#2 af Alinea66
Opskrift/vare-liste
Du læser en tråd i debat > madital.dkAlinea66
Prøv at trykke på overskriften til kolonnen. Så sorterer den om.
9 år5. april 2015 kl. 23:22
Foss (slettet)
Tak for forslaget.
Det blev prøvet, og den sortere også, men ikke helt i alfabetisk rækkefølge. Desuden bliver den nye rækkefølge ikke gemt, og så er man jo lige vidt.
Men så er der jo en ting mere Lone kan kigge på. Der dukker da også hele tiden noget op. :-)
Det blev prøvet, og den sortere også, men ikke helt i alfabetisk rækkefølge. Desuden bliver den nye rækkefølge ikke gemt, og så er man jo lige vidt.
Men så er der jo en ting mere Lone kan kigge på. Der dukker da også hele tiden noget op. :-)
9 år6. april 2015 kl. 10:40
Lone
administrator
administrator
Ah ja, jeg kan da godt se, at der er to alfabetiske lister, når man sorterer.
Den må jeg kigge på efter indtastningssiden.
Mvh Lone
Den må jeg kigge på efter indtastningssiden.
Mvh Lone
9 år6. april 2015 kl. 11:24
Foss (slettet)
Det glæder jeg mig så til.
Lige for at være sikker : Sørger du så også for, at der bliver gemt, når man har sorteret ?
Ps. Jeg var lige inde i vare-listen og prøvede at sortere den. Den trænger også til et alfabetisk eftersyn.
Lige for at være sikker : Sørger du så også for, at der bliver gemt, når man har sorteret ?
Ps. Jeg var lige inde i vare-listen og prøvede at sortere den. Den trænger også til et alfabetisk eftersyn.
9 år6. april 2015 kl. 11:36
Lone
administrator
administrator
Hej Foss,
Mht. at gemme er jeg ikke helt sikker på. Umiddelbart tænker jeg, at det er en lille ting at sortere på navn (hvis den ellers sorterer korrekt :-O ), og ellers er der en masse parametre jeg kan gemme i databasen.
Jeg tænker nærmere, at den bare skal sortere på navn for alle brugere, hvis det er det I benytter mest. Men det bliver jeg nødt til at teste på.
VH Lone
Mht. at gemme er jeg ikke helt sikker på. Umiddelbart tænker jeg, at det er en lille ting at sortere på navn (hvis den ellers sorterer korrekt :-O ), og ellers er der en masse parametre jeg kan gemme i databasen.
Jeg tænker nærmere, at den bare skal sortere på navn for alle brugere, hvis det er det I benytter mest. Men det bliver jeg nødt til at teste på.
VH Lone
9 år6. april 2015 kl. 12:02
Foss (slettet)
Oprindeligt tænkte jeg, at det måske var muligt, at gøre et eller andet en gang for alle, så opskrift/vare-listerne automatisk stod alfabetisk. Ikke noget med en gem-knap.
Ellers er det helt fint, at man selv kan sortere.
Jeg bruger selv, at sortere efter navn.
Ellers er det helt fint, at man selv kan sortere.
Jeg bruger selv, at sortere efter navn.
9 år6. april 2015 kl. 12:46
Lone
administrator
administrator
Jeg mener at den pt bliver sorteret med de seneste til sidst. Det fandt jeg mest hensigtsmæssigt i udviklingen.
Jeg skal lige være helt færdig med den nye indtastningsside, så går jeg videre til andet.
Vh Lone
Jeg skal lige være helt færdig med den nye indtastningsside, så går jeg videre til andet.
Vh Lone
9 år6. april 2015 kl. 21:09
Autum (slettet)
Jeg har til min undren set, at opskrifter jeg har slettet, pludselig kommer frem når jeg søger på noget som kan relateres til dem.
Fks. har jeg slettet en gulerodssalat, men den kommer i indtast mad, når jeg søger på gulerod.
Mvh. Tiske
Fks. har jeg slettet en gulerodssalat, men den kommer i indtast mad, når jeg søger på gulerod.
Mvh. Tiske
9 år18. april 2015 kl. 07:39
Lone
administrator
administrator
Foss > Så står listen i alfabetisk rækkefølge, når man sorterer på navn :-)
Tiske > din gulerodssalat var ikke slettet - den stod længere nede på listen, som før blev sorteret forkert.
Mvh Lone
Tiske > din gulerodssalat var ikke slettet - den stod længere nede på listen, som før blev sorteret forkert.
Mvh Lone
9 år18. april 2015 kl. 12:31
Er det muligt, at tingene på opskrift/vare-listerne kan stå alfabetisk ?
Det vil gøre det lidt nemmere, at finde ud af, hvad man har af opskrifter/vare. Især hvis man vil tynde ud i mængden. :-)