mad indtastninger

Du læser en tråd i debat > madital.dk

mad indtastninger
hej lone
jeg har problemer med ,at når, jeg som i aften vil taste 92g løgsovs ind, og jeg når ikke taste noget tal, står der feks gem 672 gram i en grøn farve , dette er imidlertid sket ved flere andre indtastninger, dog fleste gange skriver den det antal man vil have ind og rent faktisk skriver i boksen, men det er sket flere gange i dag. og i dette tilfælde uanset hvilken løgsovs ( har flere opskrifter , med løgsovs ) så står selv et tal , jeg ikke kan rette i ???? HJÆLP
7 år13. januar 2017 kl. 17:11
Hej, jeg kigger på det. Er ikke helt sikker på, hvad du mener, men prøver mig lige frem inden jeg spørger efter uddybning :-)

Vh Lone
7 år13. januar 2017 kl. 17:14
Ok - jeg tror måske, at jeg er med.

Når du klikker på en søgning (ikke på knappen mængde) bliver den senest indtastede mængde tilføjet (dette for at gøre indtastningen hurtigere generelt).

Når du klikker på "mængde" kan du selv vælge mængde.

Portionsstørrelsen er væk når opskriften er indtastet - det skyldes, at man muligvis har ændret i den (fx tilføjet eller slettet noget) og så giver portionsstørrelsen ikke længere mening. Opskrifter er altid bedst at tilføje direkte fra søgningen. Muligvis er det uhensigtsmæssigt - den tygger jeg lige på.

Vh Lone
7 år13. januar 2017 kl. 17:22
Er tilsyneladende galt med alle mine sovse / sauce. Nu ville jeg feks indtaste 90 gram sovs ( steg .kartoffel væske ) og nu stod der indtast 1394 gram . I den grønne felt. Og selv om jeg skrev 90 gram rettede det sig ikke . Så prøvede jeg en tilfældig sovs og denne stod der feks 734 gram ved . Vil det så nu sige at alle mine sovse opskrifter ikke duer og jeg så skal taste nye ind hver gang ????? Æv æv
7 år16. januar 2017 kl. 19:56
Har lige tjekket selv .....æv æv på alle mine sovse står der tilfældig tal . Ved alle sovse er der et x - antal gram i grønne farve fast indtastet og selv om jeg så prøver rette tallet selv på x-antal gram . Ja så retter det sig altså ikke. Med venlig hilsen lise
7 år16. januar 2017 kl. 20:04
Hej Lise,

Jeg har rettet i koden og tænker, at det har påvirket disse udfordringer med indtastning af opskrifterne.

Jeg har ændret teksten til "hele opskriften", da det er det, der indtastes, når man ikke har angivet "antal personer".
Jeg vil anbefale dig at gå ind og rette "antal personer" på de opskrifter, du stadig benytter. På den måde kan du nemlig indtaste "1 portion" - svarende til 1 person.

Hvis du ikke har spist 1 portion, skal du ændre dropdown-boksen til "gram" og indtaste, hvor meget du har spist.

Jeg mener, at det er som det skal være nu - vil du vende tilbage angående dette? :-)

Vh Lone
7 år17. januar 2017 kl. 22:01
har prøvet at tilføje antal personer på opskrift i feks, løgsov, med ekstra løg og i sovs fra steg m ovnvæske,,,,, da jeg så efter at have skrevet / tilføjet 4 personer og antal min for retten, står der nu 360 i det grønne felt, jeg ignorer det og prøver taste 90 gram ind, resultatet blev 3000 og noget stod der så i det grønne felt, ???? skal alle mine opskrifter godt nok slettes og vejes og krontroleres og tastes ind på ny, ? eller misforstår jeg det du skriver :O mvh lise
7 år20. januar 2017 kl. 17:33
Hej Lise,

Jeg er virkelig ked af det, men jeg må simpelthen ikke forstå, hvad du mener.

Jeg har kigget på din profil og fundet den løgsovs, du har indtastet personer på. Den vejer 198 gram (til én person) og giver 163 kcal pr. person - det vises både på opskriftoversigten, og det er også det jeg får vist, uanset hvordan jeg tilføjer 1 portion til dagen.

Er du sikker på, at du indtaster netop den løgsovs, som du har ændret antal personer ved? Jeg kan se, at du har tre løgsovse liggende.

Det er lige før, at jeg har behov for at se et skærmprint af det. Hvis du har nemt ved at lave det, er du så sød at sende det til min mail? :-)

Uanset hvad - nej, du skal ikke indtaste noget igen :-) De nuværende opskrifter skal virke.

Vh Lone
7 år21. januar 2017 kl. 01:58
I øvrigt ... Jeg ser i øvrigt slet ikke tallet 360, som du nævner. Måske er det der, at jeg går galt i byen. Jeg ser 198 g som netop er mængden til 1 person.

Jeg har behov for at vide helt præcist hvordan du får tallet 360 frem - og gerne med et skærmprint :-)

Vh Lone
7 år21. januar 2017 kl. 02:00
he he så er det altså , mig der lige blev pinlig berørt ;-) jeg ville sidde ved min pc og tage billeder af madital på min skærm, for dem kan jeg finde ud af at sende til dig i chat jo ;-) på facebook.
nok om det, fandt ud af at i de påtrygte bokse under opskrifter , står der feks hel opskrift og så prøved jeg klikke der og så kom gram frem.der kan også feks stå potion, men jeg kan jo bare klikke på gram,,,, he he sorry lone ingen ko på isen ;-) mvh lise
7 år21. januar 2017 kl. 08:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });