er det madital eller pakken der regner forkert?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

er det madital eller pakken der regner forkert?
jeg har tastet rugfras (havrefras) ind under mine varer. men på pakken står der at der pr. 100g er 338 kcal. med de samme indtastede værdier som angivet på pakken, siger madital dog, at der er 399 kcal pr. 100g. så er det madital, eller pakken der lyver? - eller har jeg gjort noget galt?
17 år4. april 2007 kl. 23:14
re: er det madital eller pakken der regner forkert?
Jeg skal ikke kunne sige, om det er det ene eller det andet - men du kan tjekke pakkens næringsindholdskorrekthed ved følgende formel.

Du har en oversigt hvor, hvor mange gram kulhydrater, proteiner og fedt, der er i Havrefras.

Gang antallet af gram kulhydrat med 4 (Det er det antal kalorier, der er i eet gram kulhydrat)
Gang antallet af gram proteiner med 4 (Det er det antal kalorier, der er i eet gram protein)
Gang antallet af gram fedt med 9 (Det er det antal kalorier, der er i eet gram fedt)

Læg de tre tal sammen - og du har antal kalorier pr. 100 gram. Sammenlign dette med de 338 kcal.

Mange hilsner
Pernille
17 år5. april 2007 kl. 12:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });