#1 af ls_49
Dukan-diæten
Du læser en tråd i debat > madital.dkls_49
Dukan-diæten
Jeg kunne godt tænke mig, at programmet understøttede Dukandiæten ligesom med 5:2. Sådan at man kunne vælge mellem proteindage og dage med protein og grøntsager. Mest det. Jeg kan godt se det kan blive indviklet hvis man også skal kunne holde rede på fase 3 og 4.
9 år12. august 2015 kl. 17:44
Lone
administrator
administrator
Dukandiæten
Hej ls_49,
Der er rigtig mange diæter. Grunden til at jeg har valgt at basere Madital.dk på de officielle kostråd er, at kostrådene er gennemarbejdede af rigtig mange eksperter og undersøgelser.
Faste er indvil videre det bedste bud jeg kan støve frem, hvis man skal gå på en kur.
Jeg kender desværre ikke dukandiæten, og baggrunden for denne. Så vidt jeg ved hører den til i mængden af kure.
Du må meget gerne berige mig med viden fra gode kilder, hvis du ligger inde med sådanne om dukandiæten. Jeg har dog ikke pt. tid til at kigge på at sætte det ind i programmet.
Vh Lone
Der er rigtig mange diæter. Grunden til at jeg har valgt at basere Madital.dk på de officielle kostråd er, at kostrådene er gennemarbejdede af rigtig mange eksperter og undersøgelser.
Faste er indvil videre det bedste bud jeg kan støve frem, hvis man skal gå på en kur.
Jeg kender desværre ikke dukandiæten, og baggrunden for denne. Så vidt jeg ved hører den til i mængden af kure.
Du må meget gerne berige mig med viden fra gode kilder, hvis du ligger inde med sådanne om dukandiæten. Jeg har dog ikke pt. tid til at kigge på at sætte det ind i programmet.
Vh Lone
9 år12. august 2015 kl. 19:10
ls_49
Dukan
Du har ret i at det er en kur og den hører til i gruppen af proteinkure, der også er fedtfattige. Man har dage, hvor man kun spiser en endelig liste af proteinrige fødevarer som kød/fisk/æg/magre mælkeprodukter, andre hvor man spiser de samme fødevarer og så grøntsager. Alt sammen i ubegrænsede mængder.
Kuren er så opdelt i en række faser man skal igennem.
Det er en fransk læge - Dukan - der har udviklet den, og den er meget effektiv, selvom det selvfølgelig ikke kan være så sundt at indtage meget kød. Man kan jo så skrue op for æg, fisk og skaldyr.
Jeg har selv tabt mig rigtigt meget i flere omgange med den. Den er nem at følge og passer til min psyke, der har det godt med at reglerne er enkle og jeg kan spise (næsten) ubegrænset af de fødevarer jeg må spise. Og så er den god, hvis man lige skal smide 5 kg. fx.
Kuren er så opdelt i en række faser man skal igennem.
Det er en fransk læge - Dukan - der har udviklet den, og den er meget effektiv, selvom det selvfølgelig ikke kan være så sundt at indtage meget kød. Man kan jo så skrue op for æg, fisk og skaldyr.
Jeg har selv tabt mig rigtigt meget i flere omgange med den. Den er nem at følge og passer til min psyke, der har det godt med at reglerne er enkle og jeg kan spise (næsten) ubegrænset af de fødevarer jeg må spise. Og så er den god, hvis man lige skal smide 5 kg. fx.
9 år17. august 2015 kl. 07:01
ls_49
Ikke bare en i junglen af kure
Glemte at skrive, at jeg gennemførte mit store vægttab med Dukan med lægestøtte og -overvågning. Så det er ikke nogen helt obskur diæt :)
9 år17. august 2015 kl. 07:03
Lone
administrator
administrator
Hej ls_49,
Det er rigtig godt, at du har tabt dig. Jeg mangler kilder, som kan overbevise mig om, at det er en sund måde at tabe sig på.
Uanset synes jeg blot, at du skal være glad for dit vægttab :-)
Vh Lone
Det er rigtig godt, at du har tabt dig. Jeg mangler kilder, som kan overbevise mig om, at det er en sund måde at tabe sig på.
Uanset synes jeg blot, at du skal være glad for dit vægttab :-)
Vh Lone
9 år18. august 2015 kl. 18:56