#1 af ditte1983 (slettet)
Lidt hjælp :)
Du læser en tråd i debat > madital.dkditte1983 (slettet)
Lidt hjælp :)
Hej Hej :) jeg har nu været medlem i nogle uger og tabt mig i alt 3 kg nu . Der er dog noget jeh ikke forstår. Mad i tal havde regnet ud at jeg må spise 1250 kalorier el sådan pr dag ph det fungerede fint men men når jeg taster min vægt ind hver dag pg den så er faldet 200 gram osv aå falder mit kalorie antal også .. Nu er jeg nede på 1150 og så lidt skal jeg jo ikke spise , hvad gøe jeg ved det ? Lan ikke finde hvor man indstiller fast kalorier
9 år17. december 2015 kl. 08:22
Alinea66
Under min krop - vægt - mål kan du sætte et mindre ambitiøst mål. Så får du flere kalorier pr dag. Du kan vist ikke sætte kalorietallet direkte? Måske er andre klogere end mig.
Det er korrekt, at når vægten falder, bruger man færre kalorier på at holde sig i live, og dermed falder antallet af 'tilladte kalorier' også.
Under min dag - kalorieregnskab - står der Skal spise: xxxx kcal.
Det er dit basisforbrug til at holde dig i live. Det bør du ikke komme under i længere tid.
For mig er det 1.234 kcal. Jo mere du vejer, jo højere er tallet. Jeg vejer 67 kg.
Det er korrekt, at når vægten falder, bruger man færre kalorier på at holde sig i live, og dermed falder antallet af 'tilladte kalorier' også.
Under min dag - kalorieregnskab - står der Skal spise: xxxx kcal.
Det er dit basisforbrug til at holde dig i live. Det bør du ikke komme under i længere tid.
For mig er det 1.234 kcal. Jo mere du vejer, jo højere er tallet. Jeg vejer 67 kg.
9 år17. december 2015 kl. 15:53
ditte1983 (slettet)
Ja nemlig, men den skriver jeg skal ha en hel del . jeg skal tabe 34 kg så hvis jeg indtager så mange kalorier hver dag får jeg mig sket ikke tabt.. sidste gang passede det fint med de der 12-1300 kalorier, så troede egebtkig den var indstillet på dem fordi det passede med tempoet på mit vægt tab og de kilo jeg skal tabe.
9 år18. december 2015 kl. 18:29
Alinea66
Nu prøvede jeg for sjov at skrue tilbage til min startdato i denne omgang:
tirsdag den 29. marts 2011 Min vægt:97,8 kg
Skal spise: 1.545 kcal!!!
Det er 31,7 kg siden.
Jeg tror ikke jeg har været under 1600 kal på noget tidspunkt.
Jeg besluttede mig for verdens langsomste vægttab, så maveskindet kunne følge med. Og det er næsten lykkedes for mig.
tirsdag den 29. marts 2011 Min vægt:97,8 kg
Skal spise: 1.545 kcal!!!
Det er 31,7 kg siden.
Jeg tror ikke jeg har været under 1600 kal på noget tidspunkt.
Jeg besluttede mig for verdens langsomste vægttab, så maveskindet kunne følge med. Og det er næsten lykkedes for mig.
9 år18. december 2015 kl. 21:55
Lone
administrator
administrator
Hej Ditte,
Det lyder umiddelbart som om du har sat dig et stramt vægttab? (tænker over 1 kg om ugen) Er det rigtigt?
Hvis du går ind på indtastningssiden, ser du så et grønt område på den røde/grønne/gule linje?
Vh Lone
Det lyder umiddelbart som om du har sat dig et stramt vægttab? (tænker over 1 kg om ugen) Er det rigtigt?
Hvis du går ind på indtastningssiden, ser du så et grønt område på den røde/grønne/gule linje?
Vh Lone
9 år22. december 2015 kl. 15:32
Lone
administrator
administrator
PAL (fysisk aktivitetsniveau) og kaloriebehov
Hej Ditte,
Jeg har lige kigget kort ind på din profil og kan se, at dine motionsindstillinger står lavt (1,3). Vi skal helst op over 1,6 - men de fleste af os ligger lidt under (1,4-1,5).
Prøv at indtaste din motion (alle 24 timer) i et par dage og se, hvor du ligger. Det er sandsynligt, at du ligger højere end de 1,3 og dette har også betydning for dit samlede kaloriebehov.
Vh Lone
Jeg har lige kigget kort ind på din profil og kan se, at dine motionsindstillinger står lavt (1,3). Vi skal helst op over 1,6 - men de fleste af os ligger lidt under (1,4-1,5).
Prøv at indtaste din motion (alle 24 timer) i et par dage og se, hvor du ligger. Det er sandsynligt, at du ligger højere end de 1,3 og dette har også betydning for dit samlede kaloriebehov.
Vh Lone
9 år22. december 2015 kl. 15:43