Motion - happy:) ?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Motion - happy:) ?
Hej.

Det er efterhånden lidt siden jeg har været inde og taste kalorier, og ville lige prøve i dag. Men noget jeg ikke forstår er mit aktivitets niveau er 1,6 og der er et happy face ud for. KJeg har set det før uden indtastning. Jeg er næsten lige vånget og har absolut ikke dyrket noget som helst motion i dag.

Nogen der ved hvad det skyldes? Jeg har ikke indtastet motion.
Mvh Anja
17 år23. august 2007 kl. 10:41
re: Motion - happy:) ?
Det er nok fordi du har stillet dit motions niveau i din profil til middel - når den er middel så er smileyen glad per definition...du kan gå ind og ændre det til det der nu passer dig bedst.
Jeg har sat mit til "meget lavt"...på den måde kan jeg se hvilket kalorieforbrug jeg skal holde mig under hvis jeg ikke rører en finger...tilgengæld skriver jeg motion ind og derved går mit aktivitetniveau selvfølgeligt op den dag....
17 år23. august 2007 kl. 15:18
tilføjelse...
naå jeg sætter mit aktivitetsniveau til meget lavt så skal jeg kæmpe for at få en glad smiley hver dag - det synes jeg er meget motiverende...
17 år23. august 2007 kl. 15:20
Ok, tak for svaret. Det har du ret i. Det skal jeg da lige have ændret - det er mere retvisende, når jeg så skriver motion ind efterfølgende.
17 år23. august 2007 kl. 19:12
re: re: Motion - happy:) ?
Ved I hvad de aktivitetsniveauer står for?

Jeg ved ikke om "meget lavt" svarer til sengeliggende eller stillesiddende. Og hvad svarer "lavt" til? (Jeg vil ikke spørge om resten fordi det er alligevel ikke akuelt :)
17 år23. august 2007 kl. 21:05
Det er en svaghed ved siden pt. - ingen ved vist helt, hvad de svarer til. Samtidig varierer stofskifte dog også en del, så måske det er derfor Lone ikke har gjort så meget ud af det. Du kan indtaste en standard dag via "Indtast motion", hvor du udfylder alle 24 timer. Så kan du se, hvad programmet siger, at du forbruger. Dernæst kan du sætte dit aktivitetsniveau, kigge på en dag uden indtastet motion og se om de 2 tal er nogenlunde ens.
17 år23. august 2007 kl. 23:13
re: re: Motion - happy:) ?
Jeg kom lige i tanke om en god beregner til energiforbrug: (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)

Den kalder mit energiforbrug på 3165 kcal for middel, hvilket svarer rigtig godt til, hvad dette program sætter aktivitetsniveau middel til. Jeg vil tro du i hvert fald kan ramme det indenfor +-150kcal - ud fra min hurtige stikprøve og lidt legen rundt med tallene, hvis du altså bare overfører motion-online vurderingen med lav/under middel/middel/over middel/høj direkte til madital.
17 år23. august 2007 kl. 23:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...