fiskeiolie
Du læser en tråd i debat > madital.dkepm
re: fiskeiolie
Du skal indtaste dem under kosttilskud under varer
17 år16. maj 2007 kl. 12:41
epm
re: re: fiskeiolie
Nej forresten, det kan man ikke, så det bliver som alm vare. Indtast fedtsyrefordelingen fra næringsdeklarationen. Hvis den ikke accepterer decimaltal, indtast den samlede mængde som flerumættede fedtsyrer.
17 år16. maj 2007 kl. 12:46
Hanne P (slettet)
re: re: re: fiskeiolie
jamen problemet er at der ikke står sådan på æsken med piller .der står hvad de indeholder af linolsyre.oleinsyre, omega 3-6 og 9- . ikke noget med fedtsyre af nogen arter..og det findes ikke på skemaet.. så måske kan jeg ikke skrive det ind. Hanne P
17 år16. maj 2007 kl. 14:01
epm
re: re: re: re: fiskeiolie
Den er ikke korrekt mærket, hvis der ikke er en næringsdeklaration eller noget, der ligner, men det er jo leverandørens ansvar.
Jeg går ud fra, det er kapsler med olie i, så hvis du kan finde den totale vægt af 1 kapsel (nok omkring 1 gram), så går du ikke helt galt i byen ved at indtaste produktet under varer som indeholdende fedt 1 g og flerumættede fedtsyrer 1 g.
Jeg går ud fra, det er kapsler med olie i, så hvis du kan finde den totale vægt af 1 kapsel (nok omkring 1 gram), så går du ikke helt galt i byen ved at indtaste produktet under varer som indeholdende fedt 1 g og flerumættede fedtsyrer 1 g.
17 år16. maj 2007 kl. 17:47
Hanne P (slettet)
re: re: re: re: re: fiskeiolie
det er ret godt mærket- der står alle de forskellige slags olier der er i også hvor meget af hver ..det eneste er bare at jeg jeg ikke ved om det hedder ler umøættede eller hvad. . men det skulle være nogen af de bedste man kan få, siger de i Matas. og det er ikke noget af deres eget.. tak for hjælpen hanne P
17 år16. maj 2007 kl. 18:26
epm
re: re: re: re: re: re: fiskeiolie
Derfor skal produktet stadig være korrekt mærket når det sælges som kosttilskud i Danmark. Det ville også have hjulpet dig til at gennemskue indholdet. I min verden borger det ikke for kvaliteten at de ikke kan finde ud af at sætte en korrekt etiket på, tværtimod, man ved så heller ikke, om man kan stole på de andre oplysninger på etiketten. Det burde Matas iøvrigt også vide...Men skidt med det, indholdet lyder fornuftigt nok.
17 år16. maj 2007 kl. 19:08
lobrina (slettet)
re: re: re: re: re: re: re: fiskeiolie
Hmm, for mig virker det da temmelig logisk det der står på din pakke med firskeolie-tabs. Det samme står der på min, altså specificeret hvad der er af hvilke typer olier. Det er vel det man har brug for at vide, når man køber sådan en pakke, og ikke kun hvorvidt fedtsyrerne er enkelt eller flerumættede... Har i hevrt fald endnu ikke set en pakke fiskeolie som ikke var mærket på denne måde...
17 år19. maj 2007 kl. 18:37
epm
re: re: re: re: re: re: re: re: fiskeiolie
Det var måske også lidt hårdt sagt, men der er så meget fup i den branche.
Derfor ser jeg, som fagperson, først efter tegn på leverandørens troværdighed. De skal selvfølgelig deklarere sammensætningen forstået som de olier, der faktisk er blandet sammen. Derudover kan de vælge at deklarere enkelte indholdsstoffer, som fx linolsyre og linolensyre. Disse er individuelle fedtsyrer, som ikke er tilsat, men findes i de sammenblandede olier. De må derfor fx ikke stå i ingredienslisten, hvilket jeg fik indtryk af at de gjorde. Når produktet benævnes omega 3-6-9, bør man mindst gruppere indholdsstofferne (de enkelte fedtsyrer) i disse tre grupper eller på anden måde deklarere sammenhængen. Det var bl. a. det, der triggede kommentaren. Det kan man ikke forvente, forbrugerne kan gennemskue eller vide.
Derfor ser jeg, som fagperson, først efter tegn på leverandørens troværdighed. De skal selvfølgelig deklarere sammensætningen forstået som de olier, der faktisk er blandet sammen. Derudover kan de vælge at deklarere enkelte indholdsstoffer, som fx linolsyre og linolensyre. Disse er individuelle fedtsyrer, som ikke er tilsat, men findes i de sammenblandede olier. De må derfor fx ikke stå i ingredienslisten, hvilket jeg fik indtryk af at de gjorde. Når produktet benævnes omega 3-6-9, bør man mindst gruppere indholdsstofferne (de enkelte fedtsyrer) i disse tre grupper eller på anden måde deklarere sammenhængen. Det var bl. a. det, der triggede kommentaren. Det kan man ikke forvente, forbrugerne kan gennemskue eller vide.
17 år20. maj 2007 kl. 12:39
Hanne p.