Dagsbaren

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Dagsbaren
Jeg kan desværre ikke helt finde ud af rød, gul, grøn baren! Min består kun af gul og grøn. Har spist de antal kalorier jeg må, den hvide prik står lige imellem gul og rød. Men hvordan pokker får jeg et grøn område? Jeg har forsøgt mig lidt frem med at putte mere motion på, og så kommer der et grønt område, men skal jeg indtaste motionen for at der kommer grønt område, eller spiser jeg simpelthen bare forkert?
6 år5. marts 2018 kl. 18:16
elisabm - jeg tror at du enten skal indtaste motion hver dag - eller indstille her

madital.dk

Under Mit aktivitetsniveau

Hvis det står til f.ex. 1,5 kommer der grønt frem for mig. Men jeg har valgt 1,3, og så taste al bevægelse ind for sig selv. Så bliver der også et grønt område.

Hvis du klikker på ordet "stærk" foroven der hvor du indtaster mad, kan du se hvad dit øjeblikkelige tal er.

Håber det hjælper - Alinea
6 år6. marts 2018 kl. 09:45
Målsætning med for højt tempo
Hej Elisabm,

Hvis du kun ser en gul+rød linje betyder det, at du:
1) dyrker for lidt motion og/eller
2) har sat et for stramt vægttab

Det betyder nemlig at det du skal spise mindre end din forbrænding gør, at du alt i alt så kommer til at ligge i dit basale forbrændingsområde. Det er ikke godt over længere tid.

Gør dette:
Ret din målsætning til at være fx 500 gram om ugen i stedet for det nuværende.

Angående det Alinea skriver: Her kan du udfylde for et par dage og få et gennemsnit af dit aktivitetsniveau og indstille det fast til dette tal (et tal mellem 1,4 og 2,4.

Spørg endelig yderligere.

Vh Lone
6 år6. marts 2018 kl. 17:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });