Du læser en tråd i debat > madital.dkburning
blødkogt æg
Kan altså ikke finde ud af at indtaste blødkogt æg ?
17 år7. september 2007 kl. 21:16
beta (slettet)
re: blødkogt æg
Et æg indeholder det ikke det samme, uanset om det er råt--blødkogt-- eller hård kogt..
Jeg ved det ikke( er der nogen der ved det??) det kan da ikke være så mange kalorier der er tale om, fra det ene til det andet, det der er værst er de usunde fedtsyre du indtager i æg.
Spar på æggene, det gør jeg.
Hvad mener i andre ?? er jeg forkert på den ??
Jeg ved det ikke( er der nogen der ved det??) det kan da ikke være så mange kalorier der er tale om, fra det ene til det andet, det der er værst er de usunde fedtsyre du indtager i æg.
Spar på æggene, det gør jeg.
Hvad mener i andre ?? er jeg forkert på den ??
17 år7. september 2007 kl. 22:30
bruger slettet
re: re: blødkogt æg
Her på madital er der kun en indstilling for æg og det er råt. Så jeg tror at det ikke ændrer sig ret meget.
Med hensyn til at spare på æggene, jeg gør det ikke for vi har høns. Det mætter godt med ½ skive rugbrød og et blødkogt æg til morgenmaden. Det er et spørgsmål om at skabe plads til dem, da det er noget dejligt mættende protein.
Det er rigtigt at de har været skældt ud for at give kolesterol, men hvis man ikke ved at man har forhøjet kolesterol, hvorfor skal man så passe på. Det er jo det samme som ikke at ville krydse en traffikeret vej, fordi man måske bliver kørt ned...
Med hensyn til at spare på æggene, jeg gør det ikke for vi har høns. Det mætter godt med ½ skive rugbrød og et blødkogt æg til morgenmaden. Det er et spørgsmål om at skabe plads til dem, da det er noget dejligt mættende protein.
Det er rigtigt at de har været skældt ud for at give kolesterol, men hvis man ikke ved at man har forhøjet kolesterol, hvorfor skal man så passe på. Det er jo det samme som ikke at ville krydse en traffikeret vej, fordi man måske bliver kørt ned...
17 år8. september 2007 kl. 00:00
iakob
re: re: re: blødkogt æg
Danish Meat Organization skriver følgende: (danishmeat.dk):
"I Fødevarestyrelsen anbefaler vi, at man spiser 3-4 æg om ugen. Mange mennesker er urolige for kolesterolindholdet i æg, og æggeblommen har også et relativt højt indhold af kolesterol. Det er dog vigtigt at fremhæve, at det først og fremmest er hele kostens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold, og at det derfor er langt vigtigere, at man fokuserer på andre madvarer end æg, når man vil tage hensyn til kolesterol i kroppen. "
Else Molander, chef for Fødevarestyrelsens Ernæringskontor
Så.. hvis man ellers sparer på de mættede fedtsyrer i resten af kosten, så kan jeg ikke se problemet. Denne dejlige hjemmeside giver jo ligefrem smileys for rigtig indtagelse af mættede fedtsyrer.
"I Fødevarestyrelsen anbefaler vi, at man spiser 3-4 æg om ugen. Mange mennesker er urolige for kolesterolindholdet i æg, og æggeblommen har også et relativt højt indhold af kolesterol. Det er dog vigtigt at fremhæve, at det først og fremmest er hele kostens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold, og at det derfor er langt vigtigere, at man fokuserer på andre madvarer end æg, når man vil tage hensyn til kolesterol i kroppen. "
Else Molander, chef for Fødevarestyrelsens Ernæringskontor
Så.. hvis man ellers sparer på de mættede fedtsyrer i resten af kosten, så kan jeg ikke se problemet. Denne dejlige hjemmeside giver jo ligefrem smileys for rigtig indtagelse af mættede fedtsyrer.
17 år8. september 2007 kl. 08:42
Aceo1 (slettet)
re: re: re: re: blødkogt æg
målet med mættet fedt er vist så lidt som muligt, man kan sikkert ike helt undvære det, men det er de umættede som er gode for din krop. Så programmet giver dig en smiley, så længe du holder dig under den skadelige grænse for indtagelse af mættet fedt. Så at sige at programmet giver smiley for indtagelse er at strække den, det giver smiley for ikke at indtage så meget.
17 år8. september 2007 kl. 10:03
burning
re: re: re: re: re: blødkogt æg
jamen så sir jeg tak for svarene :)
Dog undrer det mig lidt, at der i forhold til "æg, hel, rå" og "æg,hvide, rå" er henholdsvis 32 og 89 g protein i. Det vil jo sige at spiser du kun hviden får de flere proteiner, end hvis du spiser hele ægget ..
Dog undrer det mig lidt, at der i forhold til "æg, hel, rå" og "æg,hvide, rå" er henholdsvis 32 og 89 g protein i. Det vil jo sige at spiser du kun hviden får de flere proteiner, end hvis du spiser hele ægget ..
17 år8. september 2007 kl. 13:10
bruger slettet
re: re: re: re: re: re: blødkogt æg
Så er jeg nødt til at melde pas... Men det må jo være fordi at procentmæssigt så skal der jo også være plads til det fedt der er i ægget, mens der i hviden stort set ingen fedt er. Giver det mening?
Jeg ved ihvertfald at der er nogle (især DDV) der laver meget mad af et æg og 3-5 hvider, for at undgå fedtet.
Jeg ved ihvertfald at der er nogle (især DDV) der laver meget mad af et æg og 3-5 hvider, for at undgå fedtet.
17 år8. september 2007 kl. 13:31