Touch skærm

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Touch skærm
Hej Lone

Jeg har en Acer hybrid m touchskærm. Jeg har det problem at jeg ikke kan trykke på noget under 'overskrifterne'. Det forsvinder når jeg løfter fingeren fra skærmen.
10 år6. marts 2014 kl. 11:57
Hvis du slipper skærmen når du kører Android, forsvinder menuen næsten med det samme.
Du kan enten skifte til ipad (lol) hvor menuen bliver stående, eller holde fingeren på skærmen og lade den glide den ned til den linie du vil trykke på, så den ikke når at forsvinde. Du kan evt forstørre først, så er det meget lettere at ramme i farten.

Med lidt øvelse er det sjældent man misser.

10 år6. marts 2014 kl. 12:42
touchskærm windowsbaseret
Jeg kører ed Windows - når min finger kommer under den øverste bjælke forsvinder alt - desværre, men tak for svaret.
10 år7. marts 2014 kl. 07:54
minimere browservindue
Ok, avs. Jeg har kun et enkelt forslag til dette, som jeg håber virker.

Kan du gøre browseren mindre på din skærm - minimere? I så fald prøv det, således at menupunkterne kommer til at stå i midten af skærmen (som fx iPad) og ikke til højre (som typisk på PC).

Det fungerer lidt anderledes teknisk - er det en løsning som virker på din skærm?

Mvh Lone
10 år7. marts 2014 kl. 12:35
Touch
Jeg kan desværre ikke få det til at virke.
mvh Annette
10 år8. marts 2014 kl. 09:43
Øv, har du tastatur på en touch-pc, som du kan benytte i stedet?

Mvh Lone
10 år8. marts 2014 kl. 10:08
Kan ikke på touch
Hej Lone

Kan kun få det til at virke med påsat mus og tastatur - suk.

Hilsen Annette
10 år5. april 2014 kl. 08:41
Hej Annette,

Ja, det er virkelig noget øv. Jeg må tilstå, at jeg ikke har tænkt på touch skærme. Kender pt. kun én person med den mulighed. Men de er jo ved at komme.

Vil du fortælle mig præcist, hvad det er du ikke kan med skærmen?

Hvilke sider/funktioner giver problemer?
- indtastning af mad
- visning af bestemte sider?
- andre ting?

Måske er det bare småjusteringer der skal til? Det kommer an på omfanget, derfor vil jeg gerne have det indkredset.

God søndag :-)

Mvh Lone
10 år6. april 2014 kl. 14:44
Det er bøvlet med at de grønne blokke med menuerne forsvinder, så det er umuligt at pege på linket til det man gerne vil se, inden den grønne blok og dermed linket forsvinder.

Det er alle de grønne blokke der kommer, når man peger de 6 ikoner oppe til højre.
På videoen har jeg lavet et eksempel hvor jeg prøver at taster mad ind - som du kan se uden held.
youtu.be
Nogle gange når man slet intet - andre gange bliver linien for linket markeret men man kommer alligevel ikke frem til den underside man gerne vil hen til.

Man kan dog holde fingeren på skærmen og flytte den ned til den linie man vil klikke på. Hvis man så kan nå hurtigt at slippe og trykke igen inden den grønne boks forsvinder, så KAN man altså godt få det til at virke. Det kræver en del øvelse og man rammer alligevel tit forkert i farten, så hvis du kunne få den grønne boks til at blive fremme, sådan som det virker på en Ipad og PC, ville det være dejligt.

Jeg håber videoen hjælper til at forklare hvad der går galt.
10 år11. april 2014 kl. 00:05
Tusind tak for videoen - perfekt feedback! :-)

Jeg har netop fået et par tilbagemeldinger på siden i dag, hvor de ikke er så vilde med ikonerne på siden. Jeg gør noget ved menuen snart. Jeg ved pt. ikke helt hvad - men jeg lover, at det grønne område bliver anderledes. Jeg skal nok spørge jer denne gang i stedet for bare at putte noget på :-)

Mvh Lone
10 år11. april 2014 kl. 00:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });