Fysisk aktivitetsniveau

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Fysisk aktivitetsniveau
Nu har jeg efterhånden fiflet en del med aktivitetsniveauet, men jeg synes stadig det driller mig. For eksempel tastede jeg ind her til morgen, at jeg havde været ude og gå i 45 minutter. Det fik så mit samlede aktivitetsniveau for i dag til at falde drastisk. I min profil står mit aktivitetsniveau til "lavt", og jeg har prøvet at ændre lidt frem og tilbage, men synes ikke det gør nogen forskel. Er der nogen, som har et godt fif til lige netop det her?
17 år26. maj 2007 kl. 08:22
re: Fysisk aktivitetsniveau
Der flere faktorer omkring det, den dalige motion "lander" på.
Det, du sætter det generelle niveau til er udgangspunktet. Hvis du laver noget med en faktor, der er lavere end det, falder det, tilsvarende stiger det hvis du gør noget med højere faktor.
Hvis totalen for indtastning af motion en bestemt dag IKKE er 24 timer, fylder programmet automatisk op, først med 8 timers søvn, resten med stillestående arbejde til 24 timer. Altså skal man, hvis man ikke fylder op til 24 timer IKKE indtaste søvn selv. Det trækker voldsomt ned i den viste faktor og jo altså heller ikke rigtigt.
Hvis man kommer til at indtaste mere end 24 timer en dag, viser den for høj faktor.

17 år26. maj 2007 kl. 10:41
re: Fysisk aktivitetsniveau - tilføjelse
Det gennemsnitlige niveau sat i profilen (ændres under "ret profil") bliver kun brugt, når man IKKE har anvendt motionsindtastninger. (programmet skal have noget at beregne ud fra, når du ikke har foretaget nogle indtastninger).

Indtastning af motion er kun lavet til at beregne ud fra 24 timer. Med det samme du indtaster noget under motion, ser programmet helt bort fra det før omtalte gennemsnitlige niveau, og beregner i stedet for ud fra de indtastninger du har foretaget. - se epm's beskrivelse :-)

Mvh Lone
17 år26. maj 2007 kl. 11:26
re: re: Fysisk aktivitetsniveau - tilføjelse
Hej Lone og epm.

Tak for svaret, ja det er selvfølgelig logisk nok. En computer gør jo bare hvad den får besked på...

Mvh Mikkel
17 år26. maj 2007 kl. 13:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });