Dele opskifter

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Dele opskifter
Hej Lone

Først og fremmest: Hold da OP en fantastisk database, du har fået lavet. Det virker ud over alle forventninger fantastisk. Det giver en helt anden ide om "ind og ud skal være lige - hvis vægten skal holdes" Det er alle tiders! Så mange tak for, at du vil have os her.

Jeg tænkte på, om det var muligt at dele opskrifter?

Jeg kunne evt. når jeg har indtastet en opskrift, trykke på ? "Vil du dele" og så sætte flueben der, inden jeg gemmer. Derefter kunne det ligge under forum - og dermed kunne man så vælge de opskrifter man selv ville tilføre sin egen profil.

Vi er garanteret mange, der har indtastet hver vores version af "sund mad" - og det ville blive alle tiders fantastiske site, hvis man også kunne trække opskifterne herfra.. Vores egen vel og mærket.
Mange hilsner
Pernille
17 år2. april 2007 kl. 19:26
re: Dele opskifter
Hej Pernille,
Tak for rosen, altid dejligt :-)
Angående de delte opskrifter har jeg været meget påpasselig. Jeg synes det er lidt kompliceret, da der er flere ting at tage stilling til:
- skal opskrifterne godkendes
- ellers kan alt jo lægges ind
- hvem skal godkende dem
- hvad med de opskrifter der indeholder brugerindtastede varer
- disse varer er jo ikke godkendt på nogen måde, så alt kan i princippet være indtastet

Jeg ville allerhelst lave det sådan, at alle kan se alles opskrifter og varer, men jeg synes blot, at der er så mange ting, som skal være meget vel overvejet. Mest pga. dataenes rigtighed.

Jeg har ikke lige fundet den bedste løsning endnu :-)

Men jeg tror det kommer engang. Det er også et ønske fra egen side :-) Men som sagt skal det være helt gennemtænkt.

Mvh Lone
17 år2. april 2007 kl. 20:09
re: re: Dele opskifter
Hvis du giver åbenhed til brugerne, så vi kan se, hvor tallene kommer fra - så kan man jo selv vælge, om man vil "tro" på tallene eller ej?

Men jo - jeg kan godt se, at det bliver mere kompliceret - og det er problematiske, at man reelt selv kan indtaste en varer - og give den de næringværdier, man har lyst til.
Mange hilsner
Pernille
17 år3. april 2007 kl. 12:43
re: re: re: Dele opskifter
Åbenhed i form af hvordan mener du? ... altså så man kunne se, hvem der lagde dem ind? - og evt. hvilken kilde de har brugt? (det har jeg da i al fald overvejet)
17 år3. april 2007 kl. 15:12
re: re: re: re: Dele opskifter
Ja præcis. Men også sådan at man kan gå ind i de enkelte varer - og se, hvordan de er sat sammen - så hvis der er "mærkværdigheder" - så kan man ændre dem i sin egen opskrift. (altså den, der kommer til at ligge under min profil)

Mange hilsner
Pernille
17 år4. april 2007 kl. 20:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });