Er majs ikke under frugt og grønt?
Du læser en tråd i debat > madital.dkepm
re: Er majs ikke under frugt og grønt?
Hej, Jeg har lagt mærke til det samme. Majs tæller af en eller anden grund ikke med i grøntsager, men de er med ellers i næringsstofferne. Kan man mon rette det?
17 år21. januar 2007 kl. 19:59
Lone
administrator
administrator
re: Er majs ikke under frugt og grønt?
Hej Marianne,
Jeg har kigget i databasen, og her står majs under kategorien "Brød, korn, gryn og mel". Umiddelbart vil jeg være lidt ked af at rette i dette, da det jo er sådan den er grupperet i "Danmarks Fødevareforsknings fødevaredatabank", selvom jeg godt kan se, at det virker lidt ulogisk.
Jeg har i tankerne, at de andre kategorier skulle vises på hjemmesiden på et tidspunkt, og hvis jeg laver for meget om i datene, vil de jo komme til at mangle til den tid.
Men mine umiddelbare tanker er også at det er en underlig placering - har I oplevet dette med andre fødevarer?
Mvh Lone
Jeg har kigget i databasen, og her står majs under kategorien "Brød, korn, gryn og mel". Umiddelbart vil jeg være lidt ked af at rette i dette, da det jo er sådan den er grupperet i "Danmarks Fødevareforsknings fødevaredatabank", selvom jeg godt kan se, at det virker lidt ulogisk.
Jeg har i tankerne, at de andre kategorier skulle vises på hjemmesiden på et tidspunkt, og hvis jeg laver for meget om i datene, vil de jo komme til at mangle til den tid.
Men mine umiddelbare tanker er også at det er en underlig placering - har I oplevet dette med andre fødevarer?
Mvh Lone
17 år21. januar 2007 kl. 22:56
Oplever i dag lidt underligt med min oversigt.
Jeg har fået en del grøntsager blandt andet 260 g majs, alligevel
siger oversigten, at jeg kun har fået 297 g i alt.
På en måde kan det det være ligemeget, for jeg ved jo, hvad jeg
har spist, men vi vil jo allesammen gerne have de glade smileyer.
Men måske er majs slet ikke i den gruppe ???
Mvh. Marianne