Stemning i debatten?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Stemning i debatten?
Kære alle,

Et par af jer har i den seneste uge skrevet direkte til mig angående stemningen i debatten.

Jeg læser kun debatten 'Madital.dk' igennem. Der bliver skrevet meget i de andre debatter, og jeg har simpelthen ikke tid til at læse alt dette. Derfor læser jeg kun noget, hvis jeg hører noget fra jer.

Et par af jer har efterspurgt regler. Min grundholdning er, at der skal så få regler som muligt til, så det er overskueligt. Men måske skal der alligevel noget til? Måske ikke regler, men noget andet? Jeg har brug for jeres input her.

Derfor er mit spørgsmål: Har I brug for noget overordnet i debatten, således at debatten er et godt sted at være?

Mvh Lone
10 år10. februar 2014 kl. 14:21
Jeg har været glad for debatten som jeg har oplevet den indtil nu.

Jeg opfatter de forskellige dagbogstråde som folks "ejendom" og de har ret til at bestemme hvad de skriver om. Nogle skriver om familieproblemer, andre om syge børn, nogle om politiske ting og andre om arbejdet. Det synes jeg, der skal være plads til, fordi vi påvirkes af alle mulige ting omkring os - og det giver afsmitning til vores mad-indtag og vægt. Jeg synes ikke at man kan skelne mellem ting, der "må" skrives om herinde og hvilke, der "ikke må".

Selvfølgelig skal evt. uoverensstemmelser tages i en god ånd og i et sobert sprog, men der må være plads til uenigheder. Og så længe ingen kaprer hinandens tråde til at tærske langhalm på et emne, mener jeg, at man må skrive om det meste herinde.

Jeg synes ikke at stemningen er dårlig, ej heller at tonen er respektløs. Tværtimod.
10 år10. februar 2014 kl. 14:27
Hej Lone.

Jeg tror også, at det kan være svært, at stille regler op for "må" og "må ikke".
Generelt syntes jeg, at folk er gode til at diskutere/være uenige på en pæn måde. Nogle gange er det måske lige netop den vending af tingene, der er brug for.
Hvis det så bliver nødvendigt, må tråd-ejer melde ud, at "dette vil jeg ikke have i min tråd". Og det skal vi andre naturligvis respektere.
Hvis det bliver helt grelt, kan du måske hjælpe.
10 år10. februar 2014 kl. 15:04
Det er for så vidt fuldstændig frit hvor meget man vil gøre brug af Madital's mange funktioner, men man må da forvente at dem der opretter sig som brugere gør det fordi de har en interesse i egen vægt, kost og motion, og at de deltager i debatter om den slags emner. Alligevel har vi lige haft en bruger som har valgt at oprette sig udelukkende for at debattere om private forhold. Hvad med noget så simpelt som at når man opretter sig, skal man indtaste sin vægt, kropsdata og om man ønsker vægttab, vægtøgning eller vedligehold, inden man får adgang til debatten? Jeg sætter ikke krav om fortsat brug af diverse funktioner, men afprøvning, så der reflekteres over hvorfor man er her og hvordan man bruger det.

Jeg har et anstrengt forhold til hvor frit ordet skal være i dagbøgerne. For det meste syntes jeg at man gerne må tale om de omkringliggende ting der fylder hverdagen og gør at ens spise og motionsvaner er som de er. Og der kan også komme gode diskussioner ud af synspunkter, men jeg sætter også nogle grænser ved for meget reklame, dundertale, og dårligt skjulte fornærmelser (mest fordi debatten bliver for indædt, ellers syntes jeg ikke det er noget der foregår her).
10 år10. februar 2014 kl. 21:46
Jeg er stort set enig i ,at man skal have lov til at ytre sig, og vi har hver vores måde at kommentere på, og mange gange er det jo nok et venligt spark bagi og ment som opmuntringer.
Derimod synes jeg, ikke det er i orden ,med hentydninger og " skjulte fornærmelser " som cilvercocker også er inde på.
synes tingene skal tages op i de tråde som " evt debat" foregår i og IKKE hentyde og gøre nar af andre i sin egen tråd, det finder jeg lidt æv, kedeligt,ærgeligt.
Lone har lavet det sådan, at man inden for et kvarter kan rette i sit indlæg i sin egen tråd,
kunne måske være rart, at man også kunne rette/ fjerne uønsket ting ( kommentarer )
10 år11. februar 2014 kl. 08:46
Det er vigtigt at holde fast at ønske det bedste for sin næste herinde. Og humor er et middel til at kunne grine sammen og også af sig selv indimellem.

Det er ikke god etik at rakke andre ned i sin tråd / tråde. Køre det videre. . Synes man bør tænke sig godt om før man vælger at hænge andre ud herinde. Det har i intet med vægttab at gøre. Vi har alle noget at lære mens vi er her på jorden, vi kan kun tage ansvar selv for vore egne handlinger. Der skal en god portion overskud og vilje til at gennemføre et vægttab og ikke for megen negativitet.
10 år11. februar 2014 kl. 13:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });