#2 af Alinea66
Ingen grøn bjælke
Du læser en tråd i debat > madital.dkAlinea66
Bodil - prøv at klikke på linjen. Jeg opdagede at mit basalstofskifte var "halvvejs inde i rød" - da linjen kun var gul / rød - indtil jeg tastede dagens motion ind, og der også kom et grønt felt. Måske kan det også gøre dig lidt klogere?
Hvis du skruer målet ned til at "tabe 10 gram om dagen" er det muligt at du også ser en lille bid grøn. Det er der du kan skrue på linien. madital.dk
Hvis du skruer målet ned til at "tabe 10 gram om dagen" er det muligt at du også ser en lille bid grøn. Det er der du kan skrue på linien. madital.dk
7 år21. september 2017 kl. 09:28
Mitnyeliv1
Selvfølgelig. Ja, det giver mening.
Tusind tak
Vh
Bodil
Tusind tak
Vh
Bodil
7 år21. september 2017 kl. 10:29
....
Jeg er blevet opereret i min ene fod og må ikke støtte på den i 10 uger. Altså : krykker!
Derfor har jeg ændret mit aktivitetsniveau til det næstlaveste. Motion laver jeg lidt af, dvs de øvelser heg fik med fra hospitalet, men de giver altså ikke sved på panden. Jeg går en lille tur på krykkerne hver dag, men det er jo ikke mange meter.
Jeg vil så gerne undgå at tage på i denne periode, især fordi alt det jeg har tabt og kan tabe, vil gøre livet lettere for min fod. Når jeg ser på min side herinde med mad og motion, er der en orange bjælke som fortsætter direkte over i rød bjælke; altså intet grønt felt. Som jeg forstår det betyder det, at mit basalstofskifte er dækket, når jeg når hen til rød bjælke eller hvad?
Kan jeg så overhovedet fortsætte mit vægttab hvis jeg samtidig skal opfylde mit basalbehov?
Og er det forsvarligt at gå under basalbehovet, i min situation, hvor jeg skal hele og rekrere?
Vh
Bodil