#1 af krummelise (slettet)
Kalender
Du læser en tråd i debat > madital.dkkrummelise (slettet)
Kalender
Er det muligt, at det kan laves sådan, at vi bare kan slå op i "vores egen kalender" for de dage, vi har indtastet. Jeg indtaster ikke hver dag, men vil sommetider gerne se, hvad jeg har spist førhen. Jeg kan dog ikke huske, hvilke dage jeg har tastet ind, og derfor kan det være svært at finde frem til "dage fra før". Håber I forstår, hvad jeg mener:)
17 år2. april 2007 kl. 13:41
Lone
administrator
administrator
re: Kalender
Hej krummelise,
Det var en god idé, jeg holder dog eksamensfri fra madital lige p.t.
Hvor ville du placere denne kalender? På datosiden eller mere overordnet? Det kunne jo være et lille ikon, der var tilgængelig fra alle sider, så man bare kunne springe frit imellem datoerne.
Og hvordan skulle kalenderen være udformet. Hvor meget skal vises, inden man klikker videre?
Prøv at præcisere det, så det bliver mere hvad der er behov for, end hvad jeg lige synes :-)
Mvh Lone
Det var en god idé, jeg holder dog eksamensfri fra madital lige p.t.
Hvor ville du placere denne kalender? På datosiden eller mere overordnet? Det kunne jo være et lille ikon, der var tilgængelig fra alle sider, så man bare kunne springe frit imellem datoerne.
Og hvordan skulle kalenderen være udformet. Hvor meget skal vises, inden man klikker videre?
Prøv at præcisere det, så det bliver mere hvad der er behov for, end hvad jeg lige synes :-)
Mvh Lone
17 år2. april 2007 kl. 20:04
epm
re: re: Kalender
Det lyder som en rigtig god idé, måske sådan at man kom ind på den relaterede side -altså fx fra madsiden til maden en anden dag. kan man lave de "aktive" datoer fede ligesom i outlook?
Mens vi er ved det, har jeg nogle gange ledt tilbage gennem dagene efter en vare eller opskrift, jeg senere har opdaget skal rettes mht art eller mængde. Jeg kan jo ikke lige huske hvornår, jeg har spist af den...Det kunne være en slags "søg og erstat" funktion eller bare "søg" gennem madintastningerne i en periode på fx en måned på art og mængde. Mængde kan ses på "info", men ikke hvornår. Kan det lade sig gøre?
hilsen
Elsebeth
Mens vi er ved det, har jeg nogle gange ledt tilbage gennem dagene efter en vare eller opskrift, jeg senere har opdaget skal rettes mht art eller mængde. Jeg kan jo ikke lige huske hvornår, jeg har spist af den...Det kunne være en slags "søg og erstat" funktion eller bare "søg" gennem madintastningerne i en periode på fx en måned på art og mængde. Mængde kan ses på "info", men ikke hvornår. Kan det lade sig gøre?
hilsen
Elsebeth
17 år2. april 2007 kl. 22:03
Lone
administrator
administrator
re: re: re: Kalender
Som udgangspunkt kan alt lade sig gøre ;-)
Man kunne godt lade de datoer, som man har skrevet ind på være fede. Jeg ved blot, at når jeg taster ind i programmet, taster jeg ind for alle dage. Så jeg synes næsten, at der burde stå noget mere, når man f.eks. holder musen over den specifikke dato. F.eks. hvad man har spist (varer + mængder), hvor man så kunne få alle beregningerne, når man klikker på en specifik dato.
Søgfunktionen kunne også lave. F.eks. når man søger på en vare, listes alle de datoer, hvor man har brugt varen. Kunne det være en mulighed?
I skal bare rette mig, hvis I har bedre idéer, det skal gerne laves så godt og brugbart som muligt :-)
Mvh Lone
Man kunne godt lade de datoer, som man har skrevet ind på være fede. Jeg ved blot, at når jeg taster ind i programmet, taster jeg ind for alle dage. Så jeg synes næsten, at der burde stå noget mere, når man f.eks. holder musen over den specifikke dato. F.eks. hvad man har spist (varer + mængder), hvor man så kunne få alle beregningerne, når man klikker på en specifik dato.
Søgfunktionen kunne også lave. F.eks. når man søger på en vare, listes alle de datoer, hvor man har brugt varen. Kunne det være en mulighed?
I skal bare rette mig, hvis I har bedre idéer, det skal gerne laves så godt og brugbart som muligt :-)
Mvh Lone
17 år3. april 2007 kl. 09:41
krummelise (slettet)
re: re: re: re: Kalender
Det var da en fornøjelse at se, der var andre som kunne ønske sig en form for kalender.
Det kunne måske være et nyt ikon oppe i menu linjen (sammen med profil, mad, osv.), hvor der står Min kalender, og når vi trykker på den, så kommer vores datoer frem på de dage, hvor vi selv har indtastet mad m.m.
Her kunne en ny søgefunktion så være, (som epm mangler) mht at søge bestemt varer og opskrifter.
Flere ideer fra andre??
Jeg synes, det er et godt program. Jeg har meget glæde af det og indtastningerne hjælper mig på vej/ motivere mig, til at spise anderledes og mindre/bedre og dyrke nok motion. Det går "sport" i at hjælpe sig selv.
Krummelise...
Det kunne måske være et nyt ikon oppe i menu linjen (sammen med profil, mad, osv.), hvor der står Min kalender, og når vi trykker på den, så kommer vores datoer frem på de dage, hvor vi selv har indtastet mad m.m.
Her kunne en ny søgefunktion så være, (som epm mangler) mht at søge bestemt varer og opskrifter.
Flere ideer fra andre??
Jeg synes, det er et godt program. Jeg har meget glæde af det og indtastningerne hjælper mig på vej/ motivere mig, til at spise anderledes og mindre/bedre og dyrke nok motion. Det går "sport" i at hjælpe sig selv.
Krummelise...
17 år3. april 2007 kl. 13:41
epm
re: re: re: re: re: Kalender
Det vil generelt være godt at kunne springe frit mellem datoerne. Det har også været godt, at de nærmeste dage fx i går og i forgårs er lige til at gå til, for det er besværligt at taste datoer ind. Hos fx flyselskaberne popper der en lille kalender op når man skal vælge datoer. De viser typisk en måned ad gangen med pile til at gå videre med. Det virker fint, for så kan man bruge musen direkte. Det kunne også være en rullemenu, men den ville nok blive for lang.
En søg funktion i indtastede varer ville være perfekt! Der skal dog nok en eller anden begrænsning til, for der er noget, man bruger hver dag, fx. vand, så listen kan blive lang. Fx de seneste 20 indtastninger. Hvis den søger i de faktiske indtastninger, kan den så også søge på opskrifter, eller er det begrænset til varer?
Jeg har forresten også nogle gange manglet at kunne bruge opskrifter i opskrifter, men det giver en idé om muligheden for at kopiere? Det kunne bruges mange steder.
hilsen
Elsebeth
En søg funktion i indtastede varer ville være perfekt! Der skal dog nok en eller anden begrænsning til, for der er noget, man bruger hver dag, fx. vand, så listen kan blive lang. Fx de seneste 20 indtastninger. Hvis den søger i de faktiske indtastninger, kan den så også søge på opskrifter, eller er det begrænset til varer?
Jeg har forresten også nogle gange manglet at kunne bruge opskrifter i opskrifter, men det giver en idé om muligheden for at kopiere? Det kunne bruges mange steder.
hilsen
Elsebeth
17 år3. april 2007 kl. 14:57
Lone
administrator
administrator
re: re: re: re: re: re: Kalender
Det med opskrifter i opskrifter, var der også en anden der skrev om. Jeg har dog lidt svært ved at se behovet for det + databasen er ikke lige opbygget til det, så så skal jeg have lavet strukturen om på en eller anden måde. Men det må der jo kigges på, hvis det er nødvendigt.
Søgning er ikke begrænset til varer.
I må meget gerne diskutere videre, så vi kan komme frem til de bedste løsninger. Så læser jeg det igennem, når jeg laver nyt igen.
(ligeledes til de, der endnu ikke deltager i denne tråd)
Søgning er ikke begrænset til varer.
I må meget gerne diskutere videre, så vi kan komme frem til de bedste løsninger. Så læser jeg det igennem, når jeg laver nyt igen.
(ligeledes til de, der endnu ikke deltager i denne tråd)
17 år3. april 2007 kl. 15:30
Bernie (slettet)
MVHår man ikke er i nærheden af en pc'er
Hej Madital
Stor ros for denne hjemmeside som virkelig bidrager til et effektivt vægttab.
Det eneste der mangler er at hvis man ofte er ude at rejse og ikke har mulighed for at indskrive vægten så er det meget besværligt at up-datere ens vægttal for hver dag.
Men ellers fungerer det fint.
Stor ros for denne hjemmeside som virkelig bidrager til et effektivt vægttab.
Det eneste der mangler er at hvis man ofte er ude at rejse og ikke har mulighed for at indskrive vægten så er det meget besværligt at up-datere ens vægttal for hver dag.
Men ellers fungerer det fint.
17 år3. april 2007 kl. 21:21