Cykling i watt

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Cykling i watt
Hej,

Har vist ikke helt forstået det der med at cykle i watt?
Kan kun se fart, distance og kcal på min cykel så hvordan regner man det om til watt?
17 år30. juli 2007 kl. 21:03
re: Cykling i watt
Jeg mener, at der på nogle motionscykler er en watt-angivelse, det må være derfor kilden har skrevet dette.

Alternativt kan du gå efter paranteserne: langsomt, roligt, moderat, hurtigt, meget hurtigt.

Mvh Lone
17 år31. juli 2007 kl. 10:57
re: Cykling i watt
Hejsa

En søgning på Cykling giver mig også mulighed for at taste dette ind i kategorier efter hastighed. Så kan du jo holde øje med gennemsnitshastigheden, eller tage slutdistancen/træning i minutter*60.

Eks. Du har kørt 12 km på 30 minutter, altså er distancen:

12km/30minutter*60 = 24 kilometer.

Jeg har også forsøgt at omregne kcal til watt da watt=J/sek, men det gav et helt hen i vejret resultat (udregningen var rigtig nok, men jeg tror at watt på en motionscykel er udtryk for noget andet end forbrændt energi). Altså tror jeg det bedste er at bruge sin intuition mht. intensitet, eller bruge ovenstående formel og derefter taste det ind efter km/t.

En tredje mulighed kunne være at bruge et pulsur og så indtaste din træning som 'Fri træning'. Så har du den nøjagtige forbrænding, uanset træningsform og intensitet.

God træning

/Kenneth
17 år1. august 2007 kl. 09:19
re: re: Cykling i watt
Hej Kenneth!

Der var lige noget der jeg havde misset =D Vidste overhovedet ikke at man kunne søge på cykling og man så kunne vælge efter hastighed også.....mega smart!

Så jeg siger mange tak for det =)
17 år1. august 2007 kl. 18:23
re: re: re: Cykling i watt
Det var så lidt...
Og lige en rettelse til regneeksemplet... :o) Det er ikke distancen der er 24 kilometer, men hastigheden der er 24 km/t.

Det er en ommer :o)
17 år1. august 2007 kl. 21:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...