Spørgsmål fra ny bruger

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Spørgsmål fra ny bruger
Hejsa

Er der nogle måde at styre hvor mange kalorier om dagen man ville sætte sin kost til, frem for at sætte en ønsket vægt.

Jeg regner med at skal på en kost plan i 10 uger nu her der hedder 1500 kcal om dagen, men lige nu kan jeg kun få programmet her til at hjælpe med at regner ud fra det, ved at sætte det til jeg vil tabe et bestemt antal gram om ugen, og så derfra få det ønskede antal kcal om dagen.

Lige ledes, findes der ingen let måde at kopiere fra en dag/et måltid til det næste? Hvis jeg nu har 3 forskellige morgen måltider og 3 forskellige middags måltider jeg normalt bruger, ville det være rart bare at kunne kopiere dem fra et måltid til det næste, frem for at skulle finde tingene fra gang til gang.

/B
10 år19. juli 2014 kl. 12:58
Hej B,

Gå ind under Opslag > Motion > Ny aktivitet > opret en aktivitet fx "Dagskost".

Gå ind under Indtast motion og søg dagskost. Indtast 24 timer og 1500 kcal.

Gå ind under Min krop > Vægt > Mål > lav målsætning om vægtvedligehold.

Ved madindtastning > søg på "i går" så får du alt det frem, som du har indtastet i går og kan indtaste derfra. Du kan også skrive "i forgårs", "i søndags" osv. Det er ikke helt så nemt som bare at kopiere, men jeg har planer om at lave indtastningssiden om, så den bliver mere brugervenlig. Jeg regner med at gå i gang med dette om en måneds tid, og dertil har jeg brug for jeres input. Tak for ønsket om at kopiere en dag.

Mvh Lone

10 år19. juli 2014 kl. 15:20
Hver dag
Hejsa igen,

tak for hjælpen. Skal jeg indtaste "dagskost" hver dag under motion så, eller er der nogle måde jeg kan sige den skal bruge denne alle dage, ligesom ved indtastning af mad ?
10 år19. juli 2014 kl. 16:07
Automatisk
Hvis du automatisk vil have det skrevet ind, skal der lige nogle flere indstillinger til - men de skal kun foretages én gang :-)

Du går ind under Opslag > Motion > Ny liste > her opretter du en "liste" ved navn dagskostliste
Søg din aktivitet "dagskost" og indtast 24 timer og 1500 kcal.

Gå så ind under Min profil > Indstillinger > Aktivitet og vælg "Dagskostliste" på alle ugedagene. Når du logger ind i morgen, vil de 1500 kcal automatisk blive indtastet.

Mvh Lone
10 år19. juli 2014 kl. 17:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });