Indtast af ny opskrift mm.

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Indtast af ny opskrift mm.
Hej Lone

Jeg har lige indtastet en ny opskrift og jeg savner i den forbindelse 2 ting:

Under indtastning at kunne summen af kcal nederst - altså fortløbende

Bagefter når jeg går ind og ser på opskrifterne kan jeg ikke se hvor meget der er i alt vægtmæssigt.

Hilsen Annette
10 år5. maj 2014 kl. 12:31
Hej Annettelaila,

Det tilføjer jeg inden for de næste par uger :-)

Mvh Lone
10 år5. maj 2014 kl. 18:02
Svind i opskrifter
hej
bliver det også sådan, at man selv kan taste vægt på opskrift, efter tilberedning, da der jo er vægtforskel, på før og efter tilberedning

hilsen Tinna
9 år24. juni 2015 kl. 19:40
1 person = 1 portion
Hej Tinna,

Du kan vælge fx "halvdelen af opskriften", "hele opskriften" eller "1 person" alt efter hvor mange personer opskriften er beregnet til.

Muligheden "1 person" fremkommer, hvis du har registreret, hvor mange personer opskriften er beregnet til.

Mvh Lone
9 år25. juni 2015 kl. 19:50
jeg vil gerne kunne indtaste vægt efter tilberedning, da der jo er svind ved tilberedning
9 år27. juni 2015 kl. 20:06
For at huske hvor meget, taster jeg nogen gange vægten ind sammen med navnet: xxx, 500 g.
9 år27. juni 2015 kl. 21:22
Hvis jeg forstår dig ret, vil du vide, hvad du skal gøre af forskellen i vægt før og efter tilberedning
Det er egentligt ret enkelt. Forskellen taster du ind i opskriften som +/-xx gram vand.
På den måde kan du justere vægten, uden at ændre antallet af kalorier.
9 år27. juni 2015 kl. 22:07
Smart, Foss
9 år28. juni 2015 kl. 09:56
Portioner er inklusiv svind
Når du benytter "portioner" i systemet, registrerer du flere gram end du reelt spiser (pga. svindet). Men det bliver netop det rigtige i forhold til næringsberegningerne.

Eksempel:

2 liter suppe til 4 personer = efter tilberedning 1,7 liter (dvs. vi skal gange med 1,176 for at omregne tilberedt til utilberedt mængde)

Regner vi i portioner er der 500 gram til hver person (utilberedt)
Regner vi i gram er der 1700/4 gram = 425 gram til hver og tilbageregnet til utilberedt vægt er det 425*1,176 = 500 g.

Dvs. det giver fuldstændig det samme. Det er blot nemmere at regne i portioner.

Vh Lone
9 år1. juli 2015 kl. 11:35
Hej Lone
Du har selvfølgelig helt ret - men i en stor gryde kan det være svært at øse præcis 1/6 op - så er det lettere med vægt. Knus, Alinea
9 år1. juli 2015 kl. 13:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });