Jeg får en sur mand med følgende data: Protein: 20 E% Fedt: 23 E% Kulhydrat: 57 E% Alkohol: 0 E%
Idealet er 10-20% protein og 25-35 % fedt og 50-60 % kulhydrat. Så... jeg får en sur mand fordi jeg får for lidt fedt????
Jeg er klar over at man skal spise lidt fedt hver dag, men mindst 25 %? Det forstår jeg ikke!!
17 år2. august 2007 kl. 19:33
Aceo1 (slettet)
#2 af Aceo1 (slettet)
re: Sur mand i fedt
Personligt ignorer jeg den. Den smiley er lidt for generel til at være brugbar, Jeg spiser en del protein så må også leve med den sure smiley.
17 år3. august 2007 kl. 01:32
iakob
#3 af iakob
re: re: Sur mand i fedt
Ignorere sure mænd? Hm.. det bliver min ikke mindre sur af ;-)
Ej, jeg bruger dem til at holde motivationen med. Glade smil kan gøre det. Sure smil - dem gør jeg noget ved senere. Kun den med total energi tager jeg helt alvorligt her i jeg-skal-tabe-mig-hurtigt-fasen.
Men jeg undrede mig bare over at man mindst skal have 25 % fedt. Det lyder ikke som en god kostfordeling for mig.
17 år3. august 2007 kl. 09:01
Lone administrator
#4 af Lone (administrator)
re: Sur mand i fedt
De nyeste anbefalinger fra de Nordiske Næringsstofanbefalinger er, som programmet viser.
De forrige anbefalinger lød på max 30 E% fedt (dvs. fra 0 - 30 E% og helst så lidt som muligt). Men man har fundet ud af, at man skal have fedt (uden at jeg kan gå i dybden med dette udover, at der er noget i fedtet, som vi skal have - og også i passende mængder).
Det florerer mange steder på nettet, at det stadig er max 30 E%, men disse anbefalinger blev ændret fra 2004. Det er de nyeste anbefalinger, som er gældende, og det er de nye, som programmet indeholder.
Mvh Lone
17 år3. august 2007 kl. 11:19
iakob
#5 af iakob
re: re: Sur mand i fedt
Ok, tak for svaret
17 år6. august 2007 kl. 10:19
bruger slettet
#6 af bruger slettet
Sur mand i fedt
Der er nogle vitaminer der er fedtopløselige, og dem kan vi kun udnytte, hvis vi indtager en hvis mængde fedt.
Dermed skal det også lige nævnes at vi selvfølgelig skal gå efter de sundeste fedtstoffer: Fiskeolie/fede fisk, vegetabilsk fedt (F.eks nødder, mandler og advokado), og at de fedtstoffer vi bruger at stege i og ellers tilfører maden skal være så flydende som muligt.
Protein: 20 E%
Fedt: 23 E%
Kulhydrat: 57 E%
Alkohol: 0 E%
Idealet er 10-20% protein og 25-35 % fedt og 50-60 % kulhydrat.
Så... jeg får en sur mand fordi jeg får for lidt fedt????
Jeg er klar over at man skal spise lidt fedt hver dag, men mindst 25 %? Det forstår jeg ikke!!