Den grønne tråd.

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Den grønne tråd.
Hej Lone.
Når den grønne tråd i punkt 3 bliver mindre er det så fordi jeg ikke spiser korekt kan se den varierer ???
9 år31. januar 2015 kl. 16:22
Hej Lotte,

Jo mere motion - jo mere grøn :-)

Eksempel: Lad os sige, at du forbrænder 2200 kcal på en dag - og du har sat et vægttab til 500 gram om ugen.

Din gule stribe vil da fylde ca. 500 kcal (uanset hvor meget du totalt forbrænder, skal dit underskud være mindst 500 kcal).

Den gule stribe er altså fast. Den røde stribe er også fast, for det er dit basalbehov. Fx 1400 kcal.

Det grønne råderumsområde er det eneste som varierer fra dag til dag, og vil i eksemplet være 2200 - 500 - 1400 kcal = 300 kcal.

Lad os sige, at du en dag giver den gas med motionen en dag, så vil regnestykket se således ud: fx 2500 - 500 - 1400 kcal = 600 kcal.

Dit råderumsområde for dit vægttab er dermed steget i takt med at din motion er steget.

Sig til hvis jeg skal uddybe noget :-)

Mvh Lone
9 år31. januar 2015 kl. 16:44
Jo det forstod jeg to for hjælpen Lone .
Er glad for gruppen og dine smiles :-) Tak.
Jeg logger min motion ind via polar loop 24 timers interval så redigere den det selv ikk.
9 år1. februar 2015 kl. 08:26
9 år1. februar 2015 kl. 08:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });