Indtast af morgenmad (testes pt)

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Indtast af morgenmad (testes pt)
Jeg tester i øjeblikket indtastning af morgenmad for at se, om jeg kan gøre selve indtastningen nemmere.

Klik på "tilføj mad" under morgenmad, og der vil komme en ny mulighed for at vælge såkaldte "populære" madvarer.

Hvis det er noget, I benytter jeg af, vil jeg udvide lignende til de andre måltider.

"Et-klik-måltid" og "Kopier senest indtastede måltid" findes nu via de runde knapper, når I holder musen over selve måltidet. (den grønne og første gule knap)

Håber I nyder varmen - og forhåbentlig lidt ferie :-)
Lone
6 år28. juli 2018 kl. 21:21
Mængdeangivelse
Hej igen Lone :-) .........Først vil jeg sige at.det glæder mig meget at Mad i tal stadigt findes, da det er et fantastisk redskab! :-)

Jeg har et lille ydmygt ønske ift. mængdeangivelse.
Jeg synes jeg kan huske sidst jeg brugte siden (for flere år siden), at man under oprettelse af egen opskrift også kunne angive mål - af den færdige ret - som f.eks. spiseske, teske, deciliter, og præcist hvor mange gram de vejede.

Således at når man under mad-indtastningen søgte på sin egen ret, så havde man selv forprogrammeret præcise mængdeangivelser af opskriften, så man efterfølgende kun skulle vurdere hvor mange ex. spiseskeer eller deciliter (eller andet mål) man havde spist af den pågældende ret til måltidet, og så regnede algoritmen selv det præcise energiindtag ud.

Det var dejligt nemt - ift. nu, hvor jeg ved hver eneste mad-indtastning af egen ret, skal angive antal gram spist af retten til måltidet. Jeg synes det er irriterende at skulle veje maden/omregne fra dl og ml til gram, etc så tit, og for hver ret.

Er det muligt at funktionen med forprogrammerede mængder af egne retter kan indføres igen?

På forhånd tak,
og tak for et dejligt kalorieberegningsprogram!

VH Eva :-)

6 år17. august 2018 kl. 11:55
......
Jeg sender den lige som besked også....

VH Eva.
6 år17. august 2018 kl. 12:06
I øverste indtastningsfelt
Så indsætter jeg lige mit svar pr. mail her også :-)
-----------------------------------------

Hej Eva,

Tak for dine ord om programmet :-)

Du kan tilføje mængder til opskrifter ved at indtaste opskriften fra den øverste indtastningsboks (over måltiderne). Vælg "gem som ny mængde", inden du tilføjer mængden.

Jeg er dog ved at udfase den øverste indtastning, så det kun er muligt under måltiderne. Her skal "gem som ..." muligheden selvfølgelig tilføjes :-)

Vh Lone
6 år17. august 2018 kl. 13:38
Indtast af morgenmad
Efter min mening er det en overflødig funktion, der blot bringer forvirring - men hvis andre har glæde af den, er det jo fint. For mig fungerer det godt at kunne slå madvaren op alfabetisk i en samlet database.
Vh Marianne
6 år17. august 2018 kl. 15:06
Marianne - for os der selv laver vores mad, og lægger egne opskrifter herind til eget brug, er det smart at det ikke er for omstændigt at notere hvor meget man har spist af retten til hvert måltid. Købemad er for dyrt for mig at tabe mig på.....
6 år17. august 2018 kl. 18:58
Det tyder på, at de forudindtastede varer bliver godt brugt :-)

Vh Lone
6 år18. august 2018 kl. 06:00
Jeg prøver lige igen:

Jeg kan fortsat ikke få lov at gemme andre mængder end gram på mine egne opskrifter.

Når jeg søger retten frem og klikker på "gem som ny mængde", kommer boksen rigtigt nok frem - men den nye enhed jeg så vil gemme bliver ikke gemt.

Eks.
Jeg vil gemme "bønnespread" som ny mængde, søger opskriften frem ude ved madindtastning, og klikker på "gem som ny mængde" knappen. Boksen til ændring kommer frem. Jeg indtaster " 1 spsk vejer 40 g."., og gemmer.
Når jeg går ud og ind på madindtastning igen, er den mængde jeg har spist af retten fortsat registreret som 221 g. - og ikke de 3-4 spiseskeer - som var planen....

Eksempel 2:
Jeg lavede "sunde kokoskugler" igår - der har jeg prøvet et utal af gange at få dem registreret som "1 kugle vejer 40 gram ", så de ses som antal kugler spist ude i oversigten - det må jeg heller ikke. Jeg har endda slettet opskriften og oprettet den igen, for at se om jeg så kunne ændre det ved oprettelsen - men nej - der kan kun registreres antal spiste gram....

Jeg må hjertens gerne ændre de forudindtastede madvarer til andet end gram - og der virker det fint - men det virker altså fortsat ikke på egne opskrifter....Vil du se på det?
6 år19. august 2018 kl. 11:30
Hej Eva,

Tak for beskrivelsen. Jeg ser nærmere på det.

Vh Lone
6 år26. august 2018 kl. 20:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });