#2 af Alinea66
Basis energiforbrug
Du læser en tråd i debat > madital.dkAlinea66
Hej.
Hvor er det flot du har tabt så meget.
For mig har det virket at rette her madital.dk under aktivitetsniveau, og sætte det ned til 1.3.
Til gengæld taster jeg også motion ind hver dag, f.ex. stavgang, 30 min.
Jeg har selv tabt 30 kg ved at drikke 2 portioner Nupo til frokost hver dag - og motionere 30 min. Det mætter nok til mig, og det tror jeg da ikke der er farligt meget protein i? Men derudover tæller jeg kalorier, og vejer al min mad.
Vi er en del, der skriver dagbog om løst og fast under "Personlige dagbøger" - det ku du også gøre, hvis du gerne vil være med i at dele glæder og sorger, og få kommentarer til det du skriver.
Der er også en "vejeklub" under "Vægttab 10+". Hver torsdag morgen er der oprettet en ny tråd, der hedder "Ugens taber uge ## - vejning". Der er du også velkommen. Resultatet beregnes i weekenden.
Knus og god vind. Alinea
Hvor er det flot du har tabt så meget.
For mig har det virket at rette her madital.dk under aktivitetsniveau, og sætte det ned til 1.3.
Til gengæld taster jeg også motion ind hver dag, f.ex. stavgang, 30 min.
Jeg har selv tabt 30 kg ved at drikke 2 portioner Nupo til frokost hver dag - og motionere 30 min. Det mætter nok til mig, og det tror jeg da ikke der er farligt meget protein i? Men derudover tæller jeg kalorier, og vejer al min mad.
Vi er en del, der skriver dagbog om løst og fast under "Personlige dagbøger" - det ku du også gøre, hvis du gerne vil være med i at dele glæder og sorger, og få kommentarer til det du skriver.
Der er også en "vejeklub" under "Vægttab 10+". Hver torsdag morgen er der oprettet en ny tråd, der hedder "Ugens taber uge ## - vejning". Der er du også velkommen. Resultatet beregnes i weekenden.
Knus og god vind. Alinea
7 år4. marts 2017 kl. 18:04
Mitnyeliv1
Hej Alinea
Tak for dit svar. Jeg har fluks sat aktiviteten ned til 1.3. Og jeg taster også aktiviteter ind. God ide med dagbogen, det prøver jeg.
Mht proteindrik, så er det det eneste, som jeg er sikker på virker. Hvis men som du kun skifter eet måltid ud, tænker jeg ikke det er lige så galt for nyrerne, fordi belastningen jo ikke bliver så stor samlet over døgnet.
Vh
Bodil
Tak for dit svar. Jeg har fluks sat aktiviteten ned til 1.3. Og jeg taster også aktiviteter ind. God ide med dagbogen, det prøver jeg.
Mht proteindrik, så er det det eneste, som jeg er sikker på virker. Hvis men som du kun skifter eet måltid ud, tænker jeg ikke det er lige så galt for nyrerne, fordi belastningen jo ikke bliver så stor samlet over døgnet.
Vh
Bodil
7 år5. marts 2017 kl. 15:55
Jeg har en fod, der ikke fungerer, det er medfødt, og det betyder, at jeg kun går meget lidt. Jeg sætter mig, når jeg kan, fordi det giver smerter at gå og stå. Jeg har vejet 30 kg mere end jeg gør nu, og mange af de kilo har jeg tabt ved at drikke proteindrik ( en, jeg selv laver) . Men jeg ved at det er hårdt for nyrerne og vil derfor gerne tabe mig ved kostomlægning og motion. Jeg kan dyrke noget motion fx cykle, ro og noget vægttræning, og om sommeren ror jeg kajak. Til efteråret skal jeg have en stor operation i min fod, der måske kan gøre min bevægelsesmuligheder større. Jeg vil gerne tabe 15 kg inden for at gøre det nemmere bagefter, men jeg synes ikke det går ret godt. Jeg har tabe de 5 siden jul, men det var i høj grad fordi jeg var på proteindrik i januar, men nu hvor jeg spiser mad jeg følger rådene og holder mig til de rigtige antal KJ og ofte under, så sker der ikke ret meget på vægten. Derfor tænkte jeg på om basis energiforbruget står for højt for mig, fordi jeg jo sidder mere stille end de fleste.
Det var en lang forklaring, men min vej gennem det har har også været lang.
Vh
Bodil