#2 af Lone (administrator)
opskrifter
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
Hej Foss,
Jeg har lavet enhederne "hele opskriften", "halvdelen" osv. så du ikke behøver at tage højde for tilberedning osv. Hvad er grunden til, at du ikke benytter de forudindtastede enheder i stedet? :-)
Mvh Lone
Jeg har lavet enhederne "hele opskriften", "halvdelen" osv. så du ikke behøver at tage højde for tilberedning osv. Hvad er grunden til, at du ikke benytter de forudindtastede enheder i stedet? :-)
Mvh Lone
10 år27. januar 2014 kl. 14:34
Foss (slettet)
Hej Lone.
Vi går vist lidt forbi hinanden.
Første gang jeg laver en opskrift, er jeg præcis med ingredienserne, så jeg ved nøjagtigt, hvad og hvor meget jeg kommer i. Når jeg så er færdig vejer jeg retten. Forskellen bliver skrevet i opskriften som -xxx g vand.
Det er så kun første gang jeg gør dette. Opskriften bliver så brugt som rettesnor.
Grunden til, at jeg ikke bruger 'hel', 'halv', 'kvart' opskrift er dels vane, dels at det sjældent passer med det, jeg rent faktisk øser op. Opskrifterne som regel for store til andet end antal gram.
Vi går vist lidt forbi hinanden.
Første gang jeg laver en opskrift, er jeg præcis med ingredienserne, så jeg ved nøjagtigt, hvad og hvor meget jeg kommer i. Når jeg så er færdig vejer jeg retten. Forskellen bliver skrevet i opskriften som -xxx g vand.
Det er så kun første gang jeg gør dette. Opskriften bliver så brugt som rettesnor.
Grunden til, at jeg ikke bruger 'hel', 'halv', 'kvart' opskrift er dels vane, dels at det sjældent passer med det, jeg rent faktisk øser op. Opskrifterne som regel for store til andet end antal gram.
10 år2. februar 2014 kl. 09:06
Lone
administrator
administrator
Hej Foss,
-xxx g vand skulle gerne være fikset nu :-)
Mvh Lone
-xxx g vand skulle gerne være fikset nu :-)
Mvh Lone
10 år10. februar 2014 kl. 12:22
Foss (slettet)
Fint, jeg tjekker næster gang der er en ny opskrift.
10 år10. februar 2014 kl. 14:13
En vare svinder jo ved tilberedning. Men jeg kan ikke indtaste -xxx gram vand.
Hvis det f eks var fedt i stedet for vand, er der ikke noget problem.
Er det indholdet af kalorier, som er afgørende?
Er det noget, som kan ordnes ?