Nørdning med fødevarer/opskrifter

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Nørdning med fødevarer/opskrifter
Hej Lone

Jeg synes at kunne huske, at man i "den gamle" version kunne "nørde" med varer og opskrifter, altså komme ned og se på hvor meget energi/kulhydrat/protein/fedt der er pr 100 gram af en vare eller opskrift. Jeg synes ikke jeg kan finde den mulighed længere - er jeg helt galt på den, eller er den blevet fjernet?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se hvordan energifordelingen er i nogle af mine opskrifter, så jeg bedre kan videreudvikle dem i den retning jeg gerne vil have dem (fx hvis jeg synes den skal ha' et ekstra skud protein eller hvis jeg synes fedtprocenten er for høj/lav). Som det er lige nu kan jeg kun se samlet energi i hele opskriften og pr. 100 gram

Hilsen
Katrine
10 år10. juni 2014 kl. 06:53
DU har helt ret. Nu du sige det fedania, så har jeg også manglet netop den funktion!
10 år11. juni 2014 kl. 16:26
Yes, også mig
10 år15. juni 2014 kl. 10:09
Hej Katrine, beyondswish og nove,

Jeg har hørt ønskerne og vil gerne efterkomme disse.

I ønsker:
1) fedt, protein, kulhydrat pr. 100 gram opskrift (fx 34g, 40g, 150g)
2) energifordeling i opskrift (fx 15E%, 7E%, 70E%)

Forstår jeg det korrekt?

Mvh Lone
10 år15. juni 2014 kl. 16:32
Ja, noget i den stil.

Faktisk ønsker jeg mig en slags "detaljer om opskrift" hvor jeg kan vælge mellem mine opskrifter, og så giver den mig de samme muligheder som jeg har i "detaljer om mad" (i "min dag" - "mad" - "detaljer om mad") :)

Det ville også være ekstra fedt, hvis det (også) kunne ses nedenfor opskriften når man indtastede den, så man direkte kunne se hvilken effekt en eventuel ændring havde (hvis man fx rettede opskriften fra 100g ærter til 150g ærter).
10 år15. juni 2014 kl. 16:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });