Indtastning af Vægt/mål/fremgang

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Indtastning af Vægt/mål/fremgang
(kopieret fra mailen)

KÆRE søde Lone....håber det er sidste mail - men nu vil programmet altså bestemme at jeg SKAL tabe mig under 1 kg om ugen - ellers inddrages det grønne felt (har jeg opdaget) :-(

Under Vægt/mål/fremgang, hvor man kan redigere sit vægtmål for antal gram man vil smide pr. uge.

Det giver ikke nogen mening(for mig) , da de anerkendte vægttabskonsulenter og andre jeg har gået ved igennem årene ( Jeg fylder 40 i denne måned) siger 1 kg om ugen er fint, men helst ikke mere.

Jeg har før udmærket kunnet smide 5 kg på 5 uger, uden at lide, og endda kunne jeg nyde det usunde indimellem også.

Hvorfor så stringent? Med et vægttab på max. 500-600g om ugen, kommer jeg da aldrig i mål og opgiver før jeg har nået de 5 kg....(af de 15kg)

Det ville jeg godt nok være ked af.

Er det muligt at man kan "få lov" (med et glimt i øjet) at tabe sig 1000g om ugen herinde i programmet - uden det grønne felt reduceres kraftigt eller forsvinder helt?

Ellers tak for et fint program :-)

God Weekend, KH Eva :-)
6 år17. august 2018 kl. 19:10
Hahaha - jeg har lavet en KÆMPE regnefejl :-)
Jeg havde glemt at der ikke kun går 1000, men 7000 kcal på 1 kg menneskefedt......ikke så mærkeligt regnestykke alligevel :-)

Lone - ignorer bare mit indlæg om "det der grønne felt der på mystisk vis forsvinder", hehehe *rødme* :-)

VH Eva.
6 år17. august 2018 kl. 23:37
Det gule felt
Hej Eva,

Som sagt, du skal endelig spørge :-)

Det er normalt, at man siger op til 1 kg om ugen. Et så stort vægttab passer desværre ikke til os alle. Ved 1 kg vægttab om ugen, skal de fleste dyrke godt med motion. Så kan det være fint.

Man må gerne ende i det gule felt nogle dage. Bliver man ved i mere end to uger, skal man til virkelig at mærke efter, om kroppen er sløv, utilpas, man bliver nemt irritabel, koncentrationssvigt, hovedpine og lignende.

Hvis du af og til slutter i det gule felt, skal du ikke tænke ?jeg SKAL spise mere?. Det skal snarere ses som et kalorieniveau, som man skal være opmærksom på.

Vh Lone
6 år18. august 2018 kl. 06:09
Giver mening
Ja, det giver mening, men nu har jeg et spørgsmål til:

Jeg har spist 485 kcal til min morgenmad, og jeg må nu spise for 1000 kcal resten af dagen, hvis jeg skal holde mit mål , dvs. der er samlet set lige nu et energi-underskud på 2000 kcal på kontoen, før vægttabet står stille eller jeg tager på.

Så har jeg tilføjet en - fiktiv - motions-gåtur på 3 timer, som jeg planlægger at udføre i løbet af dagen af 2 omgange - for at se hvor meget jeg skal yde for også at kunne nyde (lidt) under vægttabet.

Men hvorfor udløser denne tilføjelse så ikke et grønt felt på linjen, når turen efter udførelse giver en forbrænding på ca. 800 kcal?
6 år18. august 2018 kl. 12:26
Det undrer umiddelbart også mig.

Har du dobbelttjekket, at indtastningerne er korrekte? Ellers bliver jeg nødt til at kigge nærmere på dine indtastninger for at kunne svare på, hvad det skyldes. Hvis det er ok?

Vh Lone
6 år18. august 2018 kl. 19:03
Det må du gerne - jeg har dobbeltchecket lørdag d. 18.08.18 :-)

VH Eva.
6 år19. august 2018 kl. 11:33
Hej Eva,

Det grønne felt udebliver, fordi din gennemsnitlige aktivitet er indstillet til 1,3 (under indstillinger).

Rent beregningsmæssigt betyder det, at der skal endnu mere end de 3 timers gang til for at give dig et grønt felt.

I praksis er det noget andet. Hvis vi er ret inaktive, ligger vi på 1,4-1,5. Det kan altid efterprøves ved at indtaste en hel dag og se på det fysiske aktivitetsniveau (PAL) under Analyse > NNR 2012 (Nordiske Næringsstofanbefalinger).

Vh Lone
6 år21. august 2018 kl. 12:44
Tak
Det vil jeg tilpasse....

VH Eva :-)
6 år25. august 2018 kl. 19:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });