Spørgsmål og ideer til siden

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Spørgsmål og ideer til siden
Kan det passe, ar man skal skrive noget i dagbogen før man kan tilgå kcal-data fra den pågældende dag? Hvis ja, så ville det være fint med en ændring, så alle dage bliver arkiveret.
På dagbogssiden ville det være smart at kunne se kcal indtag uden at skulle trykke link - måske endda graf over kcal indtaget gennem længere tid og hvordan det passer med målet der er sat.
Ville være fint med adgang til de varer, som andre brugere har indtastet.
17 år3. august 2007 kl. 01:56
re: Spørgsmål og ideer til siden
Allerførst tak for dit indlæg.

Jeg ved, at dagbogen trænger til en kærlig hånd :-)
Der er kun lavet en 1. version indtil videre. Det blev efterspurgt, så jeg lavede det lige "hurtigt" - og har ellers brugt tiden på andet, som skulle forbedres herinde. Og der er sket rigtig meget hen over sommeren, så det er jeg rigtig glad for.

Men du har ret i, at den kunne forbedres en del - og det bliver den også :-) Men jeg nævner aldrig hvornår det sker herinde, for jeg ved ikke, hvor længe tingene tager, og hvornår jeg lige har de timer, der skal bruges på det.

Mht. de andre brugeres varer, er jeg lidt bange for at slippe dette løs, da programmets standard kunne dale kraftigt hermed (man kan jo indtaste hvad som helst). Inden sådanne varer/opskrifter kan offentliggøres, skal de godkendes - og igen, her ligger et tidskrævende arbejde i. Oveni dette er der ikke ret mange bruger-indtastede varer, som indeholder information om vitaminer og mineraler, så hvis der kommer for mange af disse, vil det give et forkert billede af vitamin-/mineralindholdet.

Jeg ville gerne kunne give adgang til de andre brugeres varer, men jeg ser samtidig ovennævnte problematikker i dette, som jeg ikke kan se bort fra.

Mvh Lone :-)
17 år3. august 2007 kl. 11:36
re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Det er en rigtig god side du har fået stablet på benene. At du samtidig har gjort den gratis for at hjælpe folk med at holde sig sunde og slanke er prisværdigt. Modsat andre sider og programmer kan jeg boltre mig her gratis og der tilbydes næsten det samme som de steder, hvor der kræves et ikke uanseeligt månedligt beløb.

Jeg vil helt sikkert vende tilbage, når du får lidt flere funktioner implementeret, men indtil videre står den på excel ark, så jeg kan holde overblikket.
17 år3. august 2007 kl. 16:42
re: re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Hvilke funktioner tænker du på?
17 år5. august 2007 kl. 00:19
re: re: re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Det er faktisk bare en funktion jeg savner i forhold til mit excel ark (krop&kost) og det er dagbogen. Jeg vil gerne kunne se mit indtag af kalorier eller kalorieunderskud (sammenlagt inkl. motion) ville også række, på en oversigt.

Lige nu kan jeg skrive en dagbogskommentar også kan klikke ind og se kalorieforbrugt, indtaget osv.

Jeg ville gerne at den gemte dette selvom jeg ikke skrev en dagbogskommentar. Og der hvor man pt. klikker på link for at se dagbog, skulle der altså være en oversigt over kalorier indtaget, forbrugt.

Jeg mangler lidt overblik som det ser ud nu og det er ikke godt for min motivation.
17 år5. august 2007 kl. 22:57
re: re: re: re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Du har set under Info>oversigt ik? ... ellers forstår jeg ikke helt din mangel med indtag/forbrug :-)

Jeg er pt. ved at udbygge dagbogen, så man ikke skal klikke - det lader sig gøre efter jeg har fået løst mit problem med hastigheden herinde ;-)

Jeg er såmænd ikke ved at lave vildt meget ved dagbogen. Blot at:
1) man skal ikke klikke for at se kost og motion
2) mulighed for at få tilsendt mail, når nogen skriver I ens dagbog
3) man ser en uge ad gangen
4) dagbogen vises for alle dage

Mvh Lone
17 år5. august 2007 kl. 23:09
re: re: re: re: re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Jeg havde ikke set, at den beregnede gennemsnit på den side, var vist lidt for hurtigt ude. Det er noget i den retning jeg efterspurgte.
Jeg ville dog gerne have bedre mulighed for at sammenligne kalorieindtag, motion og energiforbrug. Lige nu virker det hele lidt adskilt og jeg vil få svært ved at analysere mine fremskridt.

Jeg er vild med ideen med mål, men synes, at der skal være lidt flere sammenligninger med alle de andre ting man indtaster. Kan også være jeg bare ikke rigtig kan holde overblikket ved brug af siden, men bliver lidt forvirret, når jeg forsøger at skabe sammenhæng og finde rundt.
17 år7. august 2007 kl. 16:44
re: re: re: re: re: re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Jamen jeg er altid åben for nye forslag :-)

Det kunne være godt, hvis du kunne blive lidt mere konkret i, hvad du efterspørger, så vil jeg tage det op til overvejelse.
17 år7. august 2007 kl. 16:49
re: re: re: re: re: re: re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Jeg har tænkt lidt over, hvorfor jeg synes siden forvirrer mig. Jeg er vant til at bruge krop&kost excelarket fra allnatural.dk

Der registreres langt flere informationer i dit program, men det bliver fordelt ud over lidt for mange sider. Jeg kunne godt tænke mig at info-menuen/oversigt udvides og der tilføjes opsummeret information fra Info/mad og fra Info/motion. F.eks. energiindtaget overfor energiforbrugt, hvor hver enkelt dag har et felt - ligesom krop&kost dietlog fanebladet - bare udvidet.

Grunden til jeg bliver forvirret over programmet nu, er at informationerne er så mange forskellige steder.

Jeg har dog efterhånden fået overblik nu, men det tog lidt tid og jeg synes stadig der er for megen klikken rundt. Men bliver mere og mere glad for programmet som tiden går.

Lige nu er det kun forummet, hvor jeg stadig har svært ved at holde tungen lige i munden. Måske det kan løses ved at det ikke er forfatter som står i margen på oversigten, men den der senest har tilføjet en besked til et givent emne.
17 år8. august 2007 kl. 09:57
re: re: re: re: re: re: re: re: re: Spørgsmål og ideer til siden
Nå ja, og så det mes at den automatisk skrive "re:" i emnefeltet - det medfører at andre informationer forsvinder fra forsiden, fordi emnet til sidst hedder "re: re: re: re: re: re: re: re: re"
17 år8. august 2007 kl. 09:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...