Målkonflikt

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Målkonflikt
programmet skriver, jeg har en målkonflikt. Hvordan fjerner jeg den. Det skriver som nedenfor:

Jeg kan spise 1.184 kcal mere i dag - og jeg skal spise 1.202 kcal mere.

OBS: Der er en målkonflikt. For at nå mit mål i det ønskede tempo skal jeg spise mindre end mit basalbehov. Det tilråder programmet her ikke. Jeg kan derfor enten sætte tempoet for mit delmål ned, eller jeg kan øge motionen.
9 år26. marts 2015 kl. 09:04
Du har simpelthen valgt et forbudt mål. For at tabe dig så hurtigt skal du dagligt spise mindre end det, din krop behøver for lige at holde dig i live. Og det tillader maditals beregninger ikke. Prøv at sætte målet lidt ned.
9 år29. marts 2015 kl. 11:29
Hej Krokodillen,

I et vægttab skal du helst spise mere end dit basalbehov for at holde motivationen (dvs. ikke miste energien og modet ved at spise for lidt).

Når programmet viser, at der er en målkonflikt, betyder det, at du har indstillet et vægttab, hvor du skal spise mindre end dit basalbehov - hvor der netop er stor sandsynlighed for at du mister energien over tid (der skal ikke så lang tid til, 1-2 uger).

Der er to ting, du kan gøre:
1) Gå ind under Min krop > Vægt > Mål. Indstil dit vægttab til ikke at gå så hurtigt (færre gram pr. uge).
2) Vær mere aktiv. Jo mere aktive vi er, desto mere kan vi tabe os på en god måde, fordi vi så kan spise nok mad/energi.

Håber svaret var fyldestgørende - ellers spørger du bare igen :-)

Mvh Lone
9 år6. april 2015 kl. 11:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });