Jeg har lavet nogle testlinks til kun jer to under Mad>indtast
Vil I trykke på hver test i rigtig rækkefølge fra 1-5 og notere, hvad der sker / hvilken besked I får?
Og så skrive det herind :-)
F.eks. Test1: x Test 2: x osv...
Mvh Lone
17 år20. juli 2007 kl. 12:14
Maddie (slettet)
#2 af Maddie (slettet)
re: Test til Maddie og Bhumsuko
Hej Lone,
Jeg gik i gang med at indtaste, før jeg så din besked. Men det jeg kan fortælle dig er: Test 2: 1 Test 3: 0 Test 4: 1
Jeg kunne ikke gemme efterfølgende.
Hilsen Maddie
17 år20. juli 2007 kl. 17:33
Lone administrator
#3 af Lone (administrator)
re: re: Test til Maddie og Bhumsuko
Kære Maddie,
Mange tak for tilbagemeldingen - test 1 skulle også have givet respons, hvis det hele var ok, så det gav mig en idé til, hvad der kunne være galt :-)
Mit bedste bud er, at det nu virker igen :-) Mit værste bud er, at det nu giver problemer for mac-brugere :-/ (men jeg krydser fingre for, at dette ikke er tilfældet ... til safari-brugere og andre: sig dog alligevel hvis det giver problemer, for ellers for jeg det ikke rettet ... og det skal det jo :-) ... )
Det hele skyldes, at jeg gerne vil gøre indtastningen så nem som mulig. Det gøres med en bestemt form for kode - og denne type kode virker ikke ens i internet explorer, safari, firefox, opera osv. Og det at der skal tages højde for alle de forskellige browsere kan godt give lidt problemer.
Men det som I kan bruge til noget er som sagt, at indtastningerne bliver nemmere. Når jeg selv taster ind, gør jeg følgende:
- når jeg først går ind på indtastningssiden står markøren automatisk i søgfeltet - heri skriver jeg f.eks. "rugb" og får listet diverse med rugbrød - trykker enter (programmet søger) - nu står markøren automatisk på det første søgeresultat - her bruger jeg pilene til at gå ned (og op) til den rigtige vare - trykker enter (markøren hopper til mængdeindtastningen) - herved skriver jeg antal gram/stk - trykker enter (den valgte vare føres over til højre)
- markøren står nu igen (automatisk) i søgfeltet og jeg kan starte forfra med næste vare - f.eks. "rullep" (for rullepølse), "mini" (for minimælk) ... jeg skriver altid så lidt som muligt af varen, for programmet skal nok finde varen alligevel.
Bemærk at jeg indtil nu IKKE har brugt musen. For det første skal det være så nemt som muligt, for det andet gider vi ikke museskavanker :-)
Det eneste tidpunkt, man skal bruge musen, er når der skal gemmes.
Jeg håber, at denne beskrivelse kan hjælpe med indtastningen - men måske har I allerede opdaget, hvor nemt det kan være :-)
Mvh Lone
PS: Jeg vil selvfølgelig meget gerne have en tilbagemelding på, om det virker. Som hovedregel opdager jeg selv de fejl, som I får besked om, at jeg får tilsendt (I kommer automatisk ind på en fejl-meddelelses-side) Hvis I ikke får en sådan meddelelse har jeg ingen mulighed for at vide, at siden ikke fungerer, som den skal - og så må I meget gerne give besked om det, som I her har gjort.
Det skal jo virke! - også helst for alle brugere ;-)
17 år21. juli 2007 kl. 02:18
Maddie (slettet)
#4 af Maddie (slettet)
re: re: re: Test til Maddie og Bhumsuko
Hej Lone,
Så kan jeg gemme igen. Tak for det!
Hilsen Maddie
17 år21. juli 2007 kl. 09:18
Lone administrator
#5 af Lone (administrator)
re: re: re: re: Test til Maddie og Bhumsuko
Godt at høre - men som frygtet gik det ud over nogle andre brugere, som så ikke kan gemme :-( (nemlig safari-brugerne*)
Nu har jeg lavet en lille ændring igen, hvor jeg håber, at alle browsere kan læse koderne rigtigt.
Så sig til, hvis der er problemer igen.
Mvh Lone
* Safari er en browser, som mac-brugere benytter sig af - ligesom andre bruger Internet Explorer, Firefox eller andre.
17 år21. juli 2007 kl. 14:18
Bhumsuko (slettet)
#6 af Bhumsuko (slettet)
Hej Lone, jeg nåede ikke at tage testen men nu virker programmet helt fint igen :-). Et enkelt spørgsmål; under den nye motionskategori 'Fri træning' har jeg endnu ikke kunne indtaste - er det mig som ikke gør det rigtigt eller skal jeg blot væbne mig med tålmodighed? Til slut skal du lige have ros; det er en rigtig god side du har lavet! Mvh. Bhumsuko
17 år22. juli 2007 kl. 19:10
Lone administrator
#7 af Lone (administrator)
Det er ok - testen fra Maddie var nok til at finde løsningen :-)
Øv mht. "fri træning" ... den virker i de browsere, som jeg har at teste i. Det må jeg kigge på engang.
Hvor langt kommer du mht. fri træning? - når du vælger den, ser du så noget der ændrer sig til "hent aktivitet" og "energiforbrug" osv i midten?
... eller hvor kommer du helt præcist til?
Tak for rosen :-)
17 år22. juli 2007 kl. 19:35
Bhumsuko (slettet)
#8 af Bhumsuko (slettet)
Fri træning
Hej Lone, når jeg går ind på fri træning kommer der 'Hent aktivitet', kcal forbrug, timer og minutter frem. Problemet er at under drop down-menuen kommer der ikke nogle aktiviteter frem. Når jeg prøver på at indtaste kalorieforbrug og tid så kommer der en boks frem der siger at jeg skal indtaste en aktivitet. Er der noget jeg har misforstået omkring at indtaste eller? Mvh. Bhumsuko
17 år25. juli 2007 kl. 10:31
Lone administrator
#9 af Lone (administrator)
re: Fri træning
arh ok, måske har jeg lavet funktionen lidt for indforstået til mig selv.
Prøv at klikke på "ny", så skulle drop-down-menuen blive skiftet ud med et felt, som du selv kan taste ind i.
Her skriver du så f.eks. "stepmaskine".
Når du så ser Info>motion, står dine forbrændte kalorier så under stepmaskine (og denne aktivitet kan så genbruges, så når du én gang har lavet en "ny", så bliver den vist i drop-down'en).
Men jeg må lige have tilføjet noget mere info i den pop-up-meddelelse man får, så andre der ikke lige læser herinde også kan forstå det. :-)
administrator
Jeg har lavet nogle testlinks til kun jer to under Mad>indtast
Vil I trykke på hver test i rigtig rækkefølge fra 1-5 og notere, hvad der sker / hvilken besked I får?
Og så skrive det herind :-)
F.eks.
Test1: x
Test 2: x
osv...
Mvh Lone